Волво Клуб - България

Full Version: Проблем с Волвото ми !
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Колеги помагайте! Миналата Събота карах колата сутринта,всичко нормално,после я оставих и след обяд,като реших да я запаля и проблем.Запалих я и заработи на по ниски обороти от обикновено,все едно няма смукач и веднага след това започна да се дави,от ауспуха забълваха облаци дим,на не изгорял бензин или по скоро на не добре дозирана смес от въздух и гориво.Като позагря,а тя загрява за 2-3 мин. на място като работи се успокои,но държи една идея по високи обороти (на по късен етап започнаха да се вдигат на около 1000-1100об. и след няколко секунди сами си падат).Но като включа на директна падат оборотите доста и започва да се дави,та като спирах или на светофарите бях принуден да изключвам от D на N .В началото го правеше само на място,в смисъл като съм на D си върви без проблем,ускорява и т. н.,но след известно време почна да прави мизерий и в движение.Спря да се ускорява плавно,почна все едно имаше едно давене,особено го прави между 2500-3000 об.,като си на D и даваш газ на моменти заглъхва(все едно някой ти отнема газта) и пак поема,като дадеш газ има едно замисляне и тогава поема. И всичко това се влоши за около час.Прави го на бензин и на газ по един и същи начин,затова изключвам в горивото да е проблемът.По скоро се насочих към по голямо количество въздух да влиза и да дави мотора.За тази цел бяха проверени всички въздухоотводи и маркучи за въздух,вакуми,беше отново проверено и почистено(макар че преди няколко месеца тази процедура беше направена) : моторче за празен ход,дроселовата клапа,клапан на въздухоотвода точно преди турбото (не го знам как се казва) и един куп други профилактични процедури,но за съжаление всичко си беше като ново,чисто и здраво. Та понеже механичен проблем (нещо скъсано,счупено или зацапано) не открих,се насочвам към някакъв проблем с електрониката,било то потенциометър на дросела,дебитомер или някой датчик!? Колата не я карам да не вземе да стане нещо друго от тези давения и неизгорели газове. Кажете какво мислите и дали някой от вас е имал подобен проблем и неговото решение.Тази седмица не ми остана време,но другата ще отида на диагностика да видим дали компа ще каже къде е проблема. Но ако не даде някаква грешка към кое по точно да се насоча?
Здравей колега, провери ли компютъра? MAF сензора почиствал ли си го? Не знам защо ама ми мирише на camshaft сензор. Има ли прекъсвания при определени положения на газта? По-добре виж компютъра първо, после всичко останало.
Поздрави.
Както каза колегата - най-добре е преди всичко да се провери компютъра. Сигурен съм, че ще си каже всичко.
Иначе може и по метода на изключването, но в този случай ще се натрупат допълнително грешки в компа.
При мен наскоро се получи подобно нещо.Имаше яко черни сажди откъм ауспуха и не искаше да се форсира и на газ и на бензин.Оказа се ,че едно вакуумче от "vacuum tree" след дросела беше изпаднало.В момента в който го сложих, колата заспа.Само ,че аз съм с 10 клапанната версия,атмосферен двигател :roll:
Здравейте колеги! Вчера ходих на диагностика и се оказа дебитомер.За съжаление не могат да ми гарантират на 100% че е от него,но го записва като грешка и почти постоянно дава отклонения от точните параметри.Та с две думи първо ще пробвам с почистване,чистил се с специален шпрей (кажете какъв по точно и откъде да го купя),като се внимава да не се пипа с ръка.Следващия вариант е да се намери втора ръка,който със сигурност да е работещ и да се сложи за да се види колата дали ще се оправи,а не да се купува без да има защо..Понеже тази част е скъпа и ако реша да си купя нов,пък се окаже,че проблемът не е в него трябва да се гръмна.И последния вариант е (ако е от дебитомера) да се търси нов или втора употреба,все още не съм наясно,всичко зависи от финансите.Та помагайте със съвети и цени.Номера на дебитомера на БОШ е 0 280 217 107; а на Волво: 1275749. Предварително благодаря!
Armagedon...пу да е.ба. Не знам дали го има този спрей в България, но е много добър. CRC Sensor Cleaner. http://www.conrad-uk.com/ce/en/product/8...ner-200-ml.
Това беше един от първите линкове в google, така че потърси, може би пък да е наличен някъде. Много хора ползват break cleaner, но недей, само в краен случай. Често съм чел че след почистване тези дебитомери пак заработват кажи речи нормално. Пробвай да го разкачиш и да видиш как работи, така ли иначе пак ще се чистят грешки после Wink Другия вариант е да видиш някой колега от форума да се съберете и да обмените малко дебитомери и бири. Smile
Купих си колата миналата година. Веднага започнаха проблеми с дебитомера. Първо пробвах няколко пъти с почистване - нищо! После с втора ръка - нищо! Е, наложи се да похарча повече пари и да купя нов от МП. Оттогава никакви проблеми - количката върви като зверче.
Та на въпроса - нов!!!
Моят дебитомер го почиствах с този спрей: http://www.servina.net/index.php?c=view_prod&stID=10852
Много подходящ е за всякаква електроника. Ползвам го ежедневно при поддръжка на компютърна техника и съм много доволен.

Преди време, когато имах проблеми с работата на двигателя, един от първите заподозрени беше дебитомера. При визуална проверка забелязах известни наслоявания по работните му повърхности. Изчистиха се идеално с този спрей, друг е въпроса, че не това е била причината за проблемите ми. Дори си взех друг дебитомер, тъй като се съмнявах, че моя си е "тръгнал", въпреки, че компа не отчиташе грешки. Сега си имам един резервен. Big Grin Стигнах до извода, че леките замърсявания не оказват влияние на дебитомера.
С откачен дебитомер колата работи точно по начина, който си описал. Виж дали ще има разлика със и без дебитомер. Бих ти дал моя за проба, но съм от Плевен.
Пробвах.Със и без дебитомер колата работи по един и същи начин,лошо.Утре ще ходя да търся шпрей,пък дано да има някаква полза.Как няма някой от София със същия да го закачим да пробваме,че да съм сигурен че е от него......
В AutoData има подробно описание за проверка на дебитомера с мултицет.
Pages: 1 2