Волво Клуб - България

Full Version: D5 масло
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
Мисля си, че прекалено много се впрягате.
Периодично при спор за масла се появява една графика, на която са изобразени климатични условия и препоръчани за тях масла. Има я и в моята книжка и това не е случайно. На двигателите 2.4Д и Д5 дават масло 10w-40 при температури на експлоатация от -20 до +40. Мога да ви я снимам, но почти всички са я виждали. Хе-хе, при -20 само пия червено, не пътувам.
После започват обясненията, че от Волво препоръчвали Кастрол 0-30 или 5-30. В Швеция може да е най-подходящото, но там нямат +40 като в Хасково, Тополовград или Созопол. Моята книжка също е от Волво. Хората тук коментират, че Кастрола в България е турско проиводство и не си заслужава. Тогава?
Предстои ми първа смяна. Вече съм решил, ще взема Тотал 5-40. Петицата е излишна, но ще я купя заради пълната синтетика. Цената е добра, а предишната ми кола, В70 много хареса Тотала. Три смени без доливане.
Ако сбъркам, веднага ще си призная тук. Ако шумът е по-гаден или започне харчене на масло, което засега не се усеща, ще се отчета и ще мина на друго масло.
Без паника!
Здравейте, когели. Имате ли мнение за TOTAL QUARTZ 9000 5w40 от доверен вносител. Става дума за D5 163 коня 2003г. на 200к км. Питам за марката и модела на маслото, не за числата.
Благодаря!

П.С. Освен във Фото мое къде другаде може да се намери оригинален филтър за маслото (ментетата са по-къси)?
Колега, предният пост е мой. Направих смяната с TOTAL QUARTZ 9000 5w40 и от май навъртях 12 000 километра. Долях около половин литър след деветата хиляда, можех и да не го правя, но не исках да пада под средата на щеката. Колата е на 324 000, проверени. Вариантът е 130 коня с ремап. Година 2003.Кара се основно извънградско. Аз съм доволен, смених със същото. При туби от пет литра, четири туби ще стигнат за три смени.
Маслото и филтриращия елемент ги поръчва механикът. Не е МП. Една туба с филтър и смяна днес точно ми излезе 60 лева.
Ти си решаваш. :roll:
На фона на всички писания и мнения относно масла, аз си карам ХС90-ката само с 0w30 A5/B5 Castrol, като последните 3 смени са с Professional FST, при Жоро Терзиев съм го сменял, до 12-13 хил. км. експлоатация, макс две чертички ми сваля на щеката, никога не съм доливал. Няма зима, няма лято. Колата е на 171 хил. реални километра. D5, 185 hp. Какво мога да кажа, освен че до тук проблеми няма...
Стремя се да спазвам препоръките на шведските инженери, които така са конструирали и изпитвали двигателя... Разбира се, всеки си решава как да постъпи, може утре нещата да се сменят, то дотук това е моя опит!
Поздрави и успех с избора!
ПП. Принципно марката масло може и да е различна, има достатъчно качествени производители на пазара, за мен е важна спецификацията. А в случая наливаме Castrol, просто щото така е започнато, а както е известно "върви ли отбора, смени не се правят..."
Благодаря ви колеги.
Цените в София са малко по-високи за тези услуги. Механикът не го интересува качеството на материала, а да си свърши работата и да издържи до следваща смяна. Това са лични наблюдения Sad
Относно 0w30... Тези параметри се подбират спрямо климата в дадения регион, не спрямо мотора. Останалите характеристики и стандарти са важни за качеството на смазване. Това е моя опит.
Ще тествам Тотал, пък ще видим до лятото как ще се държи. До момента не ми се е налагало да доливам, тъй че ще очаквам подобно поведение.
Поздрави
volvolover Wrote:Относно 0w30... Тези параметри се подбират спрямо климата в дадения регион, не спрямо мотора. Останалите характеристики и стандарти са важни за качеството на смазване. Това е моя опит.
С оглед избора на масла и различните мнения, защо тогава в падащите менюта на ойл селекторите на всички водещи производители на масла има избор на двигател, а няма избор на околна температура?! :roll: Таблиците с температурните диапазони са известни, ама в селекторите ги няма. Избираш двигател!
Проверете, ако искате, че за един и същ двигател спецификациите са едни и същи, без значение от избраната държава...
Относно личния опит - никой не може да натрупа повече личен опит от тестовите километри при изпитанията на двигателите от производителя!
Те просто са милиони... Wink
В медицината има степен на доказателствата - Категория А (най-висша степен) са извадка от големи мултицентрови международни клинични проучвания, включващи десетки хиляди пациенти! И чак Категория D са доказателства, от личния опит на отделния лекар... Тъй че личен опит и аз мога да споделя, но както вече писах, разчитам на инженера от Швеция, а не на кварталния сервиз...
Но, и това писах, всеки има право на собствено мнение и решение, какво да използва!
Да не говорим, че зад всяка спецификация "X" w "Y", освен цифри, стоят и маса други характеристики, А5..., С2..., съдържание на сяра... и т.н. Които как може да ги подбере съответния потребител, също не е много ясно.
Само за информация - Рено са избрали Castrol за партньор във Формула 1... :roll: Днес научих!
В ютуба един руснак прави доста тестове с различни масла и тотала не се представи добре.
Spurs Wrote:
volvolover Wrote:Относно 0w30... Тези параметри се подбират спрямо климата в дадения регион, не спрямо мотора. Останалите характеристики и стандарти са важни за качеството на смазване. Това е моя опит.
С оглед избора на масла и различните мнения, защо тогава в падащите менюта на ойл селекторите на всички водещи производители на масла има избор на двигател, а няма избор на околна температура?! :roll: Таблиците с температурните диапазони са известни, ама в селекторите ги няма. Избираш двигател!
Проверете, ако искате, че за един и същ двигател спецификациите са едни и същи, без значение от избраната държава...
Относно личния опит - никой не може да натрупа повече личен опит от тестовите километри при изпитанията на двигателите от производителя!
Те просто са милиони... Wink
В медицината има степен на доказателствата - Категория А (най-висша степен) са извадка от големи мултицентрови международни клинични проучвания, включващи десетки хиляди пациенти! И чак Категория D са доказателства, от личния опит на отделния лекар... Тъй че личен опит и аз мога да споделя, но както вече писах, разчитам на инженера от Швеция, а не на кварталния сервиз...
Но, и това писах, всеки има право на собствено мнение и решение, какво да използва!
Да не говорим, че зад всяка спецификация "X" w "Y", освен цифри, стоят и маса други характеристики, А5..., С2..., съдържание на сяра... и т.н. Които как може да ги подбере съответния потребител, също не е много ясно.
Нормално - работната температура на двигателя е еднаква и при -30,и при +40 градуса на околната среда!
Работната температура е еднаква, но стартът е при различна температура, затова самият завод е дал таблица с температури и номера на маслото. Ако стартираш при -20, маслото не е в същото състояние, както при +5. Работната температура трябва да е същата и в Судан, но много фирми правят маслен радиатор за тропическите изпълнения. Маслото не само маже, но и охлажда, а в тежки условия може и да скъса филма.
Освен това работната температура на всички дизели по света е почти една и съща. Е? Защо не карат с еднакви масла?
Вие казвате, че се придържате към инструккциите на производителя. Защо производителят е приложил таблицата към книгата? Убеден съм, че сте виждали таблицата, иначе щях да я кача отново.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27