Spurs Wrote:Според мен <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.motorni-masla.net/index.php?main_page=product_oil_info&cPath=97_93_285&products_id=3786">http://www.motorni-masla.net/index.php? ... ts_id=3786</a><!-- m --> е по-добре. Още повече е на промоция в момента. Втората му цифра е по-висока, позволява по-висока максимална температура. Все пак и това, което си избрал не мисля, че е лошо. Ама нека и Влади каже мнението си.
Този КАСТРОЛ е хубав, стига да е немски, както пише
FST технология и покрива "MB-Freigabe 229.31/ 229.51 " - най-новите спецификации на МВ. Последната цифра "1" означава, че е LOW SAPS, т.е. за DPF-и.
Иначе ще почерпя, ласкаеш ме, Мони :lol:
Не съм чак такъв спец по маслата, чета повече и гледам да не се доверявам много на стоки от БГ. Работя в производство и винаги има от 1-во до N-то качество, така че една марка може да е хубава и лоша. Убедил съм се, че големите вносители на нашия пазар внасят по-ниско качество, заради цената ... отделно, че нямаме закони, които да ги държат отговорни
За колегата, чийто сайт си цитирал, знам че продава хубави неща (аз още не съм купувал от него, но познавам хора, които са му редовни клиенти). Не мога да кажа със сигурност какво и как, защото не съм запознат. Но определено каквото съм купил от Германия или Англия е било истинско, качествено и понякога дори на по-добра цена с доставката. Единственият недостатък е, че не мога да ползвам ДДС-то, т.е. мога, но е доста по-сложно да се осчетоводява и затова по-рядко прибягвам да купувам от чужбина. Наблягам на МП, но в някои случаи излиза доста по-изгодно отвън ... МП имат части, които са 4 пъти по-високи от официални цени в Германия
hock: :? За други са 1:1 ... но да не размивам темата.
Както написах по-горе
препоръчвам, а не
задължавам или
налагам мнение ... всеки има правото и свободата да избира какво ще прави с колата си
Но не мога да се съглася, че заради еко нормите, трябва да правим компромис с експлоатацията на двигателите ... нима ЕГР-и, DPF-и, пеперуди и др. крилати "модерни" техники са по-добри от изпитаните стари технологии? Не, просто повече боклуци по мотора, които да ни вкарват в разходи и да сме зависими от официални сервизи и периодични обслужвания
Вдин D5 никога няма да издържи повече от старият дизел на ВОЛВО, който всъщност е новият D5
Същото е и с маслата А5 - чист маркетинг и възможност да напишат "Евро Х", защото в лабораторията дала 0,00005 кг/км по-малко сажди :mrgreen:
Друга еко простотия - така се изразявам, не защото съм против природата - напротив, а защото съм против популизма и маркетинга - неща, които са измислени да правят пари от еко идеи, е ниското съдържание, т.е. почти никакво, на сяра в дизела ... защото не била екологична. Решиха да слагат БИО лайна (горива), които са доста агресивни и нямат смазочни свойства ... но видиш ли, много са екологични колите, имат Евро 16, Евро 39 и т.н. :mrgreen: А сярата в дизела служи за смазване на помпата, механизми, дюзи и т.н. По химия съм адски зле, ама наистина доста голям лаик, но постоянно питам и чета, гледам и да мисля понякога :mrgreen: Та, какво се получи с модерните "евро дизел" горива - старите нафтови печки дрънчат повече, но собствениците им не обръщат внимание, защото са на ХХ години ... новите, те пък започват да се бъгват, не дрънчат толкова, защото нямат време да се разтропат, а направо започват да пикаят от нагара, образувал се от неправилно впръскване вследствие на износване причинено от липсва на смазване ... ей, колко умно го написах :lol:
Ето затова правя и една друга "простотия" с моторите ми - слагам 2Т масло, за да смазва ... ама ако питам в МП мога ли да го правя, те ще ми отговорят, че ще скапя мотора и ще ми отпадне гаранцията. Защо? Защото нямат "инструкции" за подобни отговори ... нова дюза е близо 1500 лв., да не говорим за ГНП :lol: Иначе всеки "стар" дизелджия ще ви каже, че каквото и масло да намерите, слагайте по-малко в нафтата - хубаво е ... ама ние нали сме с модерни дюзи с 500 впръсквания в наносекунда и имаме специални филтри да пазят лалетата, затова не смея да слагам каквото масло ми попадне, а се съобразявам да е 2Т и да е бездимно
Дано не съм ви отегчил с поредната лекция по физико-химия :mrgreen: