Волво Клуб - България

Пълна версия: Съветите за икономично шофиране на Shell
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Страници: 1 2 3
Съветите за икономично шофиране на Shell

1. Карайте плавно, като избягвате рязко ускоряване и спиране. Агресивното шофиране може да доведе до увеличаване разхода на гориво с една трета.

2. При ускоряване превключвайте на висока предавка, колкото е възможно по-рано. По-високата предавка при по-малка скорост подобрява разхода на гориво.

3. Поддържайте двигателя в добро техническо състояние. Правилната настройка на двигателя може да намали разхода на гориво с до 4%, така че сменяйте маслото редовно и спазвайте препоръките на производителя за обслужване на автомобила.

4. Поддържайте гумите си напомпани до препоръчаното налягане. Правилно напомпаните гуми са по-безопасни и имат по-дълъг живот. Гуми с налягане по-ниско с 0.1 атм. спрямо указаното увеличават разхода на гориво с 3%.

5. Не дръжте излишни неща в багажника и на задната седалка, които добавят килограми. Всеки 45 кг допълнителен товар увеличават разхода с 1-2%.

6. Използвайте климатика умерено – той натоварва двигателя и при работа изразходва гориво. Използвайте го само в много топли и много студени дни. През останолото време използвайте вентилатора.

7. Дръжте прозорците затворени, особено при шофиране с висока скорост. Вятърът, навлизащ в купето, намалява скоростта. За да компенсирате това, вие натискате по-силно газта и изразходвате повече гориво.

8. Винаги използвайте типа моторно масло, препоръчвано от производителя за вашия двигател. Това може да намали разхода на гориво с 1-2%.

9. Избягвайте зарежданията на малки количества – горивото се изпарява при всяко отваряне на капачката на резервоара. Проверете дали капачката на резервоара е добре уплътнена.

10. Спазвайте дистанция – осигурете си достатъчно време за плавно спиране на автомобила.

*Използваните данни за икономия на гориво при умерено шофиране, добра поддръжка на автомобила, поддържане на правилното налягане на гумите и използване на препоръчаното моторно масло се базират на проучвания и публикации на Energy and Environmental Analysis, Inc., Washington, DC.
Съветите за икономично шофиране на Shell

1. Карайте плавно, като избягвате рязко ускоряване и спиране. Агресивното шофиране може да доведе до увеличаване разхода на гориво с една трета.

2. При ускоряване превключвайте на висока предавка, колкото е възможно по-рано. По-високата предавка при по-малка скорост подобрява разхода на гориво.

3. Поддържайте двигателя в добро техническо състояние. Правилната настройка на двигателя може да намали разхода на гориво с до 4%, така че сменяйте маслото редовно и спазвайте препоръките на производителя за обслужване на автомобила.

4. Поддържайте гумите си напомпани до препоръчаното налягане. Правилно напомпаните гуми са по-безопасни и имат по-дълъг живот. Гуми с налягане по-ниско с 0.1 атм. спрямо указаното увеличават разхода на гориво с 3%.

5. Не дръжте излишни неща в багажника и на задната седалка, които добавят килограми. Всеки 45 кг допълнителен товар увеличават разхода с 1-2%.

6. Използвайте климатика умерено – той натоварва двигателя и при работа изразходва гориво. Използвайте го само в много топли и много студени дни. През останолото време използвайте вентилатора.

7. Дръжте прозорците затворени, особено при шофиране с висока скорост. Вятърът, навлизащ в купето, намалява скоростта. За да компенсирате това, вие натискате по-силно газта и изразходвате повече гориво.

8. Винаги използвайте типа моторно масло, препоръчвано от производителя за вашия двигател. Това може да намали разхода на гориво с 1-2%.

9. Избягвайте зарежданията на малки количества – горивото се изпарява при всяко отваряне на капачката на резервоара. Проверете дали капачката на резервоара е добре уплътнена.

10. Спазвайте дистанция – осигурете си достатъчно време за плавно спиране на автомобила.

*Използваните данни за икономия на гориво при умерено шофиране, добра поддръжка на автомобила, поддържане на правилното налягане на гумите и използване на препоръчаното моторно масло се базират на проучвания и публикации на Energy and Environmental Analysis, Inc., Washington, DC.
Винаги съм се чудил - аз имам навик като спирам да превключвам скоростите към по-ниска предавка,хем колата спира по добре,хем и не употребявам толкова спирачките. :wink:


Та дали това вдига разхода :?

Предполагам би трябвало поне с едно 5% да го покачи......какво мислите? :roll: :roll:
Винаги съм се чудил - аз имам навик като спирам да превключвам скоростите към по-ниска предавка,хем колата спира по добре,хем и не употребявам толкова спирачките. :wink:


Та дали това вдига разхода :?

Предполагам би трябвало поне с едно 5% да го покачи......какво мислите? :roll: :roll:
Аз си мисля, че щом и Шумахер спира така, значи така е редно :lol: :lol: :lol:
Аз си мисля, че щом и Шумахер спира така, значи така е редно :lol: :lol: :lol:
Kespanok 460 написа:Винаги съм се чудил - аз имам навик като спирам да превключвам скоростите към по-ниска предавка,хем колата спира по добре,хем и не употребявам толкова спирачките. :wink:


Та дали това вдига разхода :?

Предполагам би трябвало поне с едно 5% да го покачи......какво мислите? :roll: :roll:
Имаше една тема, в която стигнахме до извода, че при използване на двигателя за спиране не се подава гориво и съответно разходът е 0л/100 км.
В интерес на истината така пестиш от спирачки, но пък хабиш съединител, така че няма смисъл от някакви сметки.

Важното е, че е правилно да се спира на скорост - така спирачното усилие върху колелата е (почти) изравнено. Затова Шумахер спира(ше) така.
Kespanok 460 написа:Винаги съм се чудил - аз имам навик като спирам да превключвам скоростите към по-ниска предавка,хем колата спира по добре,хем и не употребявам толкова спирачките. :wink:


Та дали това вдига разхода :?

Предполагам би трябвало поне с едно 5% да го покачи......какво мислите? :roll: :roll:
Имаше една тема, в която стигнахме до извода, че при използване на двигателя за спиране не се подава гориво и съответно разходът е 0л/100 км.
В интерес на истината така пестиш от спирачки, но пък хабиш съединител, така че няма смисъл от някакви сметки.

Важното е, че е правилно да се спира на скорост - така спирачното усилие върху колелата е (почти) изравнено. Затова Шумахер спира(ше) така.
Всичките съвети са ценни. По едно време в Shell ги раздаваха като брошурки. Тогава се бъзикахме по следния повод: Примерно не си спазвал никой от гореизброените съвети. Прочиташ ги и започваш да ги спазваш. Какво би се получило като икономия на гориво:

1. Агресивно шофиране - 30%
2. Плавно ускоряване с високи предавки - 1%
3. Настройки двигател - 4%
4. Налягане гуми - 3%
5. Излишен багаж - 1,5%
6. Климатик - 1%
7. Отворени прозорци - 1%
8. Подходящо масло - 1,5%
9. Зареждане големи кол-ва гориво - 0,25%
10. Спазване на дистанция - 0,25%

ИЛИ ОБЩО - 43,5%

Т.е. ако разхода е бил 10л/100км, би трябвало да стане 5,65л/100км - супер :!: :!:
Всичките съвети са ценни. По едно време в Shell ги раздаваха като брошурки. Тогава се бъзикахме по следния повод: Примерно не си спазвал никой от гореизброените съвети. Прочиташ ги и започваш да ги спазваш. Какво би се получило като икономия на гориво:

1. Агресивно шофиране - 30%
2. Плавно ускоряване с високи предавки - 1%
3. Настройки двигател - 4%
4. Налягане гуми - 3%
5. Излишен багаж - 1,5%
6. Климатик - 1%
7. Отворени прозорци - 1%
8. Подходящо масло - 1,5%
9. Зареждане големи кол-ва гориво - 0,25%
10. Спазване на дистанция - 0,25%

ИЛИ ОБЩО - 43,5%

Т.е. ако разхода е бил 10л/100км, би трябвало да стане 5,65л/100км - супер :!: :!:
Страници: 1 2 3