Волво Клуб - България

Full Version: Почистване дроселова клапа
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
1. Проблем: "Играят" ми оборотите; "замисля се" преди да се форсира; при движение на високи обороти, ряазко пускане на газта и натискане на спирачката - гасне и др.

2. Условия за получаване на проблема: Както си личи от заглавието натрупва се мръсотия, която пречи на нормалното функциониране на клапата.
Уточнение става въпрос за S80 6 цил. 2.9, но същото важи за голяма гама от бензиновите мотори в диапазона 1999-2001 година, които нямат жило на газта, а подобна клапа.

3. Възможни решения:
1. Нова. Ако проблема се окаже в електрониката, която е слабо място на тези клапи. По-точно има "пистички" по които контактуват движещи се елементи. С течение на времето тези писти се износват/изтриват и си "чао". Тогава се купува нова или се праща на един възрастен американец (ако се навие) да я отремонтира. Това не е разглеждания проблем в настоящото ръководство, затова ще покажа няколко снимки за обща култура (снимките не мои, взети са от тук):
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ето и малко инфо за четене:
vexedvolvo - mr. Don's site
Don's ETM Room at <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.matthewsvolvosite.com">http://www.matthewsvolvosite.com</a><!-- m -->" onclick="window.open(this.href);return false;
2. Просто почистване. Профилактично. Дори и да нямате посочените по-горе оплаквания, клапичката ще се почувства много по-добре Smile

4. Почистване:
1. Откачете акумулатора!
Изчакайте 5 минути след като угасите автомобила и разкачете минусовата клема. Само нея. Това е с цел автомобилът ви да НЕ запише грешка и да не се налага принудително да посещавате МП за настройка.
ВНИМАНИЕ!!!
Преди да махнете акумулатора свалете поне един прозорец на автомобила до долу. По този начин си осигурявате достъп до купето ако се случи нещо.
При автомобили S60, S80 XC** и т.н. на които акумулатора е в багажника, а той е с електрически бутон за отваряне - когато откачите акумулатора той не функционира!!! За всеки случай освободете от ръчката поне една от задните седалки. Да не заключите багажника и да се чудите как да влезете в него за да закачите акумулатора. Разбира се от ВОЛВО са помисли да можеше да отключите багажника и с ключ, но това може да се случи само с ключ "номер 1" (обикновено сив на цвят). Той е единствения който отключва багажника и жабката. Ако сте го загубили и ползвате резервния ще изпаднете в голямо приключение. И още по темата за ключа: Разликата между двата е в каналчето посредата. При резервния е триъгълно а при първия е квадратно. И с двата палите и с двата отваряте врати, но само с първия отключвате жабката и багажника.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

2. Работа в двигателния отсег.
Разположение. Клапата е закрепена за всмукателния колектор посредством 4 болта. Развиват се с ключ номер 10.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ето ги 4-те болта развити:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ракачете буксата на дроселовата клапа. Внимание от самата клапа излиза кабел със дължина 30-40 см. Той е неразделна част от нея, не се мъчете да го разкачите оттам - това не е букса:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ето я буксата:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Разкачете и ПВЦ тръбата идваща от въздушния филтър.
Вече трябва да можете да вземете клапата в ръцете си свободно и да пристъпите към
3. Работа на работната маса.
Ето какъв е бил ефекта от годините работа и натрупване на мръсотия:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Получили са се налепи, които пречат на клапата да се движи свободно и да се затвори докрай (не че затваря някога съвсем докрай де, но...)
Следва процедура по почистване. За целта първо демонтирайте самата клапа. Тя е закрепена с два болта с глава звездичка/лимбус. След като ги развиете ще трябва ръчно да "дадете газ" за да може да се изплъзне от цепката си:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Следва същинското почистване. Някои използват препарати, аз използвах само домакинска хартия (на ролки, дето е като тоалетната хартия). Ето и каква чернилка излезе:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ето я самата клапа изчистена:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Сглобете отново диска, осъществяващ контрол на въздушния приток и сте готови:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

4. Следва монтаж обратно в автомобила. По обратен ред - 4-те болта, буксата, тръбата от въздушния филтър.
5. Закачете обратно акумулатора. Давате ключа на позиция 2 и закачате минусовата клема. Това е според предписанията на ВОЛВО. А никога не съм го правил така. Ключа си е бил в джоба ми (за по-сигурно) и не съм имал проблеми. Дори и касетофона си помни радиостанциите...
Това е. Готови сте. Честито.
Разликата е очевидна (от снимките), а след монтаж, вече нямам подскачане на обороти докато си чакам на светофара и никога вече не ми е гаснела след рязко пускане на педала от 6000 оборота и "скачане" на спирачките.

5. Необходими инструменти:
1. Ключ 10. За препоръчване е да ползвате тресчотка/върток с камък 10. Неудобно е местенцето...
2. Ключ звезда (Лимбус) номер ** малък беше ама не се сещам номера сори
3. Права отвертка - за лост, тук-там
4. Кръстата отвертка - за развиване на скобата на тръбата от възд. ф-р. (може и с малко гаечно ключе)
5. Гаечни ключове за разкачане на (-) клемата на акумулатора. Размери - според модела автомобил и вида клема.
6. Парцали или домакинска хартия. Ако ще използвате почистващи препарати - асортимента е голям - по ваш избор.

Това е. Успех на всички в начинанието.
Да допълня и аз нещо. По електрониката и потенциометрите не е желателно да се пипа!
Електрониката е добре направена предвид мястото където работи и температурните разлики които и се налага да понася.
Ако проблема не се оправи с почистване на железарията (което е показал yuckuJackD ) то значи са се скапали потенциометрите. :wink:
Искам да добавя няколно неща към тази иначе много полезна тема.

Първо аз направих почистването без да разкачам акумулатора и без изобщо да вадя цялата клапа. Кабелът й минава зад една скоба, която държи стартера и не ми се занимаваше. Грешки в компютъра няма записани!

Второ за чистене на дроселови клапи си има специален спрей. Единият е на Лики-Моли, другият е на Вюрт. Флаконът си има дълъг маркуч, който се завира навсякъде и само със силата на струята моментално изпарява всякакви чернилки. Металът лъсва като току що произведен за секунди. Няма нужда от развиване на тези болтчета и сваляне на самата клапа, както и от търкане с разни парцали. Просто казвате цът-цът намясто както си е в моторния отсек и монтирате.

Трето - неприятно. След като изчетох няколко немски форума на Волво загрях че това чистене е кратко кефче. Скоро клапата започва да се нуждае от все по-често почистване и накрая просто не става за нищо. Така че почистването просто е едно предупреждение за началото на края.

И накрая много ми се иска да се намери някакво трайно и непалиативно решение на този гаден дефект за нашите коли. Чистенето и втората употреба, явно не вършат работа. След ровене по нета най-изгодно рециклиране и то с 2 годишна гарнция дава тази немска фирма: http://car-ecu-repair.com/volvo/throttle...m-885.html.

Клапата на Марели отдавна не се произвежда и не се предлага нова. Аз съм виждал клапи с 3 различни кода 8644345,8644346,8644347. Моята е тази дето завършва на 6, а какви са разликите и дали са взаимозаменяеми нямам представа. За щастие на един колега баща му има работилница за реновиране на ретро коли, доста от които са Волво. С него помощ намерих следния сайт http://www.skandix.de/en/spare-parts/eng...g/1033740/. Това е клапата, която тази фирма твърди че става за доста от двигателите на Волво от този период, след въвеждане на номера на рамата. Не е ясно защо каталожният номер е съвсем друг. Клапата видимо изглежда съвсем същата. Забележете, че отдолу с малки букви е написано, че след монтаж се нуждае от препрограмиране. Не ми е ясно също какво значи Volvo OE suplayer. Дали това е клапа произведена от друга фирма?

И накрая все пак ми е много интересно какъв процент от хората имащи този проблем на колите си биха дали пари за да ги оправят и да си ги карат с кеф?
Пропуснах да кажа, че днес говорих с приемчика на фирмения сервиз. Препрогармирането тук струва 40 евро, която е 10% от цената на самата клапа. Така и не стана ясно дали тази клапа е нов модел и дали е отстранен този дефект. При смяната с нова се дава 2г гаранция, както на частта, така и на монтажа.
При мен го имаше проблема с играенето на оборотите при празен ход и при рязко натискане на спирачките или отпускане на газта и след почистването този проблем се оправи, но си остана ТОЗИ проблем при студения старт или в общи линии, когато се опитвам да запаля колата на студено(дори и лятото на 35-40 градуса околна температура) и подам леко газ оборотите падат до толкова, че на момента гасне и пак трябва да я запаля и упражнението се повтаря "N" на брой пъти, като единственото решение е да я оставя 5-10 мин. да си поработи спокойно на празен ход и да си загрее до поне 80 градуса в противен случай за да тръгне и да не ми изгасне трябва да я изфорсирам супер много, но пък и да тръгна няма файда, защото докато я карам придърпва, спъва се губи мощност и обороти и ми скъсва нервите и така докато не загрее. Веднъж загрее ли няма проблеми и да я гася и да не я гася пак си държи стабилно обороти и не забива носа или да губи мощност или да кашля или да губи обороти. Та въпроса ми е следния може ли това да се дължи на дроселовата клапаи и да търся ли нова, с която да я сменя и да пробвам?!
bugiman Wrote:При мен го имаше проблема с играенето на оборотите при празен ход и при рязко натискане на спирачките или отпускане на газта и след почистването този проблем се оправи, но си остана ТОЗИ проблем при студения старт или в общи линии, когато се опитвам да запаля колата на студено(дори и лятото на 35-40 градуса околна температура) и подам леко газ оборотите падат до толкова, че на момента гасне и пак трябва да я запаля и упражнението се повтаря "N" на брой пъти, като единственото решение е да я оставя 5-10 мин. да си поработи спокойно на празен ход и да си загрее до поне 80 градуса в противен случай за да тръгне и да не ми изгасне трябва да я изфорсирам супер много, но пък и да тръгна няма файда, защото докато я карам придърпва, спъва се губи мощност и обороти и ми скъсва нервите и така докато не загрее. Веднъж загрее ли няма проблеми и да я гася и да не я гася пак си държи стабилно обороти и не забива носа или да губи мощност или да кашля или да губи обороти. Та въпроса ми е следния може ли това да се дължи на дроселовата клапаи и да търся ли нова, с която да я сменя и да пробвам?!


Категорично може да се каже при диагностика, дали проблема е в клапата. Ако е там - ремонтира се.

Друго важно уточнение, на процедурата за почистване.
Не вадете пластината на клапата от мястото и. Има малък луфт между винтовете и пластината и ако не се нагласи правилно се получава следния ефект:
Спираш гасиш и после няма палене, защото клапата заклинила. :!:
Quote:Не вадете пластината на клапата от мястото и. Има малък луфт между винтовете и пластината и ако не се нагласи правилно се получава следния ефект:
Спираш гасиш и после няма палене, защото клапата заклинила.
+1 Лошото е, че преди време нямаше кой да ми го каже и го установих опитно....
Аз смятам другия месец да се пробвам да сменя клапата или да я пратя за ремонт. Ще споделя как протича процеса и колко точно ще струва, защото май нико не е сменял клапата досега. Почистването имаше краткотраен ефект. А всъщност аз карам доста, так че мога да кажа за моята клапа - почистването изкара 12000км. Това почистване дето аз го направих категорично не е било първото обаче. При разглобяването намерих следи от предишни почиствания.
Днес ни смениха дроселовата клапа с нова ОЕМ, тъй като Марели отдавна не произвеждат тази част. Реших да сменя клапата, защото разликата с цената за ремонт не е голяма, а ремонтът изискваше да оставим колата за 1 седмица. Освен това съм убеден, че освен тази контактна пластина има и куп други части, които се износват.

Искам преди всичко да кажа, че разликата в работата на двигателя е огромна. Мощността и най-вече ускореннието се повишиха чувствително, а автоматикът отново сменя скоростите съвсем гладко. Явно клапите са слабо място на тези коли и издвържат около 200000км. Най-вероятно ИМЕННО ЗАТОВА мнозина смятат, че двигателите и автоматиците на Волво издържат толкова.

Препоръчвам на всеки Волво-фен да постъпи по същия начин и да се кефи на колата си. Именно ФЕН, а не просто собственик, който се придвижва от точка А до точка Б и то непременно по най-евтиния начин.
gustav Wrote:Днес ни смениха дроселовата клапа с нова ОЕМ, тъй като Марели отдавна не произвеждат тази част. Реших да сменя клапата, защото разликата с цената за ремонт не е голяма, а ремонтът изискваше да оставим колата за 1 седмица. Освен това съм убеден, че освен тази контактна пластина има и куп други части, които се износват.
Интересно. Като не е на Магнети-Умрели, чие производство е клапата?

gustav Wrote:Искам преди всичко да кажа, че разликата в работата на двигателя е огромна. Мощността и най-вече ускореннието се повишиха чувствително, а автоматикът отново сменя скоростите съвсем гладко. Явно клапите са слабо място на тези коли и издвържат около 200000км. Най-вероятно ИМЕННО ЗАТОВА мнозина смятат, че двигателите и автоматиците на Волво издържат толкова.

Препоръчвам на всеки Волво-фен да постъпи по същия начин и да се кефи на колата си. Именно ФЕН, а не просто собственик, който се придвижва от точка А до точка Б и то непременно по най-евтиния начин.

Докато се зацапа. Wink
Още не съм чул някой да си сменя двигател или скоростна кутия заради повредена клапа, но някой ден и това може да се случи... :roll: :roll: :roll:
Pages: 1 2