Волво Клуб - България

Full Version: D5 масло
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
tortomanin Wrote:Работната температура е еднаква, но стартът е при различна температура, затова самият завод е дал таблица с температури и номера на маслото. Ако стартираш при -20, маслото не е в същото състояние, както при +5. Работната температура трябва да е същата и в Судан, но много фирми правят маслен радиатор за тропическите изпълнения. Маслото не само маже, но и охлажда, а в тежки условия може и да скъса филма.
Освен това работната температура на всички дизели по света е почти една и съща. Е? Защо не карат с еднакви масла?
Вие казвате, че се придържате към инструккциите на производителя. Защо производителят е приложил таблицата към книгата? Убеден съм, че сте виждали таблицата, иначе щях да я кача отново.
[attachment=50703][attachment=50701]
Благодаря на Пламен, и още веднъж да се убедя, че ползвам препоръчаното масло! Smile
А това дали аз ще намажа филията с пастет, а друг колега с лютеница, и двамата ще хапнем, ама диетата ще ни е различна... Както казах, всеки си решава за себе си!
Поздрави!
В моята книжка няма конкретно предписание (от 2003-та).
Quote:Diesel: ACEA B4
Note that the same oil can comply with ACEA
A3, ACEA B3 and ACEA B4, regardless of whether the oil is mineral, semi-synthetic or fully synthetic.
Do not use extra additives. These can damage the engine.
Castrol® fully synthetic engine oil is recommended for cars with turbocharged petrol and diesel engines.
Също така трябва да се отбележи, че двигателят ми е D5244T и работи в една идея по-ниски обороти и с друга мощност. Нищо, че блокът е идентичен.
Явно тогава не са сметнали за необходимо/задължително да се ползва толкова тънко масло.
Възможно е с 0w30 да се застраховат, че ще слагаме пълна синтетика, защото все още е невъзможно да се произведе полусинтетично такова?
Явно че в няколко книжки са публикувани различни таблици, които всъщност не си противоречат. Просто в моята има посочени доста повече масла. Оказа се обаче, че 0 - 30 покрива диапазона от абсолютния студ до 40 градуса, а 5 - 30 само до 30 градуса, което е малко за България. Останал съм в заблуждение, че и 0-30 се простира дотам. Ей сега проверих отново.
Или 0 - 30 е по-добро масло от 5-40, защото покрива по-голям температурен диапазон.
Съгласих се, като начало имате от мен една виртуална ракия, а после и истинска!
tortomanin Wrote:Явно че в няколко книжки са публикувани различни таблици, които всъщност не си противоречат. Просто в моята има посочени доста повече масла. Оказа се обаче, че 0 - 30 покрива диапазона от абсолютния студ до 40 градуса, а 5 - 30 само до 30 градуса, което е малко за България. Останал съм в заблуждение, че и 0-30 се простира дотам. Ей сега проверих отново.
Или 0 - 30 е по-добро масло от 5-40, защото покрива по-голям температурен диапазон.
Съгласих се, като начало имате от мен една виртуална ракия, а после и истинска!
Ако си решил, аз съм фен на Ямболска гроздова... Big Grin Big Grin Big Grin
Нямаш грижа! Признаването на грешките и балканското извинение са задължителен ритуал! :mrgreen:
Колеги,какво ще кажете за това масло

PETRONAS SYNTIUM 3000 AV 5W-40?
bo_by Wrote:Колеги,какво ще кажете за това масло

PETRONAS SYNTIUM 3000 AV 5W-40?
За какъв двигател ще го ползваш?
Всички качествени масла са хубави, но и предназначението им е важно.
Аз карам само с немски масла и съм много доволен.
И като казвам немски - си ги купувам от Германия (защото ходя често, иначе предполагам че и в България са същите).
В последно време карам всичките си коли с Ravenol (с изключение на 80-ката и Минито). И по-точно с ей това:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ravenol.de/en/products/usage/d/Product/show/p/ravenol-vmp-sae-5w-30.html">http://www.ravenol.de/en/products/usage ... 5w-30.html</a><!-- m -->

Много стабилно масло, без хидро крак, с висока температура на кипене...и още бая висококачествени показатели.
Освен това на тубите имат холограмен стикер с код, който въвеждаш в сайта им и разбираш колко оригинален продукт си си купил (кодът може да бъде въведен само веднъж).
На мен ми харесва и отговаря на всичките ми изисквания. Освен това мога да кажа, че е доста "желязано" масло, защото го карам и на А4-ката ми, която е понасилена на 230 конски сили...а обема на маслото в картера е едва 3.5 литра. Сами знаете що са тест е това за едно масло...
За сравнение, Игол 10w60 кера-незнамси какво едва докара 2000 км на А4-ката. След това стана на вода и почна да напуска двигателя под формата на син пушек...

Спокойно мога да препоръчам Ravenol на всеки, който търси качествено масло.

Поздрави.
Явор
За D5 колега 185 кончета,аз вече го смених и сега ще пробвам
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27