Волво Клуб - България

Full Version: Климатроника изключва.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте колеги,имам проблем с климатроника на колата Волво 850 2,0 10v 1995г.Когато запаля колата работи,но след около десетина минути спира, и не се включва повече докато не изгася двигателя, и не изчакам около 15 минути.Ходих да я заредя с фреон,доляха 300гр ,и няма промяна ,пак същия чалъм прави.Рових се за информация из интернет, но нищо конкретно не намерих.Имах съмнения в съединителя на компресора и го пробвах като му подадох 12v с кабел и винаги се включва без да има отказ .Това го правих и при загрял двигател ,след като не искаше да тръгне автоматично.В един руски сайт видя как са ремонтирали блока за управление на климатроника ,сменени са няколко кондензатора, и аз направих това но нямаше никакъв ефект.Някой ако се е сблъсквал с такъв проблем ще съм му благодарен ако сподели.В тоя сайт също видях как с един прост тестер се четат кодовете на грешките .Изчетох следните 124, 233,414,417.Свалях двата датчика зад дръжките , бяха прекъснали едни жички като пружинки ,които крепят самия термо датчик ,които е някакъв вид термистор със съпротивление 10к.Погледнах значението на кодовете и по таблицата излиза ,че са заяли вентилаторчетата.Пробвах ги,на 12 волта въртяха се.Пропуснах да кажа ,че първо ги почистих имаше доста мръсотия, която се беше натрупала като паяжина в отвора за влизащия въздух.Ще погледна релето което включва компресора.Не успях да изчистя грешките от obdII буксата с тоя тестер от руския сайт <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.volvo850.ru/diag1.htm">http://www.volvo850.ru/diag1.htm</a><!-- m -->, незнам това има ли отношение към проблема.
Намерих релето за климатроника под жабката работи нормално, включва се винаги когато е включен климатроника.Отворих го като ново е и го върнах на мястото му.Успях да изтрия грешките от обд буксата с импровизирания тестер,трябваше първо да се прочетат всички грешки.Сега излиза само 413 , но то е защото се опитах да разглобя едното моторче от датчика до дръжката и го счупих.Остава да се проверят датчиците на системата с фреон.За друго не се сещам.
Ако си от Варна или региона ,може да минеш да го погледна
сещам се нещо ,на базата на написаното от теб,но да не гадаем
Поздрави
Магнитния съединител е за смяна, когато го пробваш с кабел му пускаш по-силен ток и всичко е ОК, ако искаш сложи едно реле което да ти пуска ток наптраво от акумулатора и няма да имаш ядове известно време(при мен беше 3-4 години) :!: :!: :!:
Само на място ли не работи климатика или по принцип? При мен имаше подобен проблем и се оказа изголрял предпазител на перката. Провери и твоята - трябва да се включи веднага след като цъкнеш бутончето на климатика.
На място работи,перката се включва , като тръгна и изключва компресора и няма включване.Сега погледнах няколко теми за такъв проблем и най вероятно съединитела е за смяна.Има голяма хлабина около милиметър на око а трябва да е 0,3 /0,4мм.Ще пробвам начина на колегата ico850 с релето ,че е най лесно и евтино.Попаднах и на други методи за ремонт на съединителя които се състоят в премахване или корекция на дебелината на шаибите между оста на компресора и шлиците на съединитела.<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.matthewsvolvosite.com/downloads/Volvo-850-S70-V70-AC-Fix.pdf">http://www.matthewsvolvosite.com/downlo ... AC-Fix.pdf</a><!-- m -->
Сложих едно реле да подава директно 12в от акумулатора на съединитела ,за сега работи.Колегата ico850 бе прав.Трябва да се реванширам по някакъв начин.
wolfenstein Wrote:Сложих едно реле да подава директно 12в от акумулатора на съединитела ,за сега работи.Колегата ico850 бе прав.Трябва да се реванширам по някакъв начин.
Само да знаеш, че не се знае кога ще откаже :twisted: :twisted: :twisted:
Дано да е зимно време Smile
Колеги я дайте малко повече информация. Какво реле се свързва къде се свързва от към компресора? Къде се свързва от към таблото? Ако може малко по подробно разяснение, че аз съм със същия проблем.
Pages: 1 2 3