Волво Клуб - България

Full Version: Удар(метал в метал) при отпускане на съединителя
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте ,

При рязко отпускане на педала на съединителя и работещ двигател се чува лек удар на метал в метал.А също така и при включване на 1-ва ,и между 1-ва и 2-ра .Предпoлагам ,че и при другите предавки го има ,но вече е незабележим.При изключен двигател при отпускане на съединителя ,звука го няма.При плавно отпускане на педала също го няма.Същата работа като при този Голф :http://www.youtube.com/watch?v=PkXrinySYE4
Подозирам ,че е или износена вилка или демпферни пружини на феродовия диск или изкривени пружини на притискателен диск ,но за да проверя трябва да свалям скорости...пък хич не ми се свалят.
Да му се е случвало на някого? Решение ?
Колега аз го имам този звук от както съм купил колата и освен това имам и едно дрънчене колата като е в движение между 1500-2000 оборота. Та моя монтьор каза, че най-вероятно за дрънченето е някоя счупена пружина, а колкото до чукането не съм го питал, но предполагам са износени пружини. Ако някой сподели какво може да е и аз бих се радвал да разбера, но за сега не мисля да сменям съединителя, защото отделя добре и не буксува.
Колеги и моята кола издава подобни звуци като удар при зацепване на съединитела и звънтене и дрънчене около 1000-1500 об/мин,и подсвирване при отпускане на педала на съединитела.Имам съмнения че всички тези шумуве са от съединителя .Освен това имам съмнения за запушена вентилация на картера.Какво трябва да сменя и какво може да се почисти.Гледам че има разлика в маслените сепаратори за различните двигатели.Кои са номерата на необходимите части които трябва да взема?Колата е 95г с двигател B5202S.Освен това се губи по малко масло от двигатела от към скоростите.
Такаа ,значи ставаме поне трима с този проблем! Колкото и да е странно ,в нета има множество оплаквания от такъв звук ,на най различни марки коли и никой не казва защо сее получава и какво е решението.Някой хора дори са сменяли съединителя и проблема остава.

@ wolfenstein Виж тази тема : <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=20260#p161259">viewtopic.php?f=6&t=20260#p161259</a><!-- l --> . Аз съм със същия двигател и наскоро правих профилактика на вентилацията.По принцип не ти трябват никакви части ,а едно добро промиване на сепаратора и тръбите с бензин.Ако все пак искаш да е нов -това е цената: <!-- m --><a class="postlink" href="http://fakturi.motopfohe.bg/chasti/ReportPage.jsp">http://fakturi.motopfohe.bg/chasti/ReportPage.jsp</a><!-- m -->.
Теча от задния семеринг на двигателя се получава точно заради повишено налягане на картерните газове при запушена вентилация.Така ,че сега е момента ,ако почистиш вентилацията и не спре теча на маслото - да смениш и този семеринг и едновременно с това да прегледаш и състоянието на съединителя.

Ако решиш да го правиш виж вилката на съединителя -трябва да има ето тази част - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/clutch-control/clutch-mechanical-parts/releaser-clutch/ball-socket-clutch-fork/1023076/">http://www.skandix.de/en/spare-parts/dr ... k/1023076/</a><!-- m --> .Тя пък лагерува върху ето такава част- <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/clutch-control/clutch-mechanical-parts/releaser-clutch/pivot-pin-clutch-fork/1838/">http://www.skandix.de/en/spare-parts/dr ... fork/1838/</a><!-- m -->.Това пък е самата вилка - <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.skandix.de/en/spare-parts/drive-train/clutch-control/clutch-mechanical-parts/releaser-clutch/release-fork-clutch/1023074/">http://www.skandix.de/en/spare-parts/dr ... h/1023074/</a><!-- m -->.Казвам ти тези неща ,защото подозирам,че нещо там не е наред за да дрънчи така при отпускане на педала на съединителя.