Волво Клуб - България

Full Version: Volvo 850 2.0 20V - недостатъчна мощност
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6
Здравейте, колеги!
От май тази година притежавам Volvo 850 2.0 20V (B5204), '95, внос от Италия. Имам съмнения, че нещо не е наред и тъй като за момента нямам възможност да покарам друга кола от същия модел за сравнение, мисля да споделя с вас какво ме притеснява.
Почти веднага след покупката направих обичайното обслужване - масло, филтри, ролки и ремъци. В компютъра имаше регистрирани няколко грешки, свързани с климатроника, както и проблем с MAF-сензора. Проблемите с климатроника си ги реших сам с четене на този и няколко други форума, а проблема с MAF-сензора изчезна след изчистване на грешките и не се е появявал до момента.
При нормално движение в града не мога да кажа че имам оплаквания. При извънградско обаче имам чувството, че колата няма достатъчно мощност. Много трудно развива 130, максимум 140 км/ч по равен път и рязко "кляка" при наклон, особено с няколко пътника. Последно преди около десетина дни пътувах с трима души до Шипка и от Габрово до върха съм карал основно на 2-ра и тук-там на 3-та скорост, а до самия паметник едва "допълзях" на 1-ва. Давам си сметка, че колата е тежка, но пък и 143 кончета (ако ги има) не са малко. Постоянно следя двигателя и не се забелязва нищо необичайно като течове, масло в охладителната система, "майонеза" по пръчката на маслото, бял или черен пушек от ауспуха и т.н.. В началото маркучите на охладителната система се втърдяваха доста, но след смяна на капачката на разширителния съд проблема изчезна. Компютъра също не отчита нередности.
Едното ми съмнение е за неправилно монтиран ангренажен ремък, въпреки че обслужването го правих в сериозен сервиз в Плевен. Там техниците ми казаха, че старият ремък не бил правилно зацепен. Не мога да кажа, че забелязах разлика във вървежа преди и след смяната.
Второто ми съмнение е свързано с това, което е сложено на мястото на катализатора, вероятно от някой италиански "майстор". Не знам с какви точно размери е оригиналния катализатор, но съдейки по мястото, предназначено за него, не е малък. На това място абсолютно некадърно е заварено някакво "гърненце" с диаметър, съвсем малко по-голям от самите тръби. Имам подозрения, че това нещо "задушава" двигателя.
Общо взето това е което исках да споделя, надявам се разбираемо. Ще са ми от полза мнения и съвети преди да тръгна по майстори.
Благодаря предварително! Хиляди безаварийни километри на всички!
За катализатора не си на прав път, единствения ефект е че колата ти е по-шумна.
Не е лошо да си почистиш МАФ-а, просто ей така за всеки случай (има си спрейове за целта, ама мисля и че с break cleaner също ще стане. btw там се пипа много нежо и внимателно). Също не е лошо да сложиш и някоя химийка в горивото за прочистване на горивната система (ако не си сменил горивния филтър, трябва да го смениш), аз лично ползвах Sonax и съм доволен. Но като цяло си мисля, че ще минеш само с профилактика, тези двигатели трудно се трошат.
Друго се сещам свещи, кабели, дистрибутурна капачка, палец. А щом ти е избит катализатора, струва ми се, че таз кола е с бая километраж.
MAF-а го чистих профилактично още като прочетох грешката. Сменил съм всички филтри по колата. Съмнявам се да има проблем със свещи, кабели, капачка или палец. Ако има би трябвало двигателя да работи осезаемо нестабилно, поне така си мисля. Все пак смяната е запланувана.
Абсолютно съм сигурен, че колата е на доста километри, но пък състоянието и е много добро. Ходовата част е в отлично състояние, тествана на стенд и след това прегледана основно. Смених само един маншон, но това е по-скоро консуматив. Вътре купето е също много запазено и свежо. Външно няма и точица ръждица, но както разбрах, това си е стандарт за тези коли.
При тези мотори има ли възможност за диагностика чрез външна апаратура? Сервизната конзола под капака не показва нищо некоректно след зануляването през май.
Какви свещи бихте препоръчали?
Колега аз честно казано се съмнявам за ремъка дали са ти го зацепили като хората. По принцип този двигател не се слави с бързина! Аз съм с такъв и колата си е тромава, но си върви иначе не е както ти казваш някакви наклони да изкачваш на първа Confusedhock: . Моят съвет лично е отиди до друг сервиз и те да ти погледнат ремъците или някой колега да ти извади от Вадиса как се зацепват ремъците и да го покажеш на монтьорите да проверят дали е така. До колкото знам по друг начин не се прави диагностика освен с тестера под капака.
За свещите ти препоръчвам да си вземеш от Мото-Пфое, няма да са по скъпи от другите магазини примерно 5-6лв до 10 най-много за 5-те свещи, но ще си сигорен за качеството им! Все пак ако решиш да купуваш от някой друг магази си вземи NJK (оригиналните от МП са такива) защото нашите коли са си капризни от към свещи и аз брах ядове вече с bosch.
Това е от мен. Пожелавам ти успех с откриването на проблема и решението му! Ако имаш въпроси питай. Wink
Колега, колата ти определено има проблем и трябва да се види от разбиращи от Волво 850 майстори, а не които и да са майстори, защото това което си написал е силно нехарактерно за този автомобил с 20 кл. и 143 к.с. с изключение на ускорението,от което има какво да се желае, но пак е по-бързо от конкурентните модели коли от близки години и мощност. Иначе липса на мощност при леки и дълги или стръмни и кратки баири и да не може да катери на по-висока предавка от споменатите от теб и макс.скорост макар и с хора 140 км/ч - определено нещо не е наред, аз съм с такъв двигател и на баири точно му е силата, били те дълги и полегати или пък стръмни склонове-конкретно Шипка съм я катерил минимум 10 пъти с тази кола и много рядко, при наличие на чрезвичаини фактори-трафик, сняг и др. съм свалял под 3-та скорост, а горе до паметника на 2-ра и 3-та дори на места,според засилката, макс.скорост е около 190 км/ч с 2-ма и багаж и около 170 км/ч при пълен автомобил и то поддържана съвсем спокойно без да се тормози мотора. Колата ми е на 480 000 км и нагоре. Нека колеги които могата да ти помогнат да пишат тук или да се свържат с теб, но ако колата и по-конкретно мотора е свършил, няма много какво да се направи, дано да е малкия дявол, както колегите по-горе са писали да е нещо по-малко като проблем. Успех в решаването му и да можеш да се насладиш на този приятен за каране и возене автомобил.
А разхода какъв е?
Разхода не съм го засичал на пълен резервоар както си му е реда, но извънградско грубо е около 8 - 8 и нещо, градско със сигурност над 12 - 14.
VADIS-а го имам и със сигурност ще го метна на лаптопа като тръгна по майстори за да е под ръка.
Относно свещите - и аз се бях насочил към NJK. Откакто преди години сложих такива на другата ми кола, никога повече не съм се занимавал с тях.
Не знам дали във форума има колеги от плевенския край, някой може ли да ме насочи към сервиз в Плевен, на който мога да се доверя? Обслужването го правих в МП, но ми се ще този път да ида на друго място. По никакъв начин не искам да обидя хората от МП. Бяха много любезни и отзивчиви, но проблемите с климатроника си ги реших сам, след като първоначално те бяха тръгнали в доста погрешна посока и неприятна за мен във финансово отношение.
Като ще сменяш свещите нека майстора измери компресията на двигателя, пък после ще му мислим!
Бих ти препоръчал сервиз но колеги замислете се в МП да не са му зацепили ремъка Confusedhock: нещо не се връзва и все пак ако решиш ще ти дам номерче,става със записване ... дано успееш да се вмъкнеш в удобно за теб време.На мен ми се е случвало да ми се запише час за следващата седмица.... успех
Pages: 1 2 3 4 5 6