Волво Клуб - България

Full Version: Въпроси относно D4192T
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,

от известно време съм се захванал с нещо като лек ребилд на двигателя си.Отстраних доста проблеми - първоначално положението изглеждаше много трагично - течове на масло от интеркулера и от тръбите, яко свистене като се пусне турбото, малко пушаци отзад, масло в антифриза и етц... .За мое най-голямо щастие се оказа,че каквото се е случвало е било преди да купя колата и някой е пооправил нещо.С две думи турбокомпресорът е или сменян или реставриран(няма луфт на лопатките), след смяна на целия интеркулер свистенето изчезна - сега не чувам нищо от турбината, няма масло никъде по тръбите.Прочистих цялата водна система също - сега тече бистра водица, няма и помен от масло.Смяна на горивен и въздушен филтър,както и воден радиатор и почистване на егр клапан и резултата е много добре работещ и динамичен двигател.

Останаха 2 неща които ме притсняват:

1вото ( и по - основателно) - изчетох где що има относно така наречения Турбо лаг(или турбо дупка) и не можах да остановя дали това е нещото което се случва при мен - На НЕ загрят мотор колата върви перфектно(дърпа си добре и доста равномерно), но като загрее до работна температура се получава следното - усеща се бууст към 1700-800 оборота, след това забива нос и някъде към 2450-500 оборота сякаш някой ме ритва отзад и направо излита.Зад мен остава черен дим, но до колкото разбирам това е нормално за дизелите(или пък не? колата не е чипосвана).Това се случва понякога( не мога да диагностицирам при какви обстоятелства, но в общи линии често)
Някой може ли да даде някакви предложения от какво би могло да е товаи дали е нормално?

2рото - Когато си купих колата - което беше някъде към есента, тя палеше от раз.Когато застудя започнах да забелязвам как с едно подгряване на свещите(дори и в най-студеното) пак пали веднага, но сякаш на 3 цилиндъра и като подам леко газ всичко се нормализира и оборотите се заковават на 900.
Мислите ли,че това е от студеното или свидетелства за някакъв друг проблем?


Благодаря за вниманието, съжелявам ако въпросите ми звучат лаишки, все още съм нов в тази сфера Smile
Поздрави.
По точка 2 мога да ти препоръчам да си видиш и евентуално подмениш свещите - при мен беше същото, когато изгоря едната. След смяната и на четирите миналата зима палеше от четвърт оборот при -17 градуса. По т.1 - нека кажат колеги с по-голям опит.
Да Ви попитам - някой има ли представа дали сензорът, който е на тръбата за въздушния филтър има нещо общо с цялата работа?Вчеро го откачих и сякаш нещата започнаха да се случват по-добре.До колкото прочетох из нета това е някакъв "air intake temperature sensor",ама май не е това, на което вие му викате дебитомер (MAF sensor). :roll: :ugeek:
polmax Wrote:...усеща се бууст към 1700-800 оборота, след това забива нос и някъде към 2450-500 оборота сякаш някой ме ритва отзад и направо излита.Зад мен остава черен дим, но до колкото разбирам това е нормално за дизелите(или пък не? колата не е чипосвана)...

Не е нормално колега ! Турбото по спомен се "включва" при 1860 оборота . След тях не трябва да има "дупка" , "лаг" или нещо подобно .
Би трябвало да усещаш дърпането на двигателя през цялото време докато ускоряваш , като намалява плавно към високите обороти.
Поне така се усещаше при мен.
На този двигател помпата е с механично управление и чип не може да се сложи .
Колеги,имам леко развитие по въпроса.Значи проблема е в тази чек*йка(датчика за температура на входящия въздух).Като го откача всичко заспива,но това не е целта.Смених въпросния сензор с чисто нов Сиеменс и пак същата работа - докато загрее колата е супер, след като загрее и почва да лагва и тн - усеща се точно сякаш не и стига възух.Признаците - турбото се "развърта" много по-късно, а и пуши черен дим(не много НО иначе не припушва хич).
Откачих акумулатора, уж с цел да рестартирам ЕКУ-то,ама никакъв резултат.
Имате ли някакви идеи?

П.П. Ще се радвам ако модераторите преценят,че темата е твърде конкретна да преместят темата в подходящия раздел.
Благодаря!
polmax Wrote:...Значи проблема е в тази чек*йка...Смених въпросния сензор с чисто нов Сиеменс и пак същата работа ...

Колега леко си противоречиш , според теб проблема е в сензора но като си го сменил с нов и било пак същото.
Според мен проблема ти е друг . Отиди при дизелжия да ти погледне помпата , клапаните и термодатчиците ( например за температурата на входящото гориво ) и да си каже мнението .
Значи - моята логика е такава - като ти е студена колата - казваш , че всичко е наред - като загрее и се появяват проблемите , а като махнеш сензора за темп.на входящия въздух ( май е термистор ) и се оправя т.е. компа не получава данни за темп.на въздуха и го смята че е някаква средна стойност.
Колеги, съжелавам, че повдигам тази стара тема.Исках само да споделя как се разреши проблемът....нека ако някой в бъдеще има същия проблем да знае - проблемът се оказа във вакум тръбичката, която влиза в ЕГР клапана/в повечето случаи просто от времето се е спекла,напукала - > затруднява се отварянето/затвярянето на клапана/.Решението е нова тръбичка Smile
Лек ден Smile
Няма за какво да съжаляваш - хубаво е ,че си написал за развитието на твоя проблем.
Тази EGR система често прави проблем при по-старите автомобили , затова масова заблуда е , че отстраняването и подобрява работата на двигателя и колата върви повече . :roll: