05-14-2013, 03:23 PM
Здравейте, колеги,
От седмица съм собственик на XC70 D5 163 hp 2003 г. автоматик с типтроник. Тъй като съм нов както с автоматиците, така и с коли различни от немски ще се радвам да ми отговорите на няколко въпроса.
Превключването на скоростите ми се струва странно. Бях в МП преди да го купя и уж няма проблеми с кутията, затова изключвам вариант със счупена кутия. От първа на втора се усеща като придърпване на целия автомобил. Досега съм карал автомобил само с ръчна скоростна кутия, не знам дали е нормално. Може би подсъзнателно смяната на предавката без да ръчкам нещо с ръка ми дава тази представа.
Каране в град и извън град - Някога трябва ли да превключвам на N? На светофари е по-добре да се стои на спирачка и D или мога да дръпна на N? Аз не обичам много да ускорявам и карам на възможно най-ниски обороти. В случая може ли да си пускам ръчно на 5-та скорост в града? В завои като намалявам скорост колата намалява предавка и не се чувствам стабилен. По-добре ли е да съм на типтроника или то и при него ще си намали предавката? Съвет как карате вие.
Обороти - на 2000 оборота на 5-та скорост карам с 100 км/ч Още на дълъг път не съм се спускал, но някой знае ли коя е оптималната скорост за този автомобил, както и горната граница. В голфа си карах с 160 км/ч обаче шума и нестабилността на колата не ми позволяваше да поддържам такава скорост. Някой с препоръка за максимална скорост и максимални обороти на каране на този автомобил.
Бордови компютър - Заредих с 20 л гориво и ми изписа 350 км. Разбира се засега съм карал само градско и далеч няма да измина толкова. Засича ми 8,5 л/км, но ми се струва много нисък този разход. Доста бих искал да е вярно, но като гледам как намаляват оставащите км, едва ли. Този разход по борд как ви се струва? Някой може ли да каже какво отклонение има по принцип. Гумите са R16 215 65. Предполагам, че има значение за бордовия компютър, т.е. с оригиналните си гуми е.
Full Guard бутон - имам такъв бутон. Някой ползва ли тази опция? За какво служи?
Ел. стъкла - голфчето ми си вдигаше само прозорците като заключа автомобила. Волвото не го прави или има някъд енещо, което аз не правя правилно?
Налягане на гумите - по принцип лятото са ми 2.5 атм, а зимата 2,2. Това ОК ли е за този автомобил.
Зенон (или по-известно като ксенон) - има ли нещо специално при тези светлини. Оставил съм на включени светлини и не въртя на нула изобщо. Така ОК ли е или първо да спирам от прекъсвача и после да гася двигателя.
Ускорение - като се опитам да ускоря рязко на много по-високи обороти превключва предавката. В това е идеята предполагам. Превключването се случва на около 2000 -2300 оборота. ОК ли е това или може още да натискам.
Бял кожен салон - препоръка за поддръжка или поне да го давам за мивка на определено място, което вече е изпитано. Говоря за нормално почистване.
Возене - колата вози нетолкова меко. В дупките се усеща. Като карам на родителите ми опел джипа (забравих как се казваше, ама те нямат много, ще се сетите) при минаване от дупки (под дупки имам предвид нашите кръпки по дупките) не се усеща почти нищо. МП казаха, че няма проблем по окачването, а не усещам никакво дрънкане, тропане, просто като се мине през педя дупка, очаквах по-малко усещане в сравнение с голфа. Може би очаквам много
Оff-road - взех тази кола пред V70 основно поради това, че мога да я карам и по кофти пътища и ще я карам. Струва ми се много дълга, за да е проходима, но някой има ли опит по какви пътища може да се кара. Мисля да ходя по терен с наклон 20-40 градуса.
Температура на двигателя - след първото ми каране отворих капака и докоснах с длан пластмасовия капак. Стори ми се доста горещо. Дизелите знам, че работят на 90градуса по Целзий. На таблото няма цифри но ми стои леко наклонено наляво почти вертикално. Така ли е при вас? Просто ми се стори, че двигателят доста бързо достига работна температура, което е хубаво предполагам. Голфара го карах 15 мин зимата на студен двигател и стигах до работа. Сега карам около 5 мин до работа. Трябва ли да си помисля за качване на трамвай за тези малки разстояния или да си я паля всеки пък. Всъщност може би точно затова ми показва висок разход, тъй като я карам на 3км до вкъщи и се връщам.
Как се пускам пръскалките на фаровете?
Май се изчерпах. Много неща попитах, ще се радвам на кратки отговори, за да не ви занимавам. Може би отговорите ще са интересни и за други хора. Ако съм забравил нещо, ще се радвам да споделите вашия опит. Благодаря ви предварително.
От седмица съм собственик на XC70 D5 163 hp 2003 г. автоматик с типтроник. Тъй като съм нов както с автоматиците, така и с коли различни от немски ще се радвам да ми отговорите на няколко въпроса.
Превключването на скоростите ми се струва странно. Бях в МП преди да го купя и уж няма проблеми с кутията, затова изключвам вариант със счупена кутия. От първа на втора се усеща като придърпване на целия автомобил. Досега съм карал автомобил само с ръчна скоростна кутия, не знам дали е нормално. Може би подсъзнателно смяната на предавката без да ръчкам нещо с ръка ми дава тази представа.
Каране в град и извън град - Някога трябва ли да превключвам на N? На светофари е по-добре да се стои на спирачка и D или мога да дръпна на N? Аз не обичам много да ускорявам и карам на възможно най-ниски обороти. В случая може ли да си пускам ръчно на 5-та скорост в града? В завои като намалявам скорост колата намалява предавка и не се чувствам стабилен. По-добре ли е да съм на типтроника или то и при него ще си намали предавката? Съвет как карате вие.
Обороти - на 2000 оборота на 5-та скорост карам с 100 км/ч Още на дълъг път не съм се спускал, но някой знае ли коя е оптималната скорост за този автомобил, както и горната граница. В голфа си карах с 160 км/ч обаче шума и нестабилността на колата не ми позволяваше да поддържам такава скорост. Някой с препоръка за максимална скорост и максимални обороти на каране на този автомобил.
Бордови компютър - Заредих с 20 л гориво и ми изписа 350 км. Разбира се засега съм карал само градско и далеч няма да измина толкова. Засича ми 8,5 л/км, но ми се струва много нисък този разход. Доста бих искал да е вярно, но като гледам как намаляват оставащите км, едва ли. Този разход по борд как ви се струва? Някой може ли да каже какво отклонение има по принцип. Гумите са R16 215 65. Предполагам, че има значение за бордовия компютър, т.е. с оригиналните си гуми е.
Full Guard бутон - имам такъв бутон. Някой ползва ли тази опция? За какво служи?
Ел. стъкла - голфчето ми си вдигаше само прозорците като заключа автомобила. Волвото не го прави или има някъд енещо, което аз не правя правилно?
Налягане на гумите - по принцип лятото са ми 2.5 атм, а зимата 2,2. Това ОК ли е за този автомобил.
Зенон (или по-известно като ксенон) - има ли нещо специално при тези светлини. Оставил съм на включени светлини и не въртя на нула изобщо. Така ОК ли е или първо да спирам от прекъсвача и после да гася двигателя.
Ускорение - като се опитам да ускоря рязко на много по-високи обороти превключва предавката. В това е идеята предполагам. Превключването се случва на около 2000 -2300 оборота. ОК ли е това или може още да натискам.
Бял кожен салон - препоръка за поддръжка или поне да го давам за мивка на определено място, което вече е изпитано. Говоря за нормално почистване.
Возене - колата вози нетолкова меко. В дупките се усеща. Като карам на родителите ми опел джипа (забравих как се казваше, ама те нямат много, ще се сетите) при минаване от дупки (под дупки имам предвид нашите кръпки по дупките) не се усеща почти нищо. МП казаха, че няма проблем по окачването, а не усещам никакво дрънкане, тропане, просто като се мине през педя дупка, очаквах по-малко усещане в сравнение с голфа. Може би очаквам много
Оff-road - взех тази кола пред V70 основно поради това, че мога да я карам и по кофти пътища и ще я карам. Струва ми се много дълга, за да е проходима, но някой има ли опит по какви пътища може да се кара. Мисля да ходя по терен с наклон 20-40 градуса.
Температура на двигателя - след първото ми каране отворих капака и докоснах с длан пластмасовия капак. Стори ми се доста горещо. Дизелите знам, че работят на 90градуса по Целзий. На таблото няма цифри но ми стои леко наклонено наляво почти вертикално. Така ли е при вас? Просто ми се стори, че двигателят доста бързо достига работна температура, което е хубаво предполагам. Голфара го карах 15 мин зимата на студен двигател и стигах до работа. Сега карам около 5 мин до работа. Трябва ли да си помисля за качване на трамвай за тези малки разстояния или да си я паля всеки пък. Всъщност може би точно затова ми показва висок разход, тъй като я карам на 3км до вкъщи и се връщам.
Как се пускам пръскалките на фаровете?
Май се изчерпах. Много неща попитах, ще се радвам на кратки отговори, за да не ви занимавам. Може би отговорите ще са интересни и за други хора. Ако съм забравил нещо, ще се радвам да споделите вашия опит. Благодаря ви предварително.