Волво Клуб - България

Full Version: Мъничко помощ за обезвъздушаване на спирачките
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте,колеги наскоро правих некви манипyлаци по задните челюсти та реших да сменя и течността,но остана да обезвъздуша спирачната система, колеги които са го правили да споделят.Някой др трик Big Grin последователност и т.н .
Аз обезвъздушавам,като отвия съвсем леко тапата на съответното цилиндърче и я запуша отгоре с пръст,а някой бавно натиска и отпуска педала на спирачката. Пръста ми играе ролята на клапа, която пропуска въздуха в систмата само навън, ако всичко е изправно много бързо идва спирачната течност. Когато пръсне течност,се спира помпането в положение натиснат педал и се затяга тапата/умерено/, за последователност мисля ,че е по-добре да се поч не от задните колелета. Мнението е закъсняло,но дано съм помогнал!
Няма занчение дали е закъсняло или не,важното е да се сподели последователноста.Smile
Задно дясно-задно ляво-предно дясно...и нататък по избор :lol:

Останалото е лесно, точно кратко и ясно:
Единия го мушва, ти почваш да напъваш с тласъци педала, като се втвърди оня го изпразва, на теб ти омеква и пак от ново :mrgreen:

Малко разширено обяснение.
Единия вкарва маркуч на винта за обезвъздушаване, след това ти напомпваш педала на спирачката 3-4 пъти и натискаш силно до долу, казваш на другия че си готов, той отвива леко винта и изтича спирачна течност като през това време педала ти потъва но ти държиш.Другия завива, ти пускаш педала и изчакваш 3-4 секунди и пак и пак...докато със сигурност не ти протече бистра течност и без никакви балончета.Балончетата се виждат ако преди това единия край на маркуча е потопен в бурканче.Става и като го гледаш но все пак.Минаваш през четирите колела и си готов.Хубаво е за задните колела да е стъпила на нещо колата като стойки или трупчета заради разпределителя който отговаря за спирачното усилие към задния мост и ако е притворил и става малко по-бавно (принципно положение).
... принципно доколкото знам има два на брой спирачни кръгове ... първият вид е когато двете задни колела са на един кръг а предните на друг ... вторият вид е когато в един кръг са вкл. две колелета разположени диагонално (например предно ляво със задно дясно И предно дясно със задно ляво)

... идеята при убезвъздушаване е да се започне от най далечното колело в съответния кръг като за най далечно се смята спрямо самата помпа ... нека предположим че двете ни задни колела са на един кръг то в такъв случай започваме убезвъздушаване от колелото което се намира диагонално на помпата сиреч най далече Smile ... за самото убезвъздушаване ти трябват поне двама души ... единия помпи педала на спирачката докато закоравее добре като го задържа натиснат .. след това втория отвива тапата докато протече чиста спирачна течност тоест да не е примесена с въздух и да тече гладко ...процедурата се повтаря и с другото колело от съответния кръг като се наблюдава нивото на спирачна течност в казанчето като за тук може да си харесаш и трети човек Wink ... когато двата кръга са на кръст се започва винаги от задно колело и се преминава към предно от съответния кръг ... Smile

... срещал съм и още един вид :mrgreen: то тогава се започва от едно от задните (зависи кое е по далеко) и се продължава или обратно на часовниковата стрелка или по посока на нея съответно задно дясно или задно ляво :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Нямам опит с 8хх,но знам че всеки модел си има собствена схема за обезвъздушаване.Затова се допитай до "знаещите" Wink ,на първо четене се сещам за pitstop,ico850 и mevdo.Към Мартин искам да добавя относно така наречения трети вид понеже при 2хх серия е така - колата е наистина на два кръга които обхващат по три колела на всеки кръг,т.е. две предни и едно задно като двата кръга са независими един от друг и са разположени един над друг вертикално.Малко е трудно за обяснение :oops: ,но идеята е че ако откаже единия кръг да имаш на разположение около 80% от спирачките на другия кръг(така пише поне в ръководствата на модела).Затова на предните апарати има по 4 спир.цилиндъра,а на задните по 2 - т.е. по 2 за всеки кръг отпред и по 2 на всяко задно колело.Спирачната помпа е направена така че при теч в първия кръг натискайки педала се задейства втория,макар че иначе си работят и двата,но предполагам с по-малко усилие.Не съм намерил точната схема за обезвъздушаване при мен въпреки че има много такива из нета.Иначе мисля че си прав - почва се от най-далечното от спир.помпа колело и последно е най-близкото до нея,но най-вече трябва да се съобрази с съответната спир.система на модела,за това беше този дълъг пост,надявам се че сте ме разбрали :| Smile .
... да напълно си прав! ... първо трябва да се съобразим с типа автомобил който имаме и най вече той с какъв тип спирачна система е ... и тогава да изберем подход за обезвъздушаване Smile ... между другото 400 series с какъв тип спирачна система е ? ... именно защото не знам затова дадох и 3-тия метод ..последния път сам си ги обезвъздуших по този метод и ефекта бе задоволителен дори една идея отгоре ... но се оказа че отзад в дясно имам цилиндърче за смяна и за 3-4 дена каране поомекнаха Smile
Аз използвам два варианта при обезвъздушаване
Взема се един силиконов маркуч около 40 см. и го пъхам в шише с малко сп. течност на дъното.
Шишето трябва да се държи над нивото на клапънчето за обезвъздушаване и мехурчетата започват да излизат на самотек като се отвърти леко клапанчето.
Като спре да излиза въздух може няколко пъти с напомпване да се провери дали всичко е наред.
С по-малко помпане се постига много добър резултат.
Metodi850 Wrote:Аз използвам два варианта при обезвъздушаване
Взема се един силиконов маркуч около 40 см. и го пъхам в шише с малко сп. течност на дъното.
Шишето трябва да се държи над нивото на клапънчето за обезвъздушаване и мехурчетата започват да излизат на самотек като се отвърти леко клапанчето.
Като спре да излиза въздух може няколко пъти с напомпване да се провери дали всичко е наред.
С по-малко помпане се постига много добър резултат.

... мхм, ами за последователноста :?: ... с кой спирачен апарат да започнем и с кой да завършим :?: