Волво Клуб - България

Full Version: Обротомер Volvo 460
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Имам следния проблем с обротомера, който спря да работи. И се надявам някои да ми даде схема или да ми обясни къде е вързан обротомера (от къде взема информация, за да отчете). Благодаря предварително!
mr. Кангалов е тесен специалист! На сън да го бутнеш ще го ошатка Smile
740 Wrote:Имам следния проблем с обротомера, който спря да работи. И се надявам някои да ми даде схема или да ми обясни къде е вързан обротомера (от къде взема информация, за да отчете). Благодаря предварително!

Взима сигнал от бобината. Прилагам ти и схемите:
[attachment=19868]
[attachment=19869]
Информацията за текущите обороти се взима от датчик на Хол,който се намира в скоростната кутия.
Kangalov Wrote:Информацията за текущите обороти се взима от датчик на Хол,който се намира в скоростната кутия.
Колега, от там взима информация за скоростта (км/ч)!
[attachment=19871]
От бобината нищо не се взима(взима се само захранване на свещите).Инфото от маховика и въртящият момент на коляновия вал ,дават текущите обороти,които се обработват от ECU.Проблема на колегата най вероятно не е от датчиците,а от слаби клеми в таблото.Утре ще снимам и ще покажа къде точно.Може да има и прекъснат кабел на датчик,но не и развален.
Kangalov Wrote:От бобината нищо не се взима(взима се само захранване на свещите).Инфото от маховика и въртящият момент на коляновия вал ,дават текущите обороти,които се обработват от ECU.Проблема на колегата най вероятно не е от датчиците,а от слаби клеми в таблото.Утре ще снимам и ще покажа къде точно.Може да има и прекъснат кабел на датчик,но не и развален.
Идеята е че на бобината има две букси. Едната е за таблото. Ти как успя да свалиш стрелката на скоростомера? (че мен ме е страх да дърпам много) И тя нали е на пружина и има щифтче което и пречи да пропада надолу. Как се монтира обратно така че да продължава да отчита вярно?
Двете букси на бобината нямат нищо общо с оборотите.За това ще говорим по късно.Това по схмемата,което наричаш бобина не е същото за което си мислиш.Това е индуктивен датчик,който сваля инфо от разпределителния вал(именно така се означава в схемотехниката).
За стрелката трябва инструмент и нерви,както и да се бележи празният ход на пружината и първоначалното положение на стрелката.
Какъв инструмент? Това че ще я бележа ясно, и аз така си мислех за да мога да я върна в първоначалното и положение. Но не мога да разбера как е хваната за оста? Лепена ли е?
Нека решим проблема на колегата и не спамим с излишни разговори.Така темата се размива.Схемите които си пуснал са отлични,но не се знае модификацията на колата.Другото в съвети и ако остане време.
Pages: 1 2