JMI Wrote:bg_tiger1978 Wrote:JMI Wrote:Именно! Ето, точно, затова говорех! Извода е много прост- карате си Д5-ците с A5/B5 и не се занимавате с ненужни експерименти ако това, наистина не е належащо!
Нещо повече, изчетох тонове по въпроса и не видях никой да никъде да си слага C3 масла на колата, която определено изисква A5.
Също така, аз не съм фен на факта да карам Шведска кола изискваща съответни спецификации, по модел на Мерцедес или генерално, както Немските производители. Ясно е, че повечето Немски коли използват именно C3 масла, но не е много ясно Dpf-ите им дали отговярят на тези на Волво и по- важното, компонентите на двигателите!!!
JMI Wrote:Здравейте,
аз от около 10 дни карам с Fuchs Titan GT1 Pro C3 5W30 и след смяната на маслото, колата направо спря да работи като дизел! В момента е адски тиха и мърка много равномерно. Добавям по малко 2т масълце и нещата са перфектни!
Поздрави
Брей, явно си узрял за нови подвизи :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Да, наистина бях против идеята да слагам различно от предписаното, от производителя масло, но така или иначе след като видях предимствата
/чисто технически/ на C3 спецификацията, реших да пробвам! Все още обаче не е ясно дали това масло правейки колата по- тиха в дългосрочен план е по- добро от предписаното A5/B5 и не съм 100% убеден, че Волво го слагат само, за да покриват изисквания!
Ако ти имаш, добре обоснована информация по- въпроса, ще се радвам да я чуя на драго сърце!
П.С. Така е в противоречията и питанките се ражда истината! И неможе всички да сме категорични и непоклатими като теб!!! :lol:
Ванката (Carburettor) беше описвал в една тема защо ВОЛВО започват да предписват това масло след 2005 год. и какво точно се постига с него.
По принцип А5/В5 има ниска срезливост, от където идва окономия на гориво и следователно ... 3% по-ниски емисии. Да, до тук всичко е много прекрасно, но разликата в срезливост м/у А5/В5 и С3 е близо 35%! Огромна разлика за тази нищожно ниска икономия. При А5/В5 смазването, особено при високи температури, е по-ниско и моторът поема повече износване, поради по-ниското съпротивление. При подходящо масло имаме оптимално съотношение смазване/износване/разход. Независимо, че вискозитет е различен, спецификацията на маслата е друга величина, по която се класифицират. А5/В5 не може да бъде постигнат с вискозитет 5w40 (Статойл) - който е препоръчителен вискозитет за тази механика на D5, наливан до 2005 год. Има масла, които също са 5w40, но са по-гъсти от други със същият вискозитет. Това идва от спецификацията. Специално С3 е една от последните за дизелови автомобили и максимално отговаря на изискванията на D5.
Fuchs нямат 5w40 С3 масло, доколкото знам, което да бъде и low-saps или ashless, затова този вискозитет 5w30 ти е паснал идеално. По принцип той е много близък до 5w40, но разликата идва от температурата на течливост, която е около 8% по-ниска за 5w30 при 40 градуса на въздуха, когато 5w40 още запазва своите характеристики. Климатът в Англия не е толкова горещ през лятото, затова този твой избор е много добър, така бих се изразил аз.
За България, където свикнахме да издържаме на 38-40+ градуса (колкото и гадно да ми е на тази температура), за предпочитане е 5w40. И т.к. ВОЛВО са ползвали винаги (до 2005 год.) Статойл, аз затова заложих на тази марка
Ако си купувахме колите чисто нови и ги карахме до 100-120 000 км, тогава въобще нямаше да ми дреме дали е А5/В5 или нещо друго, т.к. за този пробег нищо съществено нямаше да усетя ... контрата ще остава в следващия собственик. Но тъй като аз съм той (вторият), предпочитам да запазя максимално дълго своята кола.
За повдигачите - тропат по няколко причини: гъсто масло, рядко масло, запушване, механична повреда. Ако сложим рядко масло - симФония, ако сложим по-гъсто - пак симФония :mrgreen: В единия случай не прави налягане, а в другия не се пълни достатъчно. Следва запушване или механична повреда. Първото се оправя - почистване или по-кратки интервали при смяна (аз така правя - 10 000 км). Второто е кофти - отваряне на главата, смяна на дефектиралите "братя" и обратно.
При мен явно нещата са били в начален стадий на "разлагане", както биха се изразили патолозите :mrgreen: Когато преминах към С3 и с по-гъсто масло, след 1500-2000 км спрях да чувам повдигачите. Сега много рядко, само когато колата е загряла, се обажда някой друг "предател". Надявам се, че след следващите 2-3 смени, нещата ще си дойдат на място ... или поне ще задържа мотора в това състояние до момента, когато повдигачите ще са ми най-малкият проблем
Мисля да си карам дълго колата, затова съм се подготвил да ревизирам мотора след известно време - гумички на клапани, почистване на пеперуди, смяна на семеринги и гарнитури, напасване на клапани и почистване от нагар, смяна на сегменти (евентуално, с основни) и смяна на лагерите. Ако се направи подобна процедура на време, моторът реално става нов. Правил съм подобно ревизиране на една Тойота, която след това й направих 50 000 км, а новият собственик над 100 000
Така че всичко се изплаща ... но ги правих нещата само с оригинални части или истински - тогава ми ги донесоха от Гърция.
Това е от мен за маслата и доказателството, че предписанието не винаги е най-доброто ... защото иначе заводите им за части и сервизите ще спрат да работят :lol: Кой прави здрави коли в днешно време - никой!
Пример: Във фирмата имаме от великите и здрави КИА Ceed. Едната направи 12 000 км и задра лагер на главина. Оказа се, че лагерът е 6230 (горе-долу колкото на оста на велосипед). Сменили са го по гаранция, нали има 150 000 км, но лагерът струвал - 26 лв. оригинален. Е, когато тази кола излезе от гаранция, на какво ще прилича с тези части от велосипед? :mrgreen: