Волво Клуб - България

Full Version: Горен тампон ДВГ B6294S (2.9) и B6294T (T6) (важи и за D5)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
1. Проблем: Горния тампон на двигателя е скъсан:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

2. Условия за получаване на проблема: Системните "светофарни атаки" са пагубни за горния тампон, както и за Torque rod (идея си нямам на български как се превежда, но по-надолу ще видите за какво говоря). Естествено възможно е просто да си му е дошло времето, но споменатите 2 тампона "работят" най-усилено при рязко потегляне или спиране на предавка (много по-ниска от необходима за дадената ситуация)
3. Възможни решения:
1. Нов от МП на "скромната" цена от:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

2. Нов от магазините. Ето пример:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

3. Само втулка (Разглеждания вариант)
Оказва се, че тампона се предлага целия с металната част, която реално няма какво да й се износи, но защо да ни поискат 50 лева, като могат да ни поискат 600 ...
Лошото е, че и по магазините е така, никой в BG не ми предложи само гумената част (Bush). Оказа се обаче, че господата от SCAN-TECH (не БГ) произвеждат такава част и каталожния й номер е: 85.9597, която закупих от ebay.co.uk на цена от £16.45 + £2.99 (доставка в рамките на UK) + 6 лева доставка до Русе чрез gabco+speedy, което сумарно прави малко по-малко от 50 български левчета! ХA! Над 3 пъти по-малко от най-добрата оферта в БГ! При това с гаранции за качество, което тук треперим дали няма да ни дадат турски боклук.
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

4. Ремонт/смяна:
В заглавието съм споменал, че важи и за D5. Да, ръководството важи, но гумената част е с малко по-голям диаметър, съответно с друг каталожен номер, но смяната сама по себе си е аналогична.
Схема на "работното място":
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Някъде по-нагоре бях споменал за Torque rod, това е частта, означена с номер 20 на схемата.

1. Махнете декоративния капак на двигателя. Ще ви е необходима звездичка/лимбус (не помня номера) 5 болта са.
2. Вече имате пълен достъп до тампона и гледката пред Вас би трябвало да изглежда така:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

3. Развийте хоризонталния болт. Ще са Ви необходими ключове 15 и 18.
4. Развийте болтовете, които държат тампона към двигателя. Те са 4 на брой - 2 отпред и 2 отзад. Ще ви е необходим ключ 14:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Обърнете внимание, че единия болт е по-дълъг от останалите:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Това е мястото на дългия болт(най-неудобното) за тук ще ви трябва пак 14-ка, но гаечен или по-добре звездогаечен:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ето още малко картинки:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

В този момент тампона трябва да е свободен и да можете да си го приберете за следващите манипулации:
Тука има:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Тука НННееемааааа:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

5. Вече сме на работната маса:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

6. Обърнахте ли внимание на маркерите на металната и гумената част на тампона?:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

7. Време е да махнем стария тампон. За целта аз използвах 2 прави отвертки, голям макетен нож с метален водач и чук:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Ето го:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

8. Следва поставяне на новата гумена втулка. Припомнете си маркерите, новата също има такъв. Подгответе си металната част с малко веро или в моя случай течен сапун, за да не ви излезе през *** Smile :
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

!!!МАРКЕРИТЕ!!!
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Белязал съм си и с черен маркер предварително да не се отплесна да забравя, че какъвто съм...
Забележка - веднъж набиете ли новия тампон, здрав няма да излезе, така че - умната!
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

9. Набиване на новия тампон. Тук ви трябва малко изобретателност... като начало съм използвал френския ключ и чук за да не наранявам тампона. Редува се от двете страни биенето. Идеята е да влиза равномерно:
[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

[Image: main.php?g2_view=core.DownloadItem&g2_it...alNumber=1]

Но рано или късно идва момента в който този метод вече не върши работа, а трябва да донабиете тампона още няколко милиметра. За целта Ви е необходим предмет с подходящ диаметър (Фи 61)... Отскочих до гаража, рових струвах, мислих, а той бил пред очите ми, че и ми пречи редовно при това - колчетата против паркиране на тротоара. Хванах шублера и какво да ви кажа - едно с едно нямаше с еднакъв диаметър - от Фи 59 до Фи 65 Smile Имам си асортимент даже Smile
За съжаление апарата не беше в мен за да снимам, но картинката предполагам Ви се е изяснила Smile
10. Новия тампон е набит, следва монтаж в обратен ред. Не забравяйте кой беше дългия болт. Не, че ще стане кой знае какво - просто ще развивате и завивате докато ги нацелите, защото няма вариант всички да се завият коректно при грешка.
5. Необходими инструменти:
1. Ключове с номера 14; 15 и 18.
2. Звездичка/лимбус за декоративния капак.
3. 1-2 прави отвертки
4. Чук
5. Макетен нож
6. Пособия за набиване на новата скоба

Това е. Успех на всички в начинанието.
Супер!

На мен ми е скъсан 30611049(горен десен тампон за V40 "99, двигател B4204S), който също струва скромните 280лв. Дали има възможност да се приложи същата манипулация за него?
Поразрови се за гумената част. На английски е "Bush" или "Bushing".
Иначе, така като гледам картинката процедурата ще е аналогчична:
[Image: oscthumb.php?src=lMzVwtXMlC8PNfM4_T4GNf0...ba2e47b432]
УСПЕХ

п.п. И ако изнамериш такова "животно", сподели за да могат колегите също да се възползват Smile
[attachment=18578]
Това е което TECDOC "знае" по въпроса. Дано ти помогне по някакъв начин.
Аз само гумената втулка не намерих (за сега).
УСПЕХ
БлагодаряSmile Потърсих и аз, но също немога да видя само гумата. Днес няма да мога, но следващите дни ще потърся по-подробно и ако намещя ще споделяSmile
Тази цена пък отде я извади...
Незнам за 6 цилиндровите, но на моята кола (B5204Т4 мотор) тампона е сменян два пъти. Единия път барабар с алуминиевата отливка.
Като само тампоня в скантех беше около 50лв, а с алуминиевата отливка около 60лв.
Да Тишо, за теб го има, но за 6-таците и за Д5 не предлагат да го е** ... :chain: Confusednipe: :trans:
Моя тампон също е заминал, ето някакво решение. Въпроса е дали става тоя.
http://www.dbk-dimitrov.com/tds-0138-%D1...-xc70-xc90