Волво Клуб - България

Full Version: 850 проблем със скоростната кутия.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Привет! Получих подарък от приятелка в Италия много запазена, червена красавица 850 седан. По километраж е на 78 хил. не съм проверявал дали са реални, честно казано не мисля и да го правя. Вече си бръмча с колата. От Плевен съм. Пълен лаик съм, човек на хуманитарните науки съм и най-вероятно някои мои изказвания ще прозвучат смешно и неточно, но моля да ме извините.
Та, да си кажа мъката. С баща ми открихме проблем със скоростната кутия. Много трудно се включва задната и хърка тежко. Баща ми, естествено, като един инженер, веднага разкости кожата около лоста и не е трудно да се забележи, че лоста и самата кутия играят при превключване, нещо се е разгембила. Търсим нов тампон, тъй като този е скъсан със сигурност. Такова нещо в плевен за жалост в плевен няма. Баща ми, човекът, ходи и търси по морги, но нищо. Няма и майстор, който да иска да се наеме, пък и честно казано нямам много доверие. Дайте съвет какъв може да е проблемът, моля. Да търся ли нова скоростна кутия? От жилото ли е? За реглаж ли е?
Мерси предварително и весели празници!
При с/в 40 е с лостова система, при която се износват 1 пластмасови втулки, които са евтини и лесни за подмяна. При осмиците не знам как е. Вижте в мотопфое какво ще ви кажат.
Щом ти хърка задна значи не ти отделя съединителя хубаво.Скоростите за напред са със синхронизатори и за това не ти го прави.Предполагам първа като я включваш при потегляне го прави малко по-тегаво но пък нямаш база за сравнение с друга 850.
Първо погледнете нивото на маслото в кутията.
Второ помпите на съединителя ако е с хидравлика, нямам идея дали не е с жило на твойта кола.Преди всичко ги обезвъздушете и проследете за течове от тях.Ако е с жило помислете как се регулира или е с тресчотка.
Това го кажи на баща ти да го прочете понеже с техническото си образование ще разбере за какво става дума.
Не обвинявайте кутията и тампони ей така от воле за нищо.

Ако тая твоя приятелка се чуди на кого да подари едно S80 или XC70 ме имай предвид, да го пращя насам :lol: :mrgreen:
Karlsson Wrote:Щом ти хърка задна значи не ти отделя съединителя хубаво.Скоростите за напред са със синхронизатори и за това не ти го прави.Предполагам първа като я включваш при потегляне го прави малко по-тегаво но пък нямаш база за сравнение с друга 850.
Първо погледнете нивото на маслото в кутията.
Второ помпите на съединителя ако е с хидравлика, нямам идея дали не е с жило на твойта кола.Преди всичко ги обезвъздушете и проследете за течове от тях.Ако е с жило помислете как се регулира или е с тресчотка.
Това го кажи на баща ти да го прочете понеже с техническото си образование ще разбере за какво става дума.
Не обвинявайте кутията и тампони ей така от воле за нищо.

Ако тая твоя приятелка се чуди на кого да подари едно S80 или XC70 ме имай предвид, да го пращя насам :lol: :mrgreen:

Хахаха Smile Благодаря за мнението. Ще проверим какво се случва и ще пишем пак. Мерси много!
Karlsson, определено първа и втора не влизат много гладко. Съединителят е с жило. При мястото, от което се зарежда маслото има датчик. Баща ми не смее да го пипа, за да не светне лампа. Всъщност, възможно ли е, без да свети лампа да има недостатъчно масло?
goaway Wrote:Karlsson, определено първа и втора не влизат много гладко. Съединителят е с жило. При мястото, от което се зарежда маслото има датчик. Баща ми не смее да го пипа, за да не светне лампа. Всъщност, възможно ли е, без да свети лампа да има недостатъчно масло?
С жило е ама друг път, я по-добре закарайте колата при някой който разбира че ремонтите не са много евтини :!: :!: :!:
Съединитела е хидравличен а смяната на предавките става със жилжа. Big Grin
stvri Wrote:Съединитела е хидравличен а смяната на предавките става със жилжа. Big Grin

С жила, ама на някоя друга кола...
Има един дебел, корав прът и той си върши идеално работата! Съединителя е хидравличен - две помпи (класика). В 850 има една единствена грешка и тя е МИРИЗЛИВОТО ГАДНО ПРЕДНО ПРЕДАВАНЕ!!!
За да не влизат ниските предавки при сухи отвън помпи (разбирай, да няма омазняване по корпусите), явно има проблем със самият съединител (счупени палци на притискателя). Колегата ico850 правилно го каза - идете при някой, който има идея кое къде се намира и с каква цел е там. Останалото са форумни лакърдии и изтрити бутони на клавиатурата...
viper_c Wrote:
stvri Wrote:Съединитела е хидравличен, а смяната на предавките става със жила. Big Grin
............ Съединителя е хидравличен - две помпи (класика). ...............
За да не влизат ниските предавки при сухи отвън помпи (разбирай, да няма омазняване по корпусите), явно има проблем със самият съединител (счупени палци на притискателя). Колегата ico850 правилно го каза - идете при някой, който има идея кое къде се намира и с каква цел е там. Останалото са форумни лакърдии и изтрити бутони на клавиатурата...

Да, колегата viper_c има право относно долната и горната помпа на съединителя. Ако нямат видими течове, проблемът не е в тях.
Ако е добре закрепването на стойката и елементите по нея, която държи двете жила (не са класическата нишкова оплетка, а са плътни с Фи около 4 мм) към скоростната кутия,
то тогава проблемът с трудното включване може наистина да е износен съединител.

ico850 Wrote:........, я по-добре закарайте колата при някой който разбира че ремонтите не са много евтини :!: :!: :!:

Интересно, толкова ли няма къде в София да погледнат една 850-ка за такъв дребен проблем?! Wink
Механизмът на скоростите е с жила - 2 броя.А самата скоростна кутия е напълно синхронизирана - включително задна скорост.Съединителят е хидравличен с две помпи.За да хърка на задна ,явно не отделя добре.Възможните причини са или износен съединител (лагер на съединителя) ,или протекли помпи (недостатъчно спирачна течност ) или износени жила (елементи на задвижването им).
На долната картинка се виждат двете жила.[attachment=23373]Това което може да се износи са двете гумено-метални втулки на края им.Не се предлагат като отделна
част ,но могат да се изработят от стругар-от метал или твърда пластмаса(виж картинката).[attachment=23372]Другия вариант да се мести механизма са четирите втулки с номер 11 на първата картинка.Възможно е да е достатъчно само притягане ,ако не са износени.Артикулен номер 3549232.Цена -около 5 долара на бройка в чуждите сайтове.
Pages: 1 2 3