Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с километража.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Имам следния проблем с километража. Една спойка все ми се прецаква някак и спидометъра + километража спират да бачкат. Оня ден преди да тръгна към София сложихме нов и по-добър калай (май така бе). На отиване всичко е ОК, но на връащане на около половината път стрелката започна да пада. При всяка неравност или дупка тя се връща в изходно положение и си остава там и по някое време се качава. Според мен причината е в топлия въздух който идва от двигателя и прецаква спойката. Като насвиря 100-120 и в колата става бая топло. Та питам дали има начин да изилирам спойката или самото табло? Таблото ми е електронно, без жило.

И друго, засякох пътя ми до София и обратно, минах около 330-340 км и съм изгорил 25 литра бензин. Карах нормално 100-120 макс като съм я настъпвал малко повеч на баирите и когато изпреварвам, имам и малко градско. Въпроса ми е дали бива разхода, така като смятам е някъде около 7,5/100 и бива май...
Имам следния проблем с километража. Една спойка все ми се прецаква някак и спидометъра + километража спират да бачкат. Оня ден преди да тръгна към София сложихме нов и по-добър калай (май така бе). На отиване всичко е ОК, но на връащане на около половината път стрелката започна да пада. При всяка неравност или дупка тя се връща в изходно положение и си остава там и по някое време се качава. Според мен причината е в топлия въздух който идва от двигателя и прецаква спойката. Като насвиря 100-120 и в колата става бая топло. Та питам дали има начин да изилирам спойката или самото табло? Таблото ми е електронно, без жило.

И друго, засякох пътя ми до София и обратно, минах около 330-340 км и съм изгорил 25 литра бензин. Карах нормално 100-120 макс като съм я настъпвал малко повеч на баирите и когато изпреварвам, имам и малко градско. Въпроса ми е дали бива разхода, така като смятам е някъде около 7,5/100 и бива май...
бива за бензин
бива за бензин
това с километража и на ме ми се случваше докато накрая така и не мръдна повече, оказа се че там където влиза жилото за километража (една тръбичка) се е откачило от самата джанта в смисъл там е но не се върти заедно с джантата и от това не върти жилото, от което вече не показва скоростта и не мери изминатото разстояние, а ако не е това ,може да е самото жило.
това с километража и на ме ми се случваше докато накрая така и не мръдна повече, оказа се че там където влиза жилото за километража (една тръбичка) се е откачило от самата джанта в смисъл там е но не се върти заедно с джантата и от това не върти жилото, от което вече не показва скоростта и не мери изминатото разстояние, а ако не е това ,може да е самото жило.
Невъзможно е калая на споиката да се разтопи от въздуха отоплвващ купето.Давам справка за температурите на най ниско топящите се припои:
-сплав на Розе-97,3гр.
-сплав на Арсе-79гр
-сплав на Ууд-60,5гр
-ПОСВ33-130гр.
-ПОСК50-145гр. итнПОС18-277гр
Виждате че температурите са високи и загрятата въздушна струя не е в състояние да разпои спойките.
Разпояване може да се получи ако през контакта преминава недопустимо голям ток,ако направените нови спойки са "студени" и вследствие вибрации или загряване влошават контакта си.Ако електронните елементи на таблото се захранват със стабилизирано захранване то проверете действието и изправността на стабилизаторите, най вероятно те са от типа LM7805 или LM7809 в зависимост от типа на използваните интегрални схеми.
Невъзможно е калая на споиката да се разтопи от въздуха отоплвващ купето.Давам справка за температурите на най ниско топящите се припои:
-сплав на Розе-97,3гр.
-сплав на Арсе-79гр
-сплав на Ууд-60,5гр
-ПОСВ33-130гр.
-ПОСК50-145гр. итнПОС18-277гр
Виждате че температурите са високи и загрятата въздушна струя не е в състояние да разпои спойките.
Разпояване може да се получи ако през контакта преминава недопустимо голям ток,ако направените нови спойки са "студени" и вследствие вибрации или загряване влошават контакта си.Ако електронните елементи на таблото се захранват със стабилизирано захранване то проверете действието и изправността на стабилизаторите, най вероятно те са от типа LM7805 или LM7809 в зависимост от типа на използваните интегрални схеми.
Най-вероятно причината не е температурна, защото ако се стапяше от темепературата калая би изтекъл, но все пак би останал достатъчно за да има електрическа връзка.

Проблема най-верятно е в вибрациите на купето които причиняват разкъсване на спойката. Говоря за микро вибрации. Това което навя подобна мисъл в главата ми беше едни вибрационни тестове на платки които гледах. Платка с наредени по нея елементи се закача на вибростанок и се пуска да побръмчи известно време. Когато отворите в платката за крачетата на елементите са малко по-големи от колкото трябва елементите просто изплуват постепенно от леглата си като калая не се разтапя а се разкъсва между крака на елемента и монтажния отвор в платката. Може пък и нещо подобно да се случва тук. Ако отвора е по голям пробвай да запоиш по дебел проводник в отвора. Надали можеш да поставиш нещо гумено против вибрациите под самата платка.
Най-вероятно причината не е температурна, защото ако се стапяше от темепературата калая би изтекъл, но все пак би останал достатъчно за да има електрическа връзка.

Проблема най-верятно е в вибрациите на купето които причиняват разкъсване на спойката. Говоря за микро вибрации. Това което навя подобна мисъл в главата ми беше едни вибрационни тестове на платки които гледах. Платка с наредени по нея елементи се закача на вибростанок и се пуска да побръмчи известно време. Когато отворите в платката за крачетата на елементите са малко по-големи от колкото трябва елементите просто изплуват постепенно от леглата си като калая не се разтапя а се разкъсва между крака на елемента и монтажния отвор в платката. Може пък и нещо подобно да се случва тук. Ако отвора е по голям пробвай да запоиш по дебел проводник в отвора. Надали можеш да поставиш нещо гумено против вибрациите под самата платка.
Pages: 1 2 3