Волво Клуб - България

Full Version: D5 масло
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
zmiko Wrote:Първо да покажем основните технически спецификации
примерно на един производител с един и същ вискозитет / Тотал в случая/:
1. Масло А5/Б5 - Total quartz TOTAL QUARTZ 9000 FUTURE 5w30

SAE Grade
5W-30
Viscosity at 40°C mm²/s - 56
Viscosity at 100°C mm²/s - 9.9
Viscosity index - 170
Cleveland flashpoint: °C 230
Flow point: °C -36

2.Пак масло 5w30 но С3 - TOTAL QUARTZ INEO MC3 5W30
Viscosity grade
-SAE - 5W30

Kinematic viscosity at 40°C - 69
Kinematic viscosity at 100°C - 12
Pour point - 36
Flash Point - 230 °C
Viscosity index - 171

Както се вижда макар и с еднакъв вискозитет маслата кардинално се различават по кинематичните си вискозитети. Другата основна / а може би и най- важна/ е разликата в HTHS индекс, който за А5/Б5 е по - голям или равен на 2,9 /мерни единици/, а за С3 е по - голям или равен на 3,5. Доколкото знам двигателите, които Volvo използват се нуждаят точно от 2,9 стойност на HTHS индекс и съответно затова не препоръчват масла С3. Разликите има и в съдържанието на фосфор и сяра но поне според това, което съм чел горепосочените характеристики са основните.
...а и да добавя износването на двигателя /източника беше тест на лаборатория специализирана в тестове на масла / при стойности над 2,6 HTPS , особено над 2,9 е едно и също т.е. маслата А5/Б5 и С3 са почти еднакви в този си компонент. Проблем с износването доказаха при масла с вискозитет 5w20 и 5w30 с HTHS равен или по - малък от 2,6 /по - старите А1/Б1/


Според мен е доста по-коректно е да сравниш масла с вискозитед 0w40 или 0w30 A5/B5 и C3/C4 като технически параметри, защото това е вискозитета препоръчан от Волво за D5 след 2008 година, а най-вероятно и преди!
Такова сравнение би било трудно, защото масло 0w30/40 C3/C4 е практически неуткриваемо! Аз намерих само един скапан Кастрол с тази спецификация и не съм сигурен дали продавача не е допуснал някаква грешка при наименоването!
Няма масло А5/Б5 с вискозитет 0w40 или 5w40, а само 0w30 и 5w30.Както написах по- горе разликата между C3 и A5/B5 e основно в HTHS и няма да намериш масло С3 да отговаря и на изискванията на Volvo именно заради това. От друга страна С3 се предлага макар и рядко като 0w40 и основно 5w30 и 5w40. Ако търсиш масло , което да отговаря на А5/Б5 и С3 едновременно и да е 0w30 или 0w40 - забрави.
Между другото и аз мисля да мина на C3 масло 5w30 /по -малко вероятно 5w40/ ама като наближа 200 000.
zmiko Wrote:Няма масло А5/Б5 с вискозитет 0w40 или 5w40, а само 0w30 и 5w30.Както написах по- горе разликата между C3 и A5/B5 e основно в HTHS и няма да намериш масло С3 да отговаря и на изискванията на Volvo именно заради това. От друга страна С3 се предлага макар и рядко като 0w40 и основно 5w30 и 5w40. Ако търсиш масло , което да отговаря на А5/Б5 и С3 едновременно и да е 0w30 или 0w40 - забрави.

Именно! Ето, точно, затова говорех! Извода е много прост- карате си Д5-ците с A5/B5 и не се занимавате с ненужни експерименти ако това, наистина не е належащо!

Нещо повече, изчетох тонове по въпроса и не видях никой да никъде да си слага C3 масла на колата, която определено изисква A5.
Също така, аз не съм фен на факта да карам Шведска кола изискваща съответни спецификации, по модел на Мерцедес или генерално, както Немските производители. Ясно е, че повечето Немски коли използват именно C3 масла, но не е много ясно Dpf-ите им дали отговярят на тези на Волво и по- важното, компонентите на двигателите!!!
JMI Wrote:
zmiko Wrote:Няма масло А5/Б5 с вискозитет 0w40 или 5w40, а само 0w30 и 5w30.Както написах по- горе разликата между C3 и A5/B5 e основно в HTHS и няма да намериш масло С3 да отговаря и на изискванията на Volvo именно заради това. От друга страна С3 се предлага макар и рядко като 0w40 и основно 5w30 и 5w40. Ако търсиш масло , което да отговаря на А5/Б5 и С3 едновременно и да е 0w30 или 0w40 - забрави.

Именно! Ето, точно, затова говорех! Извода е много прост- карате си Д5-ците с A5/B5 и не се занимавате с ненужни експерименти ако това, наистина не е належащо!

Нещо повече, изчетох тонове по въпроса и не видях никой да никъде да си слага C3 масла на колата, която определено изисква A5.
Също така, аз не съм фен на факта да карам Шведска кола изискваща съответни спецификации, по модел на Мерцедес или генерално, както Немските производители. Ясно е, че повечето Немски коли използват именно C3 масла, но не е много ясно Dpf-ите им дали отговярят на тези на Волво и по- важното, компонентите на двигателите!!!
Е добре, тогава как си обяснявате, че даден двигател работи по-добре с друго масло, отколкото с А5/Б5 (предписаното от производителя) ?
Също така, знаете ли колко немски части има нашите "шведски" двигатели?
Yankov Wrote:
JMI Wrote:
zmiko Wrote:Няма масло А5/Б5 с вискозитет 0w40 или 5w40, а само 0w30 и 5w30.Както написах по- горе разликата между C3 и A5/B5 e основно в HTHS и няма да намериш масло С3 да отговаря и на изискванията на Volvo именно заради това. От друга страна С3 се предлага макар и рядко като 0w40 и основно 5w30 и 5w40. Ако търсиш масло , което да отговаря на А5/Б5 и С3 едновременно и да е 0w30 или 0w40 - забрави.

Именно! Ето, точно, затова говорех! Извода е много прост- карате си Д5-ците с A5/B5 и не се занимавате с ненужни експерименти ако това, наистина не е належащо!

Нещо повече, изчетох тонове по въпроса и не видях никой да никъде да си слага C3 масла на колата, която определено изисква A5.
Също така, аз не съм фен на факта да карам Шведска кола изискваща съответни спецификации, по модел на Мерцедес или генерално, както Немските производители. Ясно е, че повечето Немски коли използват именно C3 масла, но не е много ясно Dpf-ите им дали отговярят на тези на Волво и по- важното, компонентите на двигателите!!!
Е добре, тогава как си обяснявате, че даден двигател работи по-добре с друго масло, отколкото с А5/Б5 (предписаното от производителя) ?
Също така, знаете ли колко немски части има нашите "шведски" двигатели?


Здрвей Яворе,

това незнам кой го реши, че с друго масло от преписаното колата ти работи по- добре! Аз нямам пробреми с A5/B5 единствено, че двигателя е по- шумен, но това също не мога категорично да го твърдя, защото не съм карал D5 с друго масло, за да установя колко по тих ще е той! Това според мен са внушения или разлики от тип неустановими! Всички знаем, че D5 e шумен двигател, не трака като боклуците на VW, но просто е шумен в купето. Smile
В крайна сметка ако двигателя ви е шумен и това е проблем, защо сте си купили D5-тици, можеше да е нещо по- тихо, а може да се кара с масълце 2Т и той започва да мърка много приятно! Smile
Немските части произведени по-поръчка на производителя са едно ,но да се опитваш да караш Волво с консумативите и спецификациите на Мерцедес е леко смешно! :lol:
В по - горните постове обсъждахме спецификациите на маслото а не качеството на присадките, дали е пълна синтетика или хидрокрекинг и прочее. Възможно е просто маслото А5/Б5, което си ползвал да е с по -лошо качество от това със спец. С3, което пък да е по- качествено. Но ако става въпрос за масла на един и същ производител и с едно и също качество.....? В края на краищата в чужди форуми съм срещал и мнения на волвари ползващи и масла 10w40, които основно са A4/Б4 и би трябвало да убият двигателя тутакси но автомобилите си вървят!?
JMI Wrote:Здрвей Яворе,

това незнам кой го реши, че с друго масло от преписаното колата ти работи по- добре! Аз нямам пробреми с A5/B5 единствено, че двигателя е по- шумен, но това също не мога категорично да го твърдя, защото не съм карал D5 с друго масло, за да установя колко по тих ще е той! Това според мен са внушения или разлики от тип неустановими! Всички знаем, че D5 e шумен двигател, не трака като боклуците на VW, но просто е шумен в купето. Smile
В крайна сметка ако двигателя ви е шумен и това е проблем, защо сте си купили D5-тици, можеше да е нещо по- тихо, а може да се кара с масълце 2Т и той започва да мърка много приятно! Smile
Немските части произведени по-поръчка на производителя са едно ,но да се опитваш да караш Волво с консумативите и спецификациите на Мерцедес е леко смешно! :lol:
Здравей JMI (за съжаление не знам името ти, а много бих искал...),
Един колега имам с s60 2005-a, с D5 (163). Та той лятото си смени маслото, което ползва от това в МП (А5/Б5) с 5W40 на Fuchs. Разликата е брутално ясна. Чак аз се зачудих колко му отихна мотора. Сега се кълне, че А5/Б5 повече никога няма да си сложи в колата.
Също така тук във форума виждам подобни мнения, че мотора работи по-тихо с другите масла (за разликата от оредписаните)...та затова си мисля така...
А D5-цата бих я сменил само за V8 някакъв...за друго не бих! Много му се радвам!
Нямам проблем с моя. Работи си перфектно, само дето като загрее става по-шумен от когато е студен. Та там ми е вниманието... :-)

Поздрави!
Yankov Wrote:
JMI Wrote:Здрвей Яворе,

това незнам кой го реши, че с друго масло от преписаното колата ти работи по- добре! Аз нямам пробреми с A5/B5 единствено, че двигателя е по- шумен, но това също не мога категорично да го твърдя, защото не съм карал D5 с друго масло, за да установя колко по тих ще е той! Това според мен са внушения или разлики от тип неустановими! Всички знаем, че D5 e шумен двигател, не трака като боклуците на VW, но просто е шумен в купето. Smile
В крайна сметка ако двигателя ви е шумен и това е проблем, защо сте си купили D5-тици, можеше да е нещо по- тихо, а може да се кара с масълце 2Т и той започва да мърка много приятно! Smile
Немските части произведени по-поръчка на производителя са едно ,но да се опитваш да караш Волво с консумативите и спецификациите на Мерцедес е леко смешно! :lol:
Здравей JMI (за съжаление не знам името ти, а много бих искал...),
Един колега имам с s60 2005-a, с D5 (163). Та той лятото си смени маслото, което ползва от това в МП (А5/Б5) с 5W40 на Fuchs. Разликата е брутално ясна. Чак аз се зачудих колко му отихна мотора. Сега се кълне, че А5/Б5 повече никога няма да си сложи в колата.
Също така тук във форума виждам подобни мнения, че мотора работи по-тихо с другите масла (за разликата от оредписаните)...та затова си мисля така...
А D5-цата бих я сменил само за V8 някакъв...за друго не бих! Много му се радвам!
Нямам проблем с моя. Работи си перфектно, само дето като загрее става по-шумен от когато е студен. Та там ми е вниманието... :-)

Поздрави!

Здравей,

казвам се Йордан Минчев Иванов (зад никнейма JMI се крие името ми) и ми е доста приятно да се запознаем макари така индиректно! Smile

Маслото в МП е Кастрол ако продават това, каквото пише по книгите и затова най-вероятно не е щастлив от него! Както стана ясно Кастрола в БГ е Турски и хора са патили! Аз стартирах с Кастрол от Волво тук, когато купих моята кола, и го карах без ниакви проблеми, но нямах по-добра алтернатива! После намерих нещо на Фукс и започнах да карам с него!
Винаги съм карал колите си с Фукс и смятам, че едно от най-добрите и безкомпромисни масла на пазара!

Това е маслото с което карам в момента и колата работи много добре!

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.opieoils.co.uk/p-986-fuchs-titan-supersyn-ll-plus-0w-30-fully-synthetic-oil-for-vw-and-pd-diesel-engines.aspx">http://www.opieoils.co.uk/p-986-fuchs-t ... gines.aspx</a><!-- m -->

Пробва ли, 2Т масло в дизела, тогава колата трябва доста да утихне. Поне при мен заспива като капна 2т масло!
Yankov Wrote:
JMI Wrote:Здрвей Яворе,

това незнам кой го реши, че с друго масло от преписаното колата ти работи по- добре! Аз нямам пробреми с A5/B5 единствено, че двигателя е по- шумен, но това също не мога категорично да го твърдя, защото не съм карал D5 с друго масло, за да установя колко по тих ще е той! Това според мен са внушения или разлики от тип неустановими! Всички знаем, че D5 e шумен двигател, не трака като боклуците на VW, но просто е шумен в купето. Smile
В крайна сметка ако двигателя ви е шумен и това е проблем, защо сте си купили D5-тици, можеше да е нещо по- тихо, а може да се кара с масълце 2Т и той започва да мърка много приятно! Smile
Немските части произведени по-поръчка на производителя са едно ,но да се опитваш да караш Волво с консумативите и спецификациите на Мерцедес е леко смешно! :lol:
Здравей JMI (за съжаление не знам името ти, а много бих искал...),
Един колега имам с s60 2005-a, с D5 (163). Та той лятото си смени маслото, което ползва от това в МП (А5/Б5) с 5W40 на Fuchs. Разликата е брутално ясна. Чак аз се зачудих колко му отихна мотора. Сега се кълне, че А5/Б5 повече никога няма да си сложи в колата.
Също така тук във форума виждам подобни мнения, че мотора работи по-тихо с другите масла (за разликата от оредписаните)...та затова си мисля така...
А D5-цата бих я сменил само за V8 някакъв...за друго не бих! Много му се радвам!
Нямам проблем с моя. Работи си перфектно, само дето като загрее става по-шумен от когато е студен. Та там ми е вниманието... :-)

Поздрави!

Здравей,

казвам се Йордан Минчев Иванов (зад никнейма JMI се крие името ми) и ми е доста приятно да се запознаем макари така индиректно! Smile

Маслото в МП е Кастрол ако продават това, каквото пише по книгите и затова най-вероятно не е щастлив от него! Както стана ясно Кастрола в БГ е Турски и хора са патили! Аз стартирах с Кастрол от Волво тук, когато купих моята кола, и го карах без ниакви проблеми, но нямах по-добра алтернатива! После намерих нещо на Фукс и започнах да карам с него!
Винаги съм карал колите си с Фукс и смятам, че едно от най-добрите и безкомпромисни масла на пазара!

Това е маслото с което карам в момента и колата работи много добре!

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.opieoils.co.uk/p-986-fuchs-titan-supersyn-ll-plus-0w-30-fully-synthetic-oil-for-vw-and-pd-diesel-engines.aspx">http://www.opieoils.co.uk/p-986-fuchs-t ... gines.aspx</a><!-- m -->

Пробва ли, 2Т масло в дизела, тогава колата трябва доста да утихне. Поне при мен заспива като капна 2т масло!

Поздрави
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27