Волво Клуб - България

Full Version: За колегите с печки!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Пиша за проблема за да не минава никой по моите стъпки и да не давате шапка пари!
По същество: когато сменяте антифриза с такъв които не е от МотоПфое има опасност при работа на печката да нагнетява маркучите на водната система и да изхвърли антифриза през преливника на казанчето!
Точно така се случи в най-студените зимни дни и тъй като антифриза го бях сменил доста преди това не свързах проблема! То не бяха тестове в МотоПфое, то не бяха съвети от къде ли не, то не бяха майстори, пари, идеи, дори намерих във Варна невероятен майстор на системи под налягане (смисъл климатици, печки и др.), който изгради от бутилка от атифриз и маркучи симулация на водната система на колата с манометър, към която върза печката за да може да следи налягането! То не бяха тестове на топлообменника под 5 бара налягане и температура 180 градуса да провери дали не е проблема в него, то не бяха тестове на водната помпата, на температурите при които работи печката, на CO2 в казанчето и какво ли още не. И накрая в последния студен ден на зимата реших да направя последното което ми идеше на ум: Смених антифриза и проблема просто изчезна!!!
Беше червен и скъп близо 13лв литъра на тубата си имаше всички спецификации G12 и др. Пишеше специално за алуминиеви части. Накрая се оказа, че при агресивно загряване каквото е в топлообменника на печката отделя някакви газове, които дори и при изстиване на колата не изчезват а датчиците на CO реагират все едно има изгорели газове в системата.
Така, че мога да ви дам много добро определение на какво е "оригинален антифриз" за колата: Това е антифриз с който си нямате никакви проблеми, продават го при вносителя със стикери Volvo на тубичките!
Колега ,сега кажи ,че червения антифриз е бил "HEPU"G12 ,с какъвто съм в момента ...