11-21-2012, 08:01 PM
Преди две-три седмици "Спас" ме предаде (викам му така ,щото лапка като змей,ама има знак за желязо на предния капак , т.е. мъж ще да е ).Та направи това което не съм очакавал от кола от тази марка-запъна се на баира на "Земляне" ,угасна и нито напред ,нито назад.На бензин и на газ - все тая.По старата система -"Ако не пали -или няма гориво или искра" ,реших че е нещо в запалването...и поради факта ,че от известно време чувах щракане откъм бобината ,казах си -" Най-накрая е сдала багажа" и първата ми работа беше да звънна на баща ми и да търсим бобина .Намерих бързо ,закачих я ..ядец.Искра няма!Оттам -дърпане с едно дърто Ренде ,пилене на гуми докато баща ми успее да извлече туча от баира и каране без серво на волана ,спирачки и светлини.С две думи- кофти емоциии.Вечера -яко ровене из Интернет за подобни симптоми.Намерих това :http://clubs.dir.bg/showflat.php?Board=v...c=1 и това http://www.s850.narod.ru/sdelay/dprvkvproverka.htm и най-важното -намерих оригинално ръководство на VOLVO за подобни ситуации (давам го по-долу отново) .На следващият ден , взех от същото място датчика на разпределителния вал и датчика на коляновия вал.Ефект след смяната датчика на коляновия вал - отново никакъв :? .Датчика на разпределителния вал пък просто не пасна.Но пък успях да забележа ,че дава стабилен сигнал за разлика от моя -BOSCH ,набор 1997 година.И тъй като нямах кой знае колко опциии -пак Интернет ..и попаднах на тази тема : http://www.drive2.ru/cars/volvo/850/850/...579140969/.Резултатът -бегом до М Комплект 33 ,където купих датчик на Хол за Лада Самара за колосалната сума от ...9,50 лв. :lol: След което - разпробиване на нитовете (както се казва и в руския оригинал-най -трудният момент), свързване на кабелите с оригиналните на VOLVO (спазвайки разликата в полярността) и отново занитване през 2-3 шайби за да не стърчарчат много нитовете отвътре) .На снимките долу можете да видите резултата.Резултатът - уау ,пак никакъв :oops: Докато не смених отново бобината с трета такава.И накрая ,след известно въртене ...гадината запали :mrgreen: И се движи нормално вече 3-та седмица.
Доста колеги ще запитат -бе ти да не си луд да слагаш на VOLVO датчик от Лада ? Ако обаче се загледате ,ще видите резултатът от годините и износването върху оригиналния датчик -вижда се във вид на питинг(червената стрелка).В МПФ нещото струва 380 лв.,ако искате да е ново.
Предисторията : Откакто взех клата все се каня да погледна свещите и поради липса на подходящ ключ и добрата работа на мотора ,все отлагах.
След случката ,първта работа беще да отърча за ключ и свещи .Когато свалих старите ,бяха съдейки по състоянието на поне 30-50 хиляди километра и със 0,9 милиметра хлабина при изисквания -0,7-0,8 мм.
Изводът: Сменяйте навреме свещите .Предполагам ,че паразитнитните токове при лоши свещи просто са "убили" датчика ,а от своя страна бобината има своиството да се скапва при неизправен датчик на Хол.
Доста колеги ще запитат -бе ти да не си луд да слагаш на VOLVO датчик от Лада ? Ако обаче се загледате ,ще видите резултатът от годините и износването върху оригиналния датчик -вижда се във вид на питинг(червената стрелка).В МПФ нещото струва 380 лв.,ако искате да е ново.
Предисторията : Откакто взех клата все се каня да погледна свещите и поради липса на подходящ ключ и добрата работа на мотора ,все отлагах.
След случката ,първта работа беще да отърча за ключ и свещи .Когато свалих старите ,бяха съдейки по състоянието на поне 30-50 хиляди километра и със 0,9 милиметра хлабина при изисквания -0,7-0,8 мм.
Изводът: Сменяйте навреме свещите .Предполагам ,че паразитнитните токове при лоши свещи просто са "убили" датчика ,а от своя страна бобината има своиството да се скапва при неизправен датчик на Хол.