Волво Клуб - България

Full Version: Нова кола
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Здравейте Smile

Аз съм решил да купувам нова кола (на старо обаче, хаха) и ще ми бъде от полза да се косултирам с по-вещи лица Smile Досега си карах Волвото, обаче нуждата ме кара да се ориентирам към по-малка и икономична машина. Него ще го карам само през ваканциите, а през другото време майка ми ще ходи на работа с него.

Всъщност не съм сигурен дали е тук мястото, но ще се радвам, ако някой се включи със съвет. Засега съм се спрял на Астра 2005 година, 1,7 дизел CDTI. Общо взето мненията са че е стабилна, троши се поносимо много и дава нормален разход. Тепърва започвам да обмислям предложения, така че давайте акъл на воля... Smile Аз не разбирам достатъчно, че да се доверя на себе си. Като цяло ми трябва малка дизелова кола, но не съвсем малка в смисъл Корса или Ярис. И не след 2006, че много пари им искат.

Така де... чувствам се като предател, питайки такова нещо в този форум, но пък съм получавал много ценни съвети тук, така че имам основание да смятам, че няма да сгреша и този път.

Поздрави Smile
Здравей колега revelator, тъй като досега съм сменил над десет лични автомобила (хоби ми е Smile ) стигнах до един извод:
Дизеловия двигател е 30% по икономичен от бензиновия, поддръжката му е 30% по скъпа. Създава повече проблеми от бензиновия, от техническа гледна точка е по капризен и не ненадежден. Дизел в добро техническо състояние се намира по трудно, сравнено с бензинов двигател.
Дизела трака Smile на свалено стъкло.
Това ми е личното мнение.
п.п. Имам фирмено Фиатче Пунто 2001 год. 1.2i - Може би най-евтината кола от към поддръжка и части, просто няма какво да се счупи Smile
TBMauto Wrote:Здравей колега revelator, тъй като досега съм сменил над десет лични автомобила (хоби ми е Smile ) стигнах до един извод:
Дизеловия двигател е 30% по икономичен от бензиновия, поддръжката му е 30% по скъпа. Създава повече проблеми от бензиновия, от техническа гледна точка е по капризен и не ненадежден. Дизел в добро техническо състояние се намира по трудно, сравнено с бензинов двигател.
Дизела трака Smile на свалено стъкло.
Това ми е личното мнение.
п.п. Имам фирмено Фиатче Пунто 2001 год. 1.2i - Може би най-евтината кола от към поддръжка и части, просто няма какво да се счупи Smile
И ако сега кажеш, че 1.2i ти харчи по-малко от моя 1.9 JTD, направо ще повярвам на първите 2 реда :mrgreen: :lol:
Щом ти е хоби и си сменил толкова много коли, би трябвало да си стигнал до друг по-важен извод за колите 2-ра употреба - важно е предишният собственик дали е бил нормален човек и поддържал колата или мърляч, който е сипвал антифриз вместо течност за чистачки :lol:
Другото с км и дизела няма да го коментирам, за да не навлизам в излишна полемика Wink

Към колегата ... изборът ти не е лош, но е въпрос на какъв екземпляр ще попаднеш. По-добре отвън и от Германия, а не от БГ, защото са обикновено били служебни, а те се карат като такива :mrgreen:
Да... важно е от какъв човек ще я вземеш. Но късметът играе огромна роля, за съжаление.
Аз между другото оглеждам и Рено Меган 1.5 DCI, и Пежо 307 1.4 HDI... общо взето, малка кола. Ще преглъщам горчиво година-две. Както и да е - твърдо съм решил да е нафтова този път Smile
Ще ми е първа дизелова кола... тук някъде имаше ли тема какво да гледаш при покупка на стар автомобил? Май имаше, но не мога да я намеря Smile
revelator Wrote:Да... важно е от какъв човек ще я вземеш. Но късметът играе огромна роля, за съжаление.
Аз между другото оглеждам и Рено Меган 1.5 DCI, и Пежо 307 1.4 HDI... общо взето, малка кола. Ще преглъщам горчиво година-две. Както и да е - твърдо съм решил да е нафтова този път Smile
Ще ми е първа дизелова кола... тук някъде имаше ли тема какво да гледаш при покупка на стар автомобил? Май имаше, но не мога да я намеря Smile
Пежо 307 е с 1.6 16v HDI, доколкото знам 1.4 се слага само на 206 Wink
Иначе съм карал 2 Мегана-а с 1.5 DCi (70 и 85 к.с.) и откъм разход и надеждност на мотора са добри. Имат един недостатък - много пластмаса и бъгава електроника, но в този клас е нормално Wink
Моят личен съвет е да избягваш френските коли...
Има и 1.4 hdi, същия двигател като на 206. Има също и 1.6 hdi 110 hp. Има и 2.0 90 hp... един колега ми препоръча двулитровия двигател. Оглеждам и 206 с 1.4 двигател откъм 2005-6 година. До една са изгорели с по 150 000 км Smile
Не мога да взема решение още. Труден избор - малко пари, много очаквания Smile
аз карам служебно 206 1.4hdi, железен двигател със супер разход, и дотук се изчерпва хубавото в тази кола. за 80 000 км, два пъти ремонт на торсион по 500лв, съединител 450лв, предни и задни амортесьори,задните бяха по 70лв, предните не помня. носачите са като на ауди- сменя се цели не се сменят тампони,та и два носача, външно каре, и то върви с полуоската(220лв). биалетки 30лв броя, и то няколко пъти смяна. миналата седмица ми изпадна гърнето, изгнила тръба на кола на 8г. демпферна шайба на коляновият вал-180лв.сега и рейката е за смяна че има луфт. отделно масла и накладки не ги броя те са си консуматив. абе не остана нищо не сменено по ходовата част. моето заключение е: за служебна кола е супер, но никога мои лични пари няма да дам за френска "чи..я", и за потвърждение на горе написаното, всички служебни коли в фирмата са от страната на педалите, и всички са с същите болежки, двигател ок, ходова част......
stefi_pavlov Wrote:аз карам служебно 206 1.4hdi, железен двигател със супер разход, и дотук се изчерпва хубавото в тази кола. за 80 000 км, два пъти ремонт на торсион по 500лв, съединител 450лв, предни и задни амортесьори,задните бяха по 70лв, предните не помня. носачите са като на ауди- сменя се цели не се сменят тампони,та и два носача, външно каре, и то върви с полуоската(220лв). биалетки 30лв броя, и то няколко пъти смяна. миналата седмица ми изпадна гърнето, изгнила тръба на кола на 8г. демпферна шайба на коляновият вал-180лв.сега и рейката е за смяна че има луфт. отделно масла и накладки не ги броя те са си консуматив. абе не остана нищо не сменено по ходовата част. моето заключение е: за служебна кола е супер, но никога мои лични пари няма да дам за френска "чи..я", и за потвърждение на горе написаното, всички служебни коли в фирмата са от страната на педалите, и всички са с същите болежки, двигател ок, ходова част......
Това потвърждава моето лично мнение. :lol: От моя приятел автомонтьора не съм чувал за френските коли нищо хубаво...а отделно имам и приятел който кара Рено Меган 2005 г. (ако не се лъжа). Той си го е купувал чисто ново и тази кола е все още на 80 000 км. Рейката даде фира, по ходовата част доста неща смени, по интериора някакви неща се изпочупиха и обелиха, някакви клапи по климатика му се чупиха, стъклоподемника на шофьорската врата му се чупи. А бе общо взето не лош и икономичен двигател (1,4 дизел ако не се лъжа 100 коня), но много други проблеми за кола на 80000 км която доста се пази. Макар че съм чувал също, че след време (от нашата хубава нафта) и дюзите почвали да дават проблеми. Сам си прецени....аз лично френските коли бих ги прескочил :lol:
Хубава работа... Smile

Все пак ще трябва да избера нещо в този ценови сегмент. Опел Астра май ще ми дойде малко скъп, Голф също, а Ситроен и Форд също не се ползват с хубава слава. Сеат - не е зле, но не съм запознат с тези коли изобщо. То май други не останаха Smile
Pages: 1 2 3 4