Волво Клуб - България

Full Version: D5 масло
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27
STEW Wrote:За 2002 година не знам, но моя е 2008 и има DPF, даже веднъж се позапуши и трябваше да се поразходим до Вакарел, за да го отпушим. В интерес на истината ме викаха в Мото Пфое за смяна на софтуера на същия филтър. Откакто приключи гаранцията, сменям маслото с 5W30, наливам по около 200 грама на резервоар двутактово на "Хускварна" и сега се замислям за ремап /от колегата Dodo155 ми влезна тази муха в главата/.
Ти си с D5244T4 (185 к.с.) и може би един от последните екземпляри на S60 в/у Р2 платформа Smile
При теб надали се е запушил, както споменах по-горе, а по-скоро е натрупал софтуеърно количество сажди, спрямо изминати км и е влязъл в сервизен режим. По принцип DPF се води за запушен, когато пропускливостта надхвърли 100hpa на празен ход ... а дали ще има 15 или 20% сажди в него, е въпрос на режим на каране Wink В голяма част от ситуациите СЕМ-ът калкулира количество сажди (%) спрямо пробегът, докато в същото време пропускливостта му може да е на 2-3 единици (нормални стойности). Въпреки това, той си счита за необходимо да си светне и толкова :lol:
На тия коли трябва да им се дава газ понякога :mrgreen:
Това, което правиш с 2Т маслото и слагаш различно от А5/В5 спец., е много добре за колата и ще ти служи дълги години Smile
Грижовен собственик си :mrgreen:

btw ... Мони (Spurs) се "престраши" да сложи моят сетъп, но не е успял миналата седмица ... предполагам, че скоро ще се похвали Smile
С последните настройки минах близо 8 000 км и нямам никакви оплаквания. Следя си DPF-a, дюзите, турбото и т.н., но всичко е в рамките на нормалното. На срещата в неделя съм планирал да дойда и мога да ти дам да покараш моето ХС90, за да видиш как върви Wink
Със сигурност е 120 киловата/163 кс, поне така е по талон. Беше смешно, защото лампата е светнала, когато жена ми я караше и се беше панирала здраво. Обади се в МП, съвета им беше да я разходи 30-40 км извън града, та отиде до Вакарел и лампата угасна. Наскоро след това ме викаха и за софтуера. За карането с повечко газ си прав - има нужда да се поразкършат буталата от време навреме :mrgreen: . За неделя сме там и с удоволствие ще се запознаем наживо, живот и здраве. За пробата ще почерпя.
Поздрави.
Стоил
значи е това Smile
[attachment=35142]
като гледам разликата с D5244Т -163 коня до 2005g e минимална от към параметри, явно само има промени заради еко нормите. с еднакъв размер бутало са, хода е с 0,05мм по голям и единия е 2401cc а другия е 2400cc. и двата са 340Nm , абе само явно ще е електроника и DPF и тем подобни разлики
Точно това са параметрите му.
Здравейте,

аз от около 10 дни карам с Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W30 и след смяната на маслото, колата направо спря да работи като дизел! В момента е адски тиха и мърка много равномерно. Добавям по малко 2т масълце и нещата са перфектни!

Поздрави
JMI Wrote:Именно! Ето, точно, затова говорех! Извода е много прост- карате си Д5-ците с A5/B5 и не се занимавате с ненужни експерименти ако това, наистина не е належащо!

Нещо повече, изчетох тонове по въпроса и не видях никой да никъде да си слага C3 масла на колата, която определено изисква A5.
Също така, аз не съм фен на факта да карам Шведска кола изискваща съответни спецификации, по модел на Мерцедес или генерално, както Немските производители. Ясно е, че повечето Немски коли използват именно C3 масла, но не е много ясно Dpf-ите им дали отговярят на тези на Волво и по- важното, компонентите на двигателите!!!
JMI Wrote:Здравейте,

аз от около 10 дни карам с Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W30 и след смяната на маслото, колата направо спря да работи като дизел! В момента е адски тиха и мърка много равномерно. Добавям по малко 2т масълце и нещата са перфектни!

Поздрави
Брей, явно си узрял за нови подвизи :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
bg_tiger1978 Wrote:
JMI Wrote:Именно! Ето, точно, затова говорех! Извода е много прост- карате си Д5-ците с A5/B5 и не се занимавате с ненужни експерименти ако това, наистина не е належащо!

Нещо повече, изчетох тонове по въпроса и не видях никой да никъде да си слага C3 масла на колата, която определено изисква A5.
Също така, аз не съм фен на факта да карам Шведска кола изискваща съответни спецификации, по модел на Мерцедес или генерално, както Немските производители. Ясно е, че повечето Немски коли използват именно C3 масла, но не е много ясно Dpf-ите им дали отговярят на тези на Волво и по- важното, компонентите на двигателите!!!
JMI Wrote:Здравейте,

аз от около 10 дни карам с Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W30 и след смяната на маслото, колата направо спря да работи като дизел! В момента е адски тиха и мърка много равномерно. Добавям по малко 2т масълце и нещата са перфектни!

Поздрави
Брей, явно си узрял за нови подвизи :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Да, наистина бях против идеята да слагам различно от предписаното, от производителя масло, но така или иначе след като видях предимствата
/чисто технически/ на C3 спецификацията, реших да пробвам! Все още обаче не е ясно дали това масло правейки колата по- тиха в дългосрочен план е по- добро от предписаното A5/B5 и не съм 100% убеден, че Волво го слагат само, за да покриват изисквания!

Ако ти имаш, добре обоснована информация по- въпроса, ще се радвам да я чуя на драго сърце! Wink

П.С. Така е в противоречията и питанките се ражда истината! И неможе всички да сме категорични и непоклатими като теб!!! :lol:
JMI Wrote:
bg_tiger1978 Wrote:
JMI Wrote:Именно! Ето, точно, затова говорех! Извода е много прост- карате си Д5-ците с A5/B5 и не се занимавате с ненужни експерименти ако това, наистина не е належащо!

Нещо повече, изчетох тонове по въпроса и не видях никой да никъде да си слага C3 масла на колата, която определено изисква A5.
Също така, аз не съм фен на факта да карам Шведска кола изискваща съответни спецификации, по модел на Мерцедес или генерално, както Немските производители. Ясно е, че повечето Немски коли използват именно C3 масла, но не е много ясно Dpf-ите им дали отговярят на тези на Волво и по- важното, компонентите на двигателите!!!
JMI Wrote:Здравейте,

аз от около 10 дни карам с Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W30 и след смяната на маслото, колата направо спря да работи като дизел! В момента е адски тиха и мърка много равномерно. Добавям по малко 2т масълце и нещата са перфектни!

Поздрави
Брей, явно си узрял за нови подвизи :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Да, наистина бях против идеята да слагам различно от предписаното, от производителя масло, но така или иначе след като видях предимствата
/чисто технически/ на C3 спецификацията, реших да пробвам! Все още обаче не е ясно дали това масло правейки колата по- тиха в дългосрочен план е по- добро от предписаното A5/B5 и не съм 100% убеден, че Волво го слагат само, за да покриват изисквания!

Ако ти имаш, добре обоснована информация по- въпроса, ще се радвам да я чуя на драго сърце! Wink

П.С. Така е в противоречията и питанките се ражда истината! И неможе всички да сме категорични и непоклатими като теб!!! :lol:
Ванката (Carburettor) беше описвал в една тема защо ВОЛВО започват да предписват това масло след 2005 год. и какво точно се постига с него.
По принцип А5/В5 има ниска срезливост, от където идва окономия на гориво и следователно ... 3% по-ниски емисии. Да, до тук всичко е много прекрасно, но разликата в срезливост м/у А5/В5 и С3 е близо 35%! Огромна разлика за тази нищожно ниска икономия. При А5/В5 смазването, особено при високи температури, е по-ниско и моторът поема повече износване, поради по-ниското съпротивление. При подходящо масло имаме оптимално съотношение смазване/износване/разход. Независимо, че вискозитет е различен, спецификацията на маслата е друга величина, по която се класифицират. А5/В5 не може да бъде постигнат с вискозитет 5w40 (Статойл) - който е препоръчителен вискозитет за тази механика на D5, наливан до 2005 год. Има масла, които също са 5w40, но са по-гъсти от други със същият вискозитет. Това идва от спецификацията. Специално С3 е една от последните за дизелови автомобили и максимално отговаря на изискванията на D5.
Fuchs нямат 5w40 С3 масло, доколкото знам, което да бъде и low-saps или ashless, затова този вискозитет 5w30 ти е паснал идеално. По принцип той е много близък до 5w40, но разликата идва от температурата на течливост, която е около 8% по-ниска за 5w30 при 40 градуса на въздуха, когато 5w40 още запазва своите характеристики. Климатът в Англия не е толкова горещ през лятото, затова този твой избор е много добър, така бих се изразил аз.
За България, където свикнахме да издържаме на 38-40+ градуса (колкото и гадно да ми е на тази температура), за предпочитане е 5w40. И т.к. ВОЛВО са ползвали винаги (до 2005 год.) Статойл, аз затова заложих на тази марка Smile
Ако си купувахме колите чисто нови и ги карахме до 100-120 000 км, тогава въобще нямаше да ми дреме дали е А5/В5 или нещо друго, т.к. за този пробег нищо съществено нямаше да усетя ... контрата ще остава в следващия собственик. Но тъй като аз съм той (вторият), предпочитам да запазя максимално дълго своята кола.
За повдигачите - тропат по няколко причини: гъсто масло, рядко масло, запушване, механична повреда. Ако сложим рядко масло - симФония, ако сложим по-гъсто - пак симФония :mrgreen: В единия случай не прави налягане, а в другия не се пълни достатъчно. Следва запушване или механична повреда. Първото се оправя - почистване или по-кратки интервали при смяна (аз така правя - 10 000 км). Второто е кофти - отваряне на главата, смяна на дефектиралите "братя" и обратно.
При мен явно нещата са били в начален стадий на "разлагане", както биха се изразили патолозите :mrgreen: Когато преминах към С3 и с по-гъсто масло, след 1500-2000 км спрях да чувам повдигачите. Сега много рядко, само когато колата е загряла, се обажда някой друг "предател". Надявам се, че след следващите 2-3 смени, нещата ще си дойдат на място ... или поне ще задържа мотора в това състояние до момента, когато повдигачите ще са ми най-малкият проблем Smile Мисля да си карам дълго колата, затова съм се подготвил да ревизирам мотора след известно време - гумички на клапани, почистване на пеперуди, смяна на семеринги и гарнитури, напасване на клапани и почистване от нагар, смяна на сегменти (евентуално, с основни) и смяна на лагерите. Ако се направи подобна процедура на време, моторът реално става нов. Правил съм подобно ревизиране на една Тойота, която след това й направих 50 000 км, а новият собственик над 100 000 Smile Така че всичко се изплаща ... но ги правих нещата само с оригинални части или истински - тогава ми ги донесоха от Гърция.
Това е от мен за маслата и доказателството, че предписанието не винаги е най-доброто ... защото иначе заводите им за части и сервизите ще спрат да работят :lol: Кой прави здрави коли в днешно време - никой!
Пример: Във фирмата имаме от великите и здрави КИА Ceed. Едната направи 12 000 км и задра лагер на главина. Оказа се, че лагерът е 6230 (горе-долу колкото на оста на велосипед). Сменили са го по гаранция, нали има 150 000 км, но лагерът струвал - 26 лв. оригинален. Е, когато тази кола излезе от гаранция, на какво ще прилича с тези части от велосипед? :mrgreen:
Добре, в крайна сметка за D5 163 кс, 2004г., кое масло на Statoil е по-добро "LAZERWAY 5W40 TDI" или "LAZERWAY 5W40"? Между другото в какво съотношение е "добавката" 2Т, която ползвате за горивото?
ivobibivo Wrote:Добре, в крайна сметка за D5 163 кс, 2004г., кое масло на Statoil е по-добро "LAZERWAY 5W40 TDI" или "LAZERWAY 5W40"? Между другото в какво съотношение е "добавката" 2Т, която ползвате за горивото?

250-300:1 е добавката, но ако сложиш малко повече няма да навредиш на колата! Wink
За маслото така е трудно, подай и спецификацията на маслото!
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27