Волво Клуб - България

Full Version: VOLVO powered by Lada ...или "колкозим датчик Холла"
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Преди две-три седмици "Спас" ме предаде (викам му така ,щото лапка като змей,ама има знак за желязо на предния капак , т.е. мъж ще да е ).Та направи това което не съм очакавал от кола от тази марка-запъна се на баира на "Земляне" ,угасна и нито напред ,нито назад.На бензин и на газ - все тая.По старата система -"Ако не пали -или няма гориво или искра" ,реших че е нещо в запалването...и поради факта ,че от известно време чувах щракане откъм бобината ,казах си -" Най-накрая е сдала багажа" и първата ми работа беше да звънна на баща ми и да търсим бобина .Намерих бързо ,закачих я ..ядец.Искра няма!Оттам -дърпане с едно дърто Ренде ,пилене на гуми докато баща ми успее да извлече туча от баира и каране без серво на волана ,спирачки и светлини.С две думи- кофти емоциии.Вечера -яко ровене из Интернет за подобни симптоми.Намерих това :http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=v...c=1 и това http://www.s850.narod.ru/sdelay/dprvkvproverka.htm и най-важното -намерих оригинално ръководство на VOLVO за подобни ситуации (давам го по-долу отново) .На следващият ден , взех от същото място датчика на разпределителния вал и датчика на коляновия вал.Ефект след смяната датчика на коляновия вал - отново никакъв :? .Датчика на разпределителния вал пък просто не пасна.Но пък успях да забележа ,че дава стабилен сигнал за разлика от моя -BOSCH ,набор 1997 година.И тъй като нямах кой знае колко опциии -пак Интернет ..и попаднах на тази тема : http://www.drive2.ru/cars/volvo/850/850/...579140969/.Резултатът -бегом до М Комплект 33 ,където купих датчик на Хол за Лада Самара за колосалната сума от ...9,50 лв. :lol: След което - разпробиване на нитовете (както се казва и в руския оригинал-най -трудният момент), свързване на кабелите с оригиналните на VOLVO (спазвайки разликата в полярността) и отново занитване през 2-3 шайби за да не стърчарчат много нитовете отвътре) .На снимките долу можете да видите резултата.Резултатът - уау ,пак никакъв :oops: Докато не смених отново бобината с трета такава.И накрая ,след известно въртене ...гадината запали :mrgreen: И се движи нормално вече 3-та седмица.

Доста колеги ще запитат -бе ти да не си луд да слагаш на VOLVO датчик от Лада ? Ако обаче се загледате ,ще видите резултатът от годините и износването върху оригиналния датчик -вижда се във вид на питинг(червената стрелка).В МПФ нещото струва 380 лв.,ако искате да е ново.

Предисторията : Откакто взех клата все се каня да погледна свещите и поради липса на подходящ ключ и добрата работа на мотора ,все отлагах.
След случката ,първта работа беще да отърча за ключ и свещи .Когато свалих старите ,бяха съдейки по състоянието на поне 30-50 хиляди километра и със 0,9 милиметра хлабина при изисквания -0,7-0,8 мм.

Изводът: Сменяйте навреме свещите Idea .Предполагам ,че паразитнитните токове при лоши свещи просто са "убили" датчика ,а от своя страна бобината има своиството да се скапва при неизправен датчик на Хол.
Ти си убиец бате. Ще го покажа на пичовете от дилършипа, а като им кажа колко струва ще се гръмнат Big Grin Big Grin Big Grin Big Grin
Сега, въпросът ми е, ти от колко време караш тази кола? Съдейки по снимката, това което виждам не е оригинален Волво сензор. Демек, сменян е и преди.
Оригинален е.Просто се сетих да направя снимките след интервенцията.Колата е произведена 1997 година и е на 313 000 км.И датчика има печат от тази година.Аз я карам отсоро -май 2011 и беше на 302 000 ,когато я взех.
А ето го и секрета : http://www.zr.ru/archive/zr/1992/10/datc...i-u-nas#33 .На времето братушките са се "учили" точно от BOSCH как се прави този датчик ,та затова не са се сетили да променят дори присъединителните размери :mrgreen: .
Това между другото много отдавна бях чувал, че от някаква лада ставал. От кой двигател точно на ладата е?
Big Grin Big Grin Big Grin трепач отвсякъде. Вземи си един резервен да имаш. Няма причина да не те изкара ако е направен. Дано, иначе мод-а и мнооооого як. Аз продължавам да се съмнявам в оригинален ли е, но щом казваш. Аз имам такъв - 100$ води се че не е оригинален. Едно към едно с твоя, имаше ли пластмаса с надпис закрепена на него?
Здравей Питстоп,

Много полезно инфо!!!
Ако мога и аз да добавя нещо. Такива датчици има под път и над път например тук: <!-- m --><a class="postlink" href="http://tpetrov.com/search.php?s=%F5%EE%EB">http://tpetrov.com/search.php?s=%F5%EE%EB</a><!-- m -->.
Остава да се избере датчикът с правилните параметри, да се запоят крачетата му към кабелът и да се монтира правилно на "държача" към капачката на сензора.
Това е вариант ако не може да се намери такъв почти готов от лада разбира се. Във форумът на колегите от Опел има тема за точно такава смяна.
Ейй che4ef ,какъв си "Тома неверни" Big Grin

Гледай сега , на предпоследната снимка има сериен номер - 9146108 .Ето ти линк към e-bay за справка: http://www.ebay.ca/itm/Genuine-Volvo-914...0891222430 .А по -долу можеш да видиш и цената на същия сензор в МПФ -"оригиналдъ".Ето ти и сайта на производителя на руския датчик: - http://www.astro-penza.ru/description.as...roduct=191.А тук ,статия за качествата му след 25 часова непрекъсната проба:http://www.zr.ru/a/8617.Датчика ,както се вижда на снимките е за Лада 2108,2010 и т.н.Присъединителните размери са едно ,към едно и не е необходима доработка.
Брях! Виж за кое ти говоря. Едно към едно са... http://www.fcpgroton.com/product-exec/pr...ion+Sensor
колеги можете ли да ми кажете от каде мога да си взема ветробрани за волво 850 2.5 170 нр или поне не6то което да савпада молиа ви ако нчкои знае не6то да каже благодаря предварително
Pages: 1 2