Волво Клуб - България

Full Version: Volvo 850 GLE - гасне в движение
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Алоха Волво група,

както е видно, аз съм чисто нов из дебрите на Вашият форум та преди да изстрелям чудните проблеми които имам да се представя набързо:

1. Красив, умен и чаровен - почти вярно в периода 1-ви до 3-ти клас
2. женен (за изненада на всички в рода) с две деца (това вече за моя изненада), към 36 лета на календарна сметка
3. живея и творя в градъ Ванкувър, Канада

Сега, след краткият увод да мина на изложението. Притежавам зелено ПТС модел Волво 850 GLE 1995г, двигател 2.4л 5 цилиндъра, 10 клапана, автоматик. Мисля точният модел на двигателя е B5252S. Преди близо 2 години когато я закупих, колата започна да носи огромна радост - основно на сервизите в квартала. Към днешна дата мога да напиша 3 тома на тема "Как да опознаем сервизите отблизо" или "Скритата душевност на един механик". Получи се малко жлъчно, ама някак си трябваше да излея мъката. Та, сега вече съм направо на болната тема. Прегелдах 20ина страници назад във форума за проблем като моят и намерих тема в която бензиновата помпа беше заклеймена, но все си мисля че при мен процесът протича малко по-различно затуй ето го ( с всичките му предистории защото нямам идея коя информация би била полезна)

Преди около година, карайки из квартала, взимам един завой по-рязко и бързо и изведнъж колата загасва. Всичко по таблото свети, има ток в купето обаче двигателя тих като партизанин. Понеже още бях в движение просто натиснах газта и колата запали и продължи. Това нещо се случи още 4-5 пъти и винаги само и единствено когато взимах остър завой бързо и рязко. След първият път когато се случи, всички останали пъти колата не искаше да запали докато не откача клемата на акумулатора. На таблото светеше една зелена лампа (по-късно от вкъщи ще напиша точно и име) май беше нещо за SRS грешки или подобно. Ток в колата имаше винаги, просто стартерът не въртеше. Откачах и закачах клемите на акумулатора някой път по 2-3 пъти докато зелената лампичка изгасне. След туй колата пали от раз без никакви проблеми. Накрая ровейки неразбиращо под капака видях, че акумулатора не е захванат добре (имаше една планка която го държеше неподвижен, но беше се счупила и изпаднала някъде). Докато колата работи на място имитирах рязък завой - свистенето от гумите го докарах с уста горе-долу и осенен от брилянтна идея бутнах рязко акумулатора в една посока (накъдето би отишъл при завой). Е тогава колата загасна на момента точно както се беше случвало в описаните пъти. Реших че съм открил закона на Нютон, топлата вода и осмото чудо на света и закрепих акумулатора мнооооого здраво. Дотук историята върви с щастлив край обаче близо 9 месеца по-късно, преди 2-3 седмици, карайки по магистрала с към 90 км/ч престроявайки се от една лента в друга колата заби нос, светна цялото табло и разбира се двигателят беше минал в стелт режим. И тук сега идва моето питане - проверих акумулатора, затегнат е не може д амръдне милиметър, гледах бушони, натисках кабели за свещи, всичко което ми дойде наум изглеждаше наред. Този път обаче светеше друга лампичка - тази която е като стрелка и свети когато карам на някой от режимите L,3,2 или имам пуснат тракшън контрол. Колата този път въртеше на стартер, зелената лампичка не светеше, но просто ен искаше да запали. Тогава се запознах с момчетата от пътна помощ. Явно бяха братовчеди с механиците, защото май ме познаваха задочно и мисля, че мернах моя снимка в кабината на камиона им с надпис "Обичаме те доноре". Два дена колата кротко си седеше на припек пред къщата и колкото да опитвах, стартера въртеше, но палене нямаше. Клеми на акумулатора този път не махах, а извадих кабела който отива към далкото. Извадих другият му край откъм реле или бобина някаква. Беше много стегнат, нямаше нищо разхлабено. Извадих кабела, върнах го на място, качих се в колата, завъртях ключа и о чудо - нямаше светещи лапички на таблото и колата запали пак от четвърт оборот както нормално го прави. Да завърша дългата си история, вчера в официалнит сервиз на Волво направиха някаква диагностика и ми казаха че в компютъра няма никакви грешки освен една от бензиновата помпа и вероятно тя заедно с релето и са за смяна. Е тук е моето питане. Бихте ли ми дали съвет как мога да изследвам повече проблема, или какво друго би могло д абъде, защото ми писна да наливам пари в тази кола и накрая да се оказва че нещо другое счупено. Все си мисля, че грешката от помпата е заради това загасване на пътя и нещо са се омешали сигнали тоци или каквото и чудо е там. Никога не съм имал треперене на обороти, винаги пали от четвърт оборот, студена топла няма значение, никога не съм чувал някакъв шум откъм багажника (там мисля е бензиновата помпа) и сега изведнъж я водят "евентуален проблем" решим за 990 долара, явно решиха че ако кажат 1000 долара ще им умра в ръцете та се смилиха. Ясно, че ще си купя помпата сам (вече я намерих), ясно че ще чета из нета как се сменя и т.н, но моето питане е има ли вариант нещо друго да е проблема, може би свързано с акумулатора и тези номера отпреди година? Ще съм благодарен за всякакви насоки да ми дадете, защото ен ми се купува поредната част просто за да я имам нова. Ами май това беше моята уводна тема тук, ще попивам идеи оттук натам като гъба на автомивка.

Приятен ден на всички, тоест нощ ще е по нашите ширини.
Вероятно някъде прекъсва захранването на помпата или пък релето и прави проблем.
Ако беше в БГ, щях да ти кажа - сложи и газ и не се занимавайSmile
Обаче понеже си в Канада, там не се ли продават по-нови модели втора ръка за доста малко пари, та наливаш в тази?
Щом отначало ти прави проблеми, значи я сменяй.
Аз имам подобна само че е 2.0 10 клапана, също е 95-та година и до сега не е правила никакви проблеми. За две години откакто я имам съм дал не повече от 250лв за поддръжка. Карам я на газ с обикновена газова .
Еххх с това палене и аз колко ядове брах и все още имам проблеми, но моите са малко по различни. Значи ето ти един линк колега http://www.volvo850.ru/sdelay/nezavod.htm . В този сайт има почти всичко за нашите коли и аз открих моят проблем там. Лошото е че е на руски, а аз не съм много в час с него. Дано ти разбираш,но ако не използвай Google преводача (аз така направих), не го превежда перфектно, не се разбира. Така като чета за твоя проблем ми се струва, че проблемът ти е в това реле 103. До колкото си спомням то служи за спиране на тока на бензиновата помпа при катастрофа, но дефектира и при по силно разклащане пак спира тока.
Аз бих направил следното:
Покарай колата близко до вас и тръгвай разко, спирай рязко, прави остри завои, опитай се да предизвикаш изгасването на колата. Като изгасне в багажника от дясно на пода до големите кори които са за резервната гума имаш една малка кора.Като я вдигнеш под нея имаш едно копче което е за превключване на това реле когато е спряло тока към бензиновата помпа. Натискаш и пробваш колата дали ще запали.
П.П. Аз ти описах къде се намира копчето за 850 комби. На седана незнам къде е но и то трябва да е някъде там.
П.П.2 Прочети и в този сайт които ти дадох внимателно там има добре описани проблемите и тяхните решения.
П.П.3 Пиши после да кажеш какво е станало.
По темата за акумулатора:
1. Кабела "-" където се закача към купето често прави проблеми. Подмени го с друг направо (от някоя морга с клемата барабар, я ти вземат 2-3 долара я не)
2. Терминалите често имат проблеми: Terminal Repair Показаното е за S70/V70 до 2000-та, но идеята предполагам е ясна.
УСПЕХ

п.п. Ако ти е проблем четенето на английски (ръководството) ползвай гуугъл транслейтър Smile шегувка Smile
Прегледай и на матю форума - там често виждам решения и съвети конкретно за щатите и Канада, пък може и да срещнеш сродна душа от съседен град Smile
УСПЕХ
Момци, много благодаря за мненията. След кратко съвещание, племенният вожд ми счупи 3 до 5 прешлена и нежно ме посъветва да изпълня заръката на Волво техниците, така че чинно поръчах бензинова помпа, реле и бензинов филтър. Началото на другата седмица май ще имам 1 свободен ден та ще се пробвам да я сменя, сега ровя из нета за напътствия. След това ще пробвам вашите съвети за кабела и за това копче нейде из багажника. Сетих се и още нещо покрай това палене. Всяко първо палене след дълъг период на застой (примерно 3-4 часа не е карана), излиза да не казвам огромен ама баш си е огромен онблак дим. Така на цвят според мен го докарва синкаво в никакъв случай черно или сиво. Е ли има отношение към тези запалвания, помпи-момпи идея си нямам. Ще драсна какво е станало след седмица когато се направя на майстор.
Лек ден
Като е синкаво може да е масло. Гори ли ти масло, колко доливаш между две смени?
Изпушването ти е най-вероятно от "гумички"на клапаните,но при това положение би трябвало да ти харчи доста масло.