Колега, забрави за варианта със USA. Там V/S40 (това купе) почти не се виждат.
Ако намериш нещо ще е тук на стария континент или UK.
Между другото аз смених здрави нивомати със газово KONI (естествено с правилните пружини - аз карам V70) и не мисля, че откривам разлика 'с невъоръжено око'.... освен факта, не мога да товаря колкото преди(колата увисва повече)... ама пък това е кола, не е каруца...
Колега, ами ако утре ти изпусне и другия нивомат, какво ще правиш? Помисли го и това.
В момента съм с обикновени газови на SACHS амортисьори, които съм показал на снимката до нивоматния. Сложих и твърди пружини втора употреба пак от V40 които си бяха заводски вградени в колата от т.н. стандартно окачване. Да наистина задницата пак се вдигна както си беше на предишната височина с нивоматните(я) амортисьор. Здравия нивоматен амортисьор съм го прибрал в хола и очаква да му намеря другарче за да се монтират обратно на колата. После ще си имам резерва едно задно окачване с обикновени газови амортисьори и твърди пружини и като "изгърми" някои нивомат веднага да ги сложа - сменя. Само да видя какви разходи ще имам лятото с морето и за зимата ще "скоча" с едни 600лв за нивомат от МП!
joro74 Wrote:Слагай обикновени пружини. Усилените пружини не са спортни, просто са твърди, водят се HEAVY DUTY във Вадис и вървят с HEAVY DUTY амортисьори.
Можеш да вземеш пружини и от морга. На 2-3 витка имат цветен код. Ето ги кодовете:
Нивомат - зелено или синьо.
Sport - кафяво/зелено, кафяво/розово, кафяво/лилаво, кафяво/кафяво или само розово.
Comfort/Dynamic - бяло/синьо, бяло/сиво
Без цветен код са за автоматик - не знам каква е разликата, но и амортисьора и пружината при автоматик са с различен код на продукт от останалите.
Колега, по твоите данни реших да проверя да не би точно от кофти комбинация между пружини и амортисьори да ми виси задницата... в момента е с обикновени амортисьори, но цветната маркировка на пружината е синьо и розово или бяло + розово... Искам да знам дали ако сложа стандартни пружини ще се оправи работата!
Мерси предварително!
Сменях амортисьори миналата седмица. Пружините ми са със същият код. При смяната се усети осезаемо, че едната пружина е по-мека от другата. Явно 15 години им идват много на тези пружини. Оригиналните амортисьори не бяха газови. Сложих газови и леко повдигна задницата, но при мен не е била много увиснала, просото ми направи впечатление, че отвори по-голяма дупка между гумата и калника.
Колега @BFal като гледам маркировката на пружината ми прилича на сиво/червено, наистина доста поизбледнела от времето. Аз мисля, че тези пружини са с №30818685 с диаметър на телта 10,27мм и дължина на пружината 414мм. Такива пружини си купих втора употреба барабар с цялото задно окачване. Много са яки и са най-добрите за колите произвеждани за Европа. С тях бях два месеца, после от промоцията на МП си купих двата нивомтни и ги сложих миналия месец. Нивомата си е нивомат, супер е. Возията до морето и обратно беше супер. Ако имаш проблеми със задното си окачване то не е от пружините, а от амортисьорите ти. Ако разглобяваш задното окачване премери дължината на пружината от началото на витката до края й и ще се ориентираш в обстановката. Ако търсиш задни амортисьори аз мога да ти предлжа SACHS в гаранция <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=49&t=22957">viewtopic.php?f=49&t=22957</a><!-- l -->
Какво разбираш под стандартни пружини? Всяка пружина за дадена кола или серия от производство, е стандартна. Тук има общо взето два вида пружини за колите които са за Европа и те са в зависимост от това дали си с нивоматни или с газови амортисьори. Аз лично в тази тема съм писал доста за тези премеждия защото се сблъсках с всичките комбинации на задното окачване и за 3 месеца го свалях и качвах 4 пъти!Ужас !!!Това беше благодарение на "свестни майстори"!Така, че съм проучил нещата из основи ходил съм по магазини и морги, мерил съм параметри на пружини и съм видял, че това е положението. Моя съвет е да си премериш дължината на пружината и диаметъра на телта като преди това си направиш тест на амортисьори. Ще останеш изненадан от резултатите.
Поздрави и успехи!Поздрави и успехи!
Колега @BFal, kолегата @joro74 в третия пост на темата е дал номенклатурите на двата типа амортисьори, на които се поставят и съответните пружини. За Европа е това. Прочети темата и линковете към нея и ще ти се изяснят нещата. Успехи
И да добавя още, че съм пропуснал в предишните ми постове - на пружината в горния й край, този който е към макферсона, има набит щемпел с наменклатурата на пружината както и други номера. Те се намират в самото начало на пружината. Направи ми впечатление, че на едната пружина намерата са щамповани от горе, а на другата от долу на едно и също място. Гледах и нивоматните пружини и те бяха така. Не ми се вярва да са леви и дясни, защото за монтажа няма значение. Успехи
Колеги, изкопах тази тема, колкото да не пускам нова за този проблем. Видях, че има и други.
Ще сменям амортисьори, не мисля, че има начин да се размине. Колата беше италиански внос, аз самият я карам 70 000 километра по нашите полигони. Като мина завой, за кратко време дори воланът дърпа ляво-дясно. На тресачка не съм ходил, не мисля, че е необходимо.
Ако може да споделите впечатления от марки и цени. Ако има избор на поведение, бих предпочел комфорта пред спорта. Признавам, че при целия си 32-годишен опит на шофьор никога не ми се е налагало да сменям този консуматив, но сега така се случи. Приемам съвети.
tortomanin Wrote:Колеги, изкопах тази тема, колкото да не пускам нова за този проблем. Видях, че има и други.
Ще сменям амортисьори, не мисля, че има начин да се размине. Колата беше италиански внос, аз самият я карам 70 000 километра по нашите полигони. Като мина завой, за кратко време дори воланът дърпа ляво-дясно. На тресачка не съм ходил, не мисля, че е необходимо.
Ако може да споделите впечатления от марки и цени. Ако има избор на поведение, бих предпочел комфорта пред спорта. Признавам, че при целия си 32-годишен опит на шофьор никога не ми се е налагало да сменям този консуматив, но сега така се случи. Приемам съвети.
Сменал съм и аз, задни амортесьори ( т.е. майсторите в сервиза ) . Като марка си избрах Каяба, уш японско звучи . Не съм имал проблеми, вече две години минаха. Продължавам да си мечтая за нивоматни или някакви подобни, въздушни еле, пък и ако имат регулиране ...
...мечти някакви....
И аз сложих KYB и съм доволен!И отстъпката за регистрираните тук не е маловажна в сайта по-горе!