Волво Клуб - България

Full Version: Нещо се развали, но незнам какво
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Колеги нещо го закъсах. Преди няколко часа тръгнах на работа и на един светофар докато спирах колата изгасна. Въртях много и на газ и на бензи и 300 зора запалих и продължих до офиса. Паркирах и отидох да си върша работата. Слизам почвам да въртя и пак не иска да запали. Въртях супер много и на газ и на бензи и неще и неще. Тогава се сетих да размърдам компютъра и натисках и шок бутона който при катастрофа спира бензина и тока( не съм сигурен какво точно спира или и двете спира). Завъртях и запали от раз. Зарадвах се и пробвах да я гася паля няколко пъти и си пали от раз. Прехвърлих си на газ и тръгнах и на България запърви път ми гръмна газовата и изгасна. Въртнах и запалих на бензин и си помислих че проблема е нещо в газовата и потеглих. След 10 метра пак изкасна. Запалих пак и викам чакай да отбия поне да не правя задръстване и се сврях под моста на България който е до околовръстното и тамън паркирах и колата изгасна пак. Въртя неще да запали. Натиснах пак копчето на шок датчика и колата запали. Сега ще изчакам трафика да се поизтече и лека по лека ще опитам да се прибера. Някакви идеи какво може да е? Аз имам съмнение за това шоковото реле което е да е дало фира, че нали им е проблем на 850-ките, но все пак да питам и за други идеи?
П.П. Извинявам се ако има правописни грешки, но пиша от телефона и ми е малко трудно.
И на мен ми ги прави такива номера - гасне от нищото и няма палене. Интересното е, че след няколко минути си пали без никакви грижи.
Къде се намира тоя шок бутон?
За пръв път чувам за шоково реле на 850. Къде е този бутон? Колата след като постои ли пали отново? Кажи какво натискаш точно че се изкорах.
Нищо - просто след няколко минути си пали нормално и това е.... луда работа.
Camshaft sensor. сензора за положението на разпределителния вал. За съжаление труден за диагностика докато не се развали съвсем. Тогава колата като позагрее изгасва, ей така от нищото, но като истине съвсем си пали нормално, както беше в моя случай. Не пали на газ или бензин. Объкновено симптомите са точно такива - колата си работи, загравя си и после спира. Палене няма поне докато не изстине колата. Другия вариянт е също характерен - карам си колата, спирам и после палене няма. Проверете компютрите за грешки. Код 314 и/или 324 на А6. Така се разбира веднага. Осбено когато се изчистят грешките, тази ще се появява. Винаги като прави този номер или подобни грешките в компютъра не се четат, пренебрегват се, и аз съм същия. И се почва махат се компютри проверяват се вакуумните маркучи, човек пипне тук и там и хоп колата запали. После почва да си мисли че е от вакуума или нещо си там, компютъра хич не се проверява. Резултата за мене беше бутане до паркинга, защото колата спря на изхода му точно. И такива истории с този проклет сензор. Проблемен е защото се скапва от температурните разлики и най-вече от високата температура.
che4ef за тоя Camshaft sensor имам подозрения от много време. Ако ти се занимава бих те помолил да прочетеш през 2 през 3 тази тема http://volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=10636. Иначе сега се прибрах. Изчаках трафика малко да се изтегли и преди половин час запалих и тръгнах. Леко леко с 30-40 км се прибрах без да загасне нито един път. Утре ще отида да проверя тези грешки на А6 които казваш, че аз се гледам грешките на А2, но кои да се сети да провери и другите.
Колкото до този шоков сензор (не знам дали се нарича точно така) той се намира в багажника под дясната малка кора на пода на багажника (това е за 850 комби, а за седан незнам къде е но и той трябва да е в багажника някъде). Не мога да намеря снимка на него в момента да ви го покажа, но утре ще го снимам и ще кача снимката. Поне там му е копчето за рестарта пък самия датчик не знам къде е. Има тема за този датчик. Той не се разваля той а едно реле 103.
http://www.google.bg/imgres?um=1&hl=bg&s...x=78&ty=63
Това е линк на релето.
Сакън! 103 ти е управлението ма горивната помпа. Казват му реле защото има и такъв компонент вътре. Всъщност е контролер със съответрната електроника. Разваля се за съжаление. Един от симптомите е че не може да запали колата, другия е че колата гасне и няма мощност или някак си не достига гориво. Струва 50$ и оригиналното е правено в Унгария. Всяко Волво има контролера, всъщност всички коли го имат, но при тойотите, хондите и американските автомобили както и други евтини дървета може пък да е само реле (не би ме учудило :twisted: ). Там не пипай, в смисъл не подлежи на поправка - знам защото съм пробвал, има една малка платка нагъчкана с дискретни елементи и две (май бяха) интегрални схеми и това управлява горивната помпа. При развалено реле, за да се прибере вкъщи човек го дава накъсо... забравих номерата на двата извода, които са написани на корпуса на релето, дето да се укъсят (релето има 4 извода). Така помпата работи непрекъснато. При развалено реле симптомите преобладават, а не са на някакъв случаен принцип и нямат връзка с температурата на двигателя.

Този сензор за положението на разпределителния вал е толкова мазен, че хората карат една година и повече и се чудят какво става. Сменят разни работи и проблема пак си стои, като ниедното нещо дори не праща сигнал в компютъра :twisted: Е за последното не съм много прав :twisted: Нашите двигатели работят при 92 - 95 градуса, като тази на главата достига до 100 и това му разказва играта за 15-20 години. Много типичен и неприятен проблем за тези автомобили и много радостен за сервизите и stealership-a. Оригинален струва малииии - 300$, може и по-евтино но не по-евтино от 250$. Аз съм сложил пак на Boch с по-различен дизайн, но си ляга идеално, правен в Германия за 120$. Естествено за да ми е гадно долния болт не искаше да се развие че с един Dremel му разказах играта. Колата сега работи, вече над 1000км няма проблем, даже сега се прибрах след 340км навъртяни.

Шок сензора е друга работа, той отваря Airbeg-a. Може да изключва и електричеството към помпата, но не мога да кажа. Намира се под централната конзола до мястото където е закрепена ръчната. Разпознава се по надписа Achtung и другото го пише с малки букви, а има и стрелка на него, която сочи напред. Задейства се от посоката и големината на ускорението. Затова там никакви почуквания или разкачвания на кабели. Airbeg-a е много чувствителен и може да се отвори от случаен пик или от статично електричество. Може да убие също така. Затова много да внимавате като правите нещо около airbeg сензора.

Чудя се колега защо не провериш дали от другите модификации или модели няма същия сензор сложен от аналогичните години. Трябва да погледна ама в дилъра ги няма европейските модели с по малкия мотор. Та вземи едно на старо сложи го и карай. Провери компютъра първо. Проверявай винаги всичко на А конзолата. Прави го да речем преди да почне зимата и преди лятото. Два пъти годишно.
Пиши какво е станало.
Такаааа на А6 грешките са: 2-1-4, 1-3-1, 3-2-4
Интересно е че се появяват първите 2 грешки при положение, че миналата година го сменях този RPM сензор.
Последната грешка която ми излиза е тази която каза колега. Значи има голяма вероятност да е от Camshaft sensor?
Сега се чудя дали да търся нов, но не оригинален или втора ръка като го пробвам... Лошото е че няма пари за нов от МП, че там е 381.22 лв. Confusedhock:
Здравей колега,
Това е добра новина. Имам предвид че поналучкваме проблема.
Обаче, виж сега, трябва да провериш целия компютър. Кажи какво става на другите куплунги. Нещата често са навързани, затова.
Много е важно да се сетиш дали си си изчиствал грешките. Ти си го сменил rpm сензора ама изчисти ли грешката. Мерил ли си компресията скоро, обикновенно разкачват rpm сензора и после говедата не изчистват грешката, искат още пари. Изчисти грешките навсякъде и виж какво ще се появи. През това време гледай за въпросния сензор. 99% съм сигурен че camshaft sensor ти е проблема.
За съжаление няма сега да пипаш нищо, а ще чакаш пак да направи този номер. Прочиташ компа и вече знаеш. Бъди сигурен че навсякъде си на 1-1-1 иначе няма смисъл.
Пиши какво става.
Ясно, че са свързани колега. Аз вече си ги знам наизуст грешките :evil:. Грешките които ми дава на А2 са 2-1-2 (това е ламбда сондатата, но тя се появява когато карам на газ, защото тия не ми направиха ламбда симулатора като хората), другата която ми се появи е 1-2-1( за MAF сензора и тя се появи ония ден защото без да искам дръпнах главния вакум маркуч на машинката за оборотите). A7 2-3-1, 1-1-3, 1-2-2 не знам какви са. На А3 имам 2-1-2 но това е за ABS-а имам един развален датчик явно.
Все пак мисля да пробвам да измеря датчика днес и да отида да купя, че колата наистина много ми трябва.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9