Волво Клуб - България

Full Version: 1993 Volvo 850 4ти цилиндър не работи.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,
Ходих малко на ваканция в едно съседно градче. На магистралата по едно време усещам че колата нещо вибрира ама много леко. Помислих че е от неравностите по пътя, въпреки че преди не съм почувствал такова нищо, но карах доста по-бързо и за това реших че е от това. Предния ден смених маслото, филтъра, покарах колата след това малко и всичко беше ОК. Пристигаме ние, спирам на кафето и колата тресе, леко, но тресе. Когато отворих и слязох веднага чух характерен звук от тракащ клапан. Това тракане беше отчетливо идващо от задната част на мотора и по-точно от задната част на четвърти цилиндър от долната част на главата. Установих че цилиндъра не работи, т.е. при откачване на инжектора и на кабела за свеща, няма промяна в работата на мотора. Отидох после до сервиза и взех ключ да махна свеща.....ииииии вътре всичко беше омаслено.
Тука се се пита: Що е то?

Купих и сложих Seafoam в резервоара. Не исках да наливам в цилиндъра защото ме беше страх от хидравличен удар (някои го правят - до 20мл). Нямаше промяна. Може да е имало мааалко подобрение, но на другия ден при студена кола имаше един хубав металически звук. Не съм правил тест за компресия. Реших да махна колектора за изгорелите и да погледна клапаните.
Какво мислите? Според мен е прегорял клапан. В този цилиндър и преди си имаше масло, но малко. Очаквам мнения.
Не са лагери на коляновия вал. Звука е много тънък, не се чува като биене или виене, а като стартиране на двигателя в много студено време и докато загрее. Точно такова тракане. Не се чува в колата.

Давайте да решим проблема. Инструменти имам всякакви.
Свещ, кабел, дистрибуторна капачка?
Не са. Sad Всичко си работи, включително и инжектора. Ще махна вдругиден главата. Имам големи подозрения в клапаните.
След като и преди е имало масло в цилиндъра, си мисля че е нормално сега да има повече ако има проблем по токовете и няма запалване.
Диагностичната конзола казва ли нещо? Виж и компресията.
Според мен ,има връзка между смяната на маслото и проблема.Какво масло сложи?Предполагам,че си го направил ,но все пак провери ли пак нивото на маслото след смяната ( филтъра трябва да се напълни съответно пада нивото на маслото)?Аз си го обяснявам така - ниско ниво или недобро качество на маслото и оттам липса на смазка в хидравличен повдигач на някой от клапаните.Вероятно е заклинил в някакво положение и не позволява на клапана да затвори добре .Вследствие - липса на компресия.А маслото или си е било там ( вероятно от запекъл/износен сегмент или износен водач на клапан) или сега се е появило - от евентуално закривено стебло и съответно повреден водач на клапана.
Pitstop ако е това което казваш, ще те черпя, на знам как ще стане, но важно е желанието. Още не съм махнал главата, но клапаните за отработените газове на пипане се усеща следното: единия клапан е гладък, а другия е като шкурка. Точно от него като че ли идва шума. Аз също мисля че има връзка със смяната на маслото. Ползвам едно и също: Кастрол 5W40, филтъра е на Волво. Може да съм препълнил с 200мл маслото, но не знам това да е проблем. Появи се при каране по магистралата, 120-140км/ч - 2600 - 3000 оборота. Свеща не е мокра, а само челото на цилиндъра от това което се вижда, сега свеща се въжда че има масло, но е сухо, като тънък черен слой. Свеща е на 7000км. Другото е че на изходящия порт има сива пепел, но това е от Seafoam-а и не доброто изгаряне, един вид поизгаряло е извън горивната камера. Скоро всичко ще е ясно. За сега най-щастлив е дилършипа. :twisted:
Ето какво се оказа след като махнах главата.


[Image: IMAG0592.jpg]
Ето как се работи когато вали. Найлон също ще свърши работа.

[Image: IMAG0595.jpg]
4ти цилиндър, мисля че вече се вижда защо не е работил.

[Image: IMAG0596.jpg]
Много хубаво е прегорял, горд съм 8-)

[Image: IMAG0598.jpg]
Стъблата на клапаните. Влизало си е масло добре.

[Image: IMAG0599.jpg]
Тука е нагледно.

[Image: IMAG0601.jpg]
Общ план.

[Image: IMAG0602.jpg]
4ти и 5ти цилиндър. Нещо не ми харесват...

[Image: IMAG0591.jpg]
Помагача.

Pitstop имаш едно черпене от мене. Smile
Браво бе che4ef! Много си експедитивен!

Мислех да ти препоръчам да огледаш клапаните с ендоскоп,ама явно яко те сърбят ръцете Big Grin
Аз така почиствах картерната вентилация на дъжд през окотомври .Само ,че бях с дъждобран.

Явно предположенията ми са били в горе-долу вярна посока .Важното е ,че не са толкова фатални ,колкто си мислех.В смисъл ,че нямаш изкривени клапани,стебла ,легла и т.н.

Ъпдейт на предположението ми как е станало :

След като си сменил маслото и то е почнало да си върши работата т.е. да мие двигателя и при високите обороти на ,които си подпънал колата,явно си раздвижил някакви запекли частици по маслената система.Такава частица е навлязла в повдигача на 4-ти цилиндър и поради факта ,че там допуските са високи,леко е заклинил и не е позволявал клапанът да затвори добре.
А той се охлажда на 70-80 % през леглото в главата (останалите -през стеблото).Факта ,че там е имало депозити от спекло се масло е усложнил още повече ситуацията ,не е могъл да се охлажда съвсем и... не е издържал.
А маслото в цилиндъра ,както виждам е идвало именно през този клапан и по-точно през напукана ,одървена от температурите или най-вероятно некачествено сложена гумичка на клапана.
В тази връзка, така и така си разглобил главата -огледай гумичките или най-добре ги смени всичките.

Също така виждам ,че 1-ви ,3-ти и 5-ти цилиндър са сухи и са имали добро изгаряне.За 4-ти е ясно ,а пък във 2-ри нещо ми жълтее и явно е имало охлаждаща течност - вероятно от гарнитура на главата.Сега е момента малко и да портнеш каналите :twisted:

За черпенето -ок, с удоволствие,ама до Ванкувър едно малко питие бая солено ще ми излезе Big Grin

Успех с ремонта!
Благодаря за анализа. Гумички, два клапана, болтове, всичко е поръчано. Няма да казвам колко струват клапаните за изгорели газове. Не е влизала вода, макар гарнитурата да беше почнала да поддава, но можеше още. Оцветяването идва от seafoam препарата. Свършил си е работата. За ендоскопа ми мина през акъла, но след като поговорих с двама авера, установихме че вероятността да трябва да се маха главата и голяма, а и сега има време. Все още чакам инструментите да махна клапаните и почистя главата, после ще я измеря. Портването е много хубаво нещо, ама много време отива. Ще решавам на крак. За сега пада едно почистване... мани мани.
Развитие на проблема.
Сега цветовете са истиснки и може да се прецени. Главата е чистена с gasket clean на CRC. Много добро, уродско нещо. Въглеродните наслагвания са почистени така че не се виждат, но бяха около изспускателните клапани на всички цилиндри.

[Image: Volvo_Malfunction_005.jpg]
Капака. Прясно боядисан.

[Image: Volvo_Malfunction_006.jpg]
Организацията.

[Image: Volvo_Malfunction_007.jpg]
Въпросния препарат. Много добър, само не знам дали го има в България.

[Image: Volvo_Malfunction_009.jpg]
1ви и 2ри цилиндър

[Image: Volvo_Malfunction_010.jpg]
3-4

[Image: Volvo_Malfunction_011.jpg]
5ти

Това е засега. Изглежда главата е в нормите и няма да я нося на шлайф, но това ще стане ясно по-късно.
Поздрави