Здравейте,
Купих си едно S60 с Д5 мотор обаче чувам че правили проблеми с главите. Това вярно ли е и ако да как мога да избегна проблема освен с продажба на колата :lol:
Поздрави
bg_tiger1978 Wrote:Много чуваш бре... те Д5-ците били масови като ГОУФ :lol: Аз до сега един колега не съм чул да се оплаче от нещо подобно
+1, супер здрави двигатели..., върви обяснявай обаче че нямаш сестра
anex Wrote:Здравейте,
Купих си едно S60 с Д5 мотор обаче чувам че правили проблеми с главите. Това вярно ли е и ако да как мога да избегна проблема освен с продажба на колата :lol:
Поздрави
без майтап кажи какво си чувал за главите на D5, че сериозно ме притесни :roll:
п.п. майтап бре - нема такъв двигател ... а и самата ти питанка е малко несериозна - хвърлил си маса пари и сега ше продаваме заради слухове :mrgreen:
Имам 3 камиона ВолвоЛ, оценил съм ги като здрави и по тази причина взех и кола Волво. Вчера се чух с един продавач на авточасти втора ръка и той каза, че доста се търсили глави на Д5 и направо паднах под масата. Чудя се дали има сисъл и дали попите ще понесат сепаратор вода/нафта както при камионите. Не ми се правят дюзи а в нашето гориво няма да ви казвам колко водица има. На всеки камион имам подобна инсталация, вижте за какво говоря: <!-- m --><a class="postlink" href="http://fluida-bg.com/products/systems-for-fuels-and-oils/accessories/clear-captor-filter/">http://fluida-bg.com/products/systems-f ... or-filter/</a><!-- m -->
Това определено удължава доста живота на дюзите.
anex Wrote:Имам 3 камиона ВолвоЛ, оценил съм ги като здрави и по тази причина взех и кола Волво. Вчера се чух с един продавач на авточасти втора ръка и той каза, че доста се търсили глави на Д5 и направо паднах под масата. Чудя се дали има сисъл и дали попите ще понесат сепаратор вода/нафта както при камионите. Не ми се правят дюзи а в нашето гориво няма да ви казвам колко водица има. На всеки камион имам подобна инсталация, вижте за какво говоря: <!-- m --><a class="postlink" href="http://fluida-bg.com/products/systems-for-fuels-and-oils/accessories/clear-captor-filter/">http://fluida-bg.com/products/systems-f ... or-filter/</a><!-- m -->
Това определено удължава доста живота на дюзите.
То хубаво това, ама как ще го сложиш на CR двигател?
btw ... при колите има утайник на нафтата при филтъра и той върши тази работа, иначе като стар камионждия би трябвало да знаеш, че животът на помпа, дюзи и мотор се удължава само по един начин, освен избягване на студен старт с печка - с масло в нафтата
anex Wrote:Здравейте,
Купих си едно S60 с Д5 мотор обаче чувам че правили проблеми с главите. Това вярно ли е и ако да как мога да избегна проблема освен с продажба на колата :lol:
Поздрави
Много правялно си чул колега, тези които не се интересуват те не са го чули !!! Проблемите се следните ; чупат се леглата на повдигачите, поради къква причина не знам, най-вероятно от не редовна смяна на масло, при смяна на масло е хубаво са се слага такова къкво то го дават, за този мотор 0-30 или 5-40. Другото което е, чупи кобилици вв следствие на блокирал повдигач, чупи петите на разпределителните валаве и съответно криви валовете, и най-лошото е че те са кухи и нямат изправяне. Като цяло, да корави двигате ли са, мощни и икономични, но си искат своето. Дано съм бил полезен. Пожелавам безаварийно каране !!!
jonkata_01 Wrote:anex Wrote:Здравейте,
Купих си едно S60 с Д5 мотор обаче чувам че правили проблеми с главите. Това вярно ли е и ако да как мога да избегна проблема освен с продажба на колата :lol:
Поздрави
Много правялно си чул колега, тези които не се интересуват те не са го чули !!! Проблемите се следните ; чупат се леглата на повдигачите, поради къква причина не знам, най-вероятно от не редовна смяна на масло, при смяна на масло е хубаво са се слага такова къкво то го дават, за този мотор 0-30 или 5-40. Другото което е, чупи кобилици вв следствие на блокирал повдигач, чупи петите на разпределителните валаве и съответно криви валовете, и най-лошото е че те са кухи и нямат изправяне. Като цяло, да корави двигате ли са, мощни и икономични, но си искат своето. Дано съм бил полезен. Пожелавам безаварийно каране !!!
След 500 000 км няма какво да се желае повече ... примерно :mrgreen:
За подходящото масло съм съгласен, т.к. неподходящото, би правило нагар и следователно е възможно задържане и чупене.
Другият вариант е по-горният - при умора на материала след доста хиляди км ... но никой не прави вечни мотори в днешно време, дори и ВОЛВО
jonkata_01 Wrote:Много правялно си чул колега, тези които не се интересуват те не са го чули !!! Проблемите се следните ; чупат се леглата на повдигачите, поради къква причина не знам, най-вероятно от не редовна смяна на масло, при смяна на масло е хубаво са се слага такова къкво то го дават, за този мотор 0-30 или 5-40. Другото което е, чупи кобилици вв следствие на блокирал повдигач, чупи петите на разпределителните валаве и съответно криви валовете, и най-лошото е че те са кухи и нямат изправяне. Като цяло, да корави двигате ли са, мощни и икономични, но си искат своето. Дано съм бил полезен. Пожелавам безаварийно каране !!!
Точно за този проблем се интересувам как да избегна. Знам, че главите с проблемни и не искам да го мисля. Колта е на 95 000км към момента и се интересувах какво се прави срещу този проблем. Но за да се счупят леглата на повдигачите това означава, че мотора не е домислен нещо. Не очаквах това от Волво и се чуствам прецакан. Жалко, че го разбрах след като взех колата.
anex Wrote:jonkata_01 Wrote:Много правялно си чул колега, тези които не се интересуват те не са го чули !!! Проблемите се следните ; чупат се леглата на повдигачите, поради къква причина не знам, най-вероятно от не редовна смяна на масло, при смяна на масло е хубаво са се слага такова къкво то го дават, за този мотор 0-30 или 5-40. Другото което е, чупи кобилици вв следствие на блокирал повдигач, чупи петите на разпределителните валаве и съответно криви валовете, и най-лошото е че те са кухи и нямат изправяне. Като цяло, да корави двигате ли са, мощни и икономични, но си искат своето. Дано съм бил полезен. Пожелавам безаварийно каране !!!
Точно за този проблем се интересувам как да избегна. Знам, че главите с проблемни и не искам да го мисля. Колта е на 95 000км към момента и се интересувах какво се прави срещу този проблем. Но за да се счупят леглата на повдигачите това означава, че мотора не е домислен нещо. Не очаквах това от Волво и се чуствам прецакан. Жалко, че го разбрах след като взех колата.
Аз си мисля, че се вкарваш в излишен филм
Ако наистина е на 95 000 км, то тогава ти остава много до разваляне на колата или много малко ... зависи от теб
Слагай препоръчаните от производителя масла, спазвай сервизните интервали, сипвай нормално гориво (то вече не знам къде е хубаво и къде не, но пак са останали места с хубава нафта) и не се притеснявай за колата. Ако си очаквал да издържи над 1 млн. км ... може и да стане, но преди това ще ти писне самата кола и ще я смениш.
В немския форум има D5, които са напънати до 200-220 к.с., карат ги яко по аутобаните и са над 300-400 000 км. Нямат оплакване откъм глави или нещо друго, но си сменят редовно консумативите и не се циганят за цената на маслата. D5 се препоръчва с 0w30 в момента, със спецификация А5, а обикновено литър е над 30 лв. Като сложиш евтино от 10 лв., евтини филтри и съмнителна нафта ... е тогава няма кой от инженерите на ВОЛВО да ти е виновен :mrgreen:
п.с. Качи малко снимки да я видим тази "специална" кола, дето щяла да си спука главата :mrgreen: