Волво Клуб - България

Full Version: Син пушек при запалване на студен двигател
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Привет, колеги! Става дума за Volvo 850 бензин 2.0 126к.с. 96г. със метанова уредба. На 235 000км ако е вярно разбира се...Когато запаля мотора сутрин излиза син пушек първите няколко секунди. Не е много. Прилича на изпуснат дим от цигара на пушач. Буквално първото подаване на газ избълва дим и след това нищо. Работи чисто без да пуши, равномерно, все едно нищо не е имало. Прави го от скоро. Преди месец и половина сложих масло motul 5w40 за бензинови двигатели работещи на газ и метан. Проверявам маслото и не намалява за сега. Карал съм с 10w40 нямах проблем. Ако е само от по-тънкото масло ще го сменя лесно, но ако не е от него, какво може да бъде като проблем? Има много мнения по този въпрос в масата от форуми за другите марки автомобили. Интересува мнението на някой, който познава по-добре особеностите на този вид двигател на Volvo. Благодаря ви предварително!
Залагам на гумички на клапани.
NASKO1973 Wrote:Залагам на гумички на клапани.
Не са гумички защото има пушек за две секунди при запалването. Ако е от гумички дими постоянно. Вече имам отговор и ще го напиша за да спестя и на други проблема. В желанието си да направим най-доброто за колата си, понякога правим грешки. Чете си книжките за обслужване на колата ако ги имате. Прочетох в упътването на книжката си съответните параметри за масло подходящо в зависимост от външната стартова температура и вид натоварване на мотора. Всичко е написано отлично и ясно. Това е масло 10W40 ! За планинските пътища и магистрали даже препоръчват 15W или 20 W Моята грешка е, че сложих 5W40 прекалено тънко е. Заради това, че е специализирано за двигатели на метан и газ се подведох. Във мотопфое даже имат масло специално за Volvo 10W40 Видях го преди малко в саита им. Преди време си купих антифриз от тях за колата. Произведен в Германия за Volvo за всички видове двигатели на тези истински коли. Пазещ от корозия детайлите и всичко по стандарт! Който е сменял пробит радиатор от корозия, а не от замръзване. Знае колко е важно качеството на антифриза. Цена като на бензиностанцийте, а произведено в Германия. Ще ви кажа едно! Първо събирайте информация от производителя на колата за всяко едно нещо като препоръки за обслужването. Проверявайте цените на оригиналните части и после търсете на друго място. Звучи като реклама знам, но ще ви споделя нещо. Преди време ми трябваше гумичка за капачката на маслото. Обикалях като гламав разни магазинчета със "Разбирачи" даже ми казаха, че от капачка на Лада пасвали, събирах, мерих и си губих времето, докато отидох и си купих от представителя и си реших проблема. Успех и добри пожелания на всички колеги!
Съгласих се, ама защо на мен не ми пушеше като карах с такова масло. Според мен гумичките са ти затръгвали и понеже това масло е по-тъничко, лека-полека през ноща ти се е стичало в цилиндрите съвсем по малко и като резултат при палене изпушва малко. Иначе си прав, че трябва да се сипва това, което препоръчва производителя.
NASKO1973 Wrote:Съгласих се, ама защо на мен не ми пушеше като карах с такова масло. Според мен гумичките са ти затръгвали и понеже това масло е по-тъничко, лека-полека през ноща ти се е стичало в цилиндрите съвсем по малко и като резултат при палене изпушва малко. Иначе си прав, че трябва да се сипва това, което препоръчва производителя.
Ще карам с маслото в момента, докато дойде време за смяна. Тогава ще сложа това, което трябва. Ако си остане проблема ще го решавам. Все пак колата ми не е нова и е нормално все някога да се случи и това.