Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с налягането на турбината - D5252T
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте Колеги! Това ми е първото мнение във форума , и бих желал да споделя един проблем..

Значи, наскоро се сдобих със Volvo V70 2.5 TDI , 140 коня , Ауди/VW двигател, както е известно на всеки Smile

Имам следния проблем!
В началото докато карах колата турбината започваше да надува още от 1800-1850-1900 оборота, в този интервал.

Обаче усетих нещо доста странно последните два дни - въпросните обороти се вдигнаха до интервала от 2200 до 2400-2450 оборота.
Не съм запознат до толкова със самия двигател ,но това което предполагам, че се е случило е следното - клапана за налягането може би се затваря по-късно, нещо е спекъл .. знам ли какво е точно положението с този клапан, хич не съм на ясно!

Другото което е - рядко, но ми се случва да използвам турбината над 3000 оборота, достигам до 3600 (гледам да не давам много зор)
До преди нямаше проблем - в един етап налягането на турбината достига един максимум, и след това го поддържа.
НО от последните два дни усещам една лека дупка..
Сякаш си поема въздух! Задъхва ли се.. не мога да го разбера.
Преди в един момент има ряз, набира - докато направи налягането и го държи, а сега усещам как леко може би намаля това налягане , и има дупка..

Бих се радвал ако някой може да сподели мнение, на какво се дължи, как се отстранява и така Smile

Имам и още един въпрос.

Понеже закупих колата наскоро, открих, че капака на клапаните отгоре (държащ се на четири болта) се държи всъщност на 3, като мисля, че още един болт не държи много силно.
Мисълта ми е - как да оправя този проблем. Очевадно резбата е изядена, болтовете превъртат.. Единия поне натам е тръгнал, а другия изцяло мога да го завия и развия на ръка. Мисля много варианти, но предпочитам някой който вече е правил нещо по този въпрос да сподели!
За ресбата зимаш един метчик и нарязваш резба с 1мм по голяма и си готов или вземи с същия сдиаметър и пробвай да поправиш тази ако стане не натягай болтовете до край или намери с 1,2 мм по дълги болтове може резбата накрая да е здрава и да задържи.

На турбината ако клапана е заял трябва да се смаже. Значи като даваш газ той е затворен и при увеличаване на оборотите като се покачи много налягането над допустимото се отваря и изгорелите газове заобикалят турбинката и право в ауспуха. Ако е заял в леко отворено положение се получава турбо дупката която описваш. Друг варянт е турбината да е за ремонт по сериозен. Напръскай 4-5 дена поред с ВД 40 около оста на клапана да видиш ще се оправи или с друга смазка. Моя беше толко заял че го киснах 2 дена в нафта цялото турбо ако има гумени работи някъде не го прави. Там е много висока темепературата и има сажди които запичат клапана.
Държа да споделя, че нещата се развиват по много странен начин..
Все още не съм предприемал действия по смазване и т.н. , не знам точно за какво става въпрос, а там си е точка при която има температура, за мен си е рисково каквото и да е третиране, при ежедневно ползване на автомобила.
Не знам и точно къде се намира въпросния клапан, дори нямам време да погледна какво става под капака!

И сега по странностите..
Имам чувството, че по някой път турбината се включва по-късно от горе писаните 2200-2400 оборота , може би до 2600 - 2700, а по някой път ми се струва, че си има и за малко време ряз още от ниските 1800-1900 rpm.
Някак си много се променят нещата, за много малък период от време и пак се връщат към онези 2200-2400.

Сменях дебитомера с друг, понеже имах под ръка. Същото поведение.
Приемам още съвети :roll:
Тоя клапан може по някой път да си се затваря а друг път да остава отворен. След време да блокира съвсем в една позиция. Ако турбото е разбите ще разбереш като му пипнеш оста и разкачиш тръбите преди това. Ако има луфт радиален над 1мм е лошо а ако има дори 0,1мм аксиален е много лошо. И виж омаслена ли е тръбата към двигателя за въздух.
Колеги, днес се случи нещо още по-фрапиращо!
Колата ми загуби всякакъв ряз. На първа, на втора, на трета.. на която и да е.
Просто не желаеше да се изтреля на която и да е , такава мудна работа...
Интересното бе, че преди това я карах - нямаше нищо. Едно спиране, и някакви 20-30 минути моткане, и всичко се промени!
Покарах я така, просто ужасно.

Изгасих я, прегледах маркучите, вакууми в които имам съмнения и прочие, запалих я пак и подкарах.
Всичко се беше върнало към предното положение - 2400-2500 оборота и турбината се пуска. Но пак е по-добре от без хич!

И не мога да разбера какъв е проблема..
Ти калапана смаза ли го поне да разбереме [*]от него ли е не е ли. Ако е от него нищо фатално няма да стане освен мощносста ама ако не е от него може да е от всичко друго примерно счупена втулка на турбото едва ли ти се дават 4000 лв за ремонт на турбина +двигател ако попадне парче от перката в двигателя примерно. Въпреки че щом няма шумове малко вероятно да е толкова сериозно.
мойта от 1800 оборота дига налягането
Колега,темата е стара и дано си отстранил проблема, при мене беше същото и се оказа,че е спукан един разширителен съд, който се намира между кривката за въздух отляво на акумулатора и клапана, който е над кутията с въздушния филтър.