Волво Клуб - България

Full Version: Съвети за употреба на XC70 D5
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6
Здравейте, колеги,

От седмица съм собственик на XC70 D5 163 hp 2003 г. автоматик с типтроник. Тъй като съм нов както с автоматиците, така и с коли различни от немски ще се радвам да ми отговорите на няколко въпроса.

Превключването на скоростите ми се струва странно. Бях в МП преди да го купя и уж няма проблеми с кутията, затова изключвам вариант със счупена кутия. От първа на втора се усеща като придърпване на целия автомобил. Досега съм карал автомобил само с ръчна скоростна кутия, не знам дали е нормално. Може би подсъзнателно смяната на предавката без да ръчкам нещо с ръка ми дава тази представа.

Каране в град и извън град - Някога трябва ли да превключвам на N? На светофари е по-добре да се стои на спирачка и D или мога да дръпна на N? Аз не обичам много да ускорявам и карам на възможно най-ниски обороти. В случая може ли да си пускам ръчно на 5-та скорост в града? В завои като намалявам скорост колата намалява предавка и не се чувствам стабилен. По-добре ли е да съм на типтроника или то и при него ще си намали предавката? Съвет как карате вие.

Обороти - на 2000 оборота на 5-та скорост карам с 100 км/ч Още на дълъг път не съм се спускал, но някой знае ли коя е оптималната скорост за този автомобил, както и горната граница. В голфа си карах с 160 км/ч обаче шума и нестабилността на колата не ми позволяваше да поддържам такава скорост. Някой с препоръка за максимална скорост и максимални обороти на каране на този автомобил.

Бордови компютър - Заредих с 20 л гориво и ми изписа 350 км. Разбира се засега съм карал само градско и далеч няма да измина толкова. Засича ми 8,5 л/км, но ми се струва много нисък този разход. Доста бих искал да е вярно, но като гледам как намаляват оставащите км, едва ли. Този разход по борд как ви се струва? Някой може ли да каже какво отклонение има по принцип. Гумите са R16 215 65. Предполагам, че има значение за бордовия компютър, т.е. с оригиналните си гуми е.

Full Guard бутон - имам такъв бутон. Някой ползва ли тази опция? За какво служи?

Ел. стъкла - голфчето ми си вдигаше само прозорците като заключа автомобила. Волвото не го прави или има някъд енещо, което аз не правя правилно?

Налягане на гумите - по принцип лятото са ми 2.5 атм, а зимата 2,2. Това ОК ли е за този автомобил.

Зенон (или по-известно като ксенон) - има ли нещо специално при тези светлини. Оставил съм на включени светлини и не въртя на нула изобщо. Така ОК ли е или първо да спирам от прекъсвача и после да гася двигателя.

Ускорение - като се опитам да ускоря рязко на много по-високи обороти превключва предавката. В това е идеята предполагам. Превключването се случва на около 2000 -2300 оборота. ОК ли е това или може още да натискам.

Бял кожен салон - препоръка за поддръжка или поне да го давам за мивка на определено място, което вече е изпитано. Говоря за нормално почистване.

Возене - колата вози нетолкова меко. В дупките се усеща. Като карам на родителите ми опел джипа (забравих как се казваше, ама те нямат много, ще се сетите) при минаване от дупки (под дупки имам предвид нашите кръпки по дупките) не се усеща почти нищо. МП казаха, че няма проблем по окачването, а не усещам никакво дрънкане, тропане, просто като се мине през педя дупка, очаквах по-малко усещане в сравнение с голфа. Може би очаквам много Smile

Оff-road - взех тази кола пред V70 основно поради това, че мога да я карам и по кофти пътища и ще я карам. Струва ми се много дълга, за да е проходима, но някой има ли опит по какви пътища може да се кара. Мисля да ходя по терен с наклон 20-40 градуса.

Температура на двигателя - след първото ми каране отворих капака и докоснах с длан пластмасовия капак. Стори ми се доста горещо. Дизелите знам, че работят на 90градуса по Целзий. На таблото няма цифри но ми стои леко наклонено наляво почти вертикално. Така ли е при вас? Просто ми се стори, че двигателят доста бързо достига работна температура, което е хубаво предполагам. Голфара го карах 15 мин зимата на студен двигател и стигах до работа. Сега карам около 5 мин до работа. Трябва ли да си помисля за качване на трамвай за тези малки разстояния или да си я паля всеки пък. Всъщност може би точно затова ми показва висок разход, тъй като я карам на 3км до вкъщи и се връщам.

Как се пускам пръскалките на фаровете? Smile

Май се изчерпах. Много неща попитах, ще се радвам на кратки отговори, за да не ви занимавам. Може би отговорите ще са интересни и за други хора. Ако съм забравил нещо, ще се радвам да споделите вашия опит. Благодаря ви предварително.
Здравей колега и добре дошъл в света на автоматиците. В началото е малко терсене но ще свикнеш и после няма да искаш ръчна. Предполагам инструкцията на колата (owners manual) е на английски. Там има добри съвети за експлоатация на автоматика. Това и което аз ще ти дам като мои впечатления. За съжаление Волво дизел тука няма и скоро няма и да има, така че по двигателя освен да ти кажа че е нормално да е горещ и температурата на цилиндровата глава да достига 100 – 105 градуса при натоварване е нормално. Бензинките по-точно атмосферките също са на такава температура. Моя термостат е отворен при 92 градуса.
1. Първо важно за автоматика - тръбва да се обслужва. Волво казва че не трябва и само да проверяваш маслото. НЕ, НЕ и пак не са прави Волво. AW50-51 трябва да скоростната кутия. Обслужването се състои в смяната на маслото. Процедурата е специфична от тази гледна точка да не препълнеш кутията с повече масло иначе ще се скапе. Спецификацията на маслото да е задължително JWS 3309. Такова масло прави Mobil и Toyota. Всяко друго масло извън тази спецификация ще скапе кутията. Volvo също има това масло но е безпричинно скъпо, въпреки че е с една идея по-добро като показатели не си струва толкова пари.
2. Обсужването на автоматика е на около 45 000км, но ако се тегли или се кара спри тръгни не е лошо да се направи по-рано.
3. Карането. Автоматика се управлява чрез педала на газта: колко е натиснат, с каква скорост е натъснат и с каква скорост се движи колата. Пробвай всичките, например. Ускори до 50км/ч и натисни газта рязко до дъно. Кутията ще прехвърли на по-ниска предавка и оборотите ще се вдигнат рязко. Чрез рязко натискане казваш на колата че трябва да се махнеш бързо от тука което и става. Пробвай пак – карай с 50км/ч и започни да натискаш педала бавно. Колата ще ускори, но много по-плавно. Същото е и със потеглянето, как ще се изстреля зависи от рязкостта и докъде натискаш газта. Предавките се сменят в зависимост от скоростта, която достигаш и от положението на педала, а не от оборотите. Не може да караш на много ниски обороти, ще трябва да го преживееш.
4. Типтроника може би е добро решение ако караш по тежък терен – сняг и лед. При нормална експлоатация не съм почувствал нужда да го ползвам.
5. Казваш че малко рязко сменя скоростите? Може би скоростната кутия има нужда от ново масло. Прави ли го този номер след 40мин градско или когато колата е добре загряла? На колко километра е? Има голяма вероятност маслото на автоматика да не е пипано въобще и да има нужда от промивка.
6. Внимавай с майсторите на автоматици. Колегите ще ти препоръчат къде да отидеш.
7. Разстояния по малки от 6 км са много, много вредни за тези коли. Специално при бензинките при влажно и студено време прави конденз в картера. Затова казват че малото при каране на къси разстояния да се сменя доста по-начесто.
8. Кожения салон се подържа с Autoglym. Не знам дали го има в България, скъпо е доста, но е най-доброто според мен.
Автомобилът е 250 000 км. Маслото на кутията е сменено преди 10 000 км, т.е. имам някъде към 30-40К км до следваща смяна. Хората от МП казаха, че се държи много добре. А и колата е поддържана в МП, не е нов внос, което си е голям плюс, тъй като имам история на всички ремонти на колата. Иначе няма промяна и след 40 мин в трафик. Само на дълъг път не съм пробвал, но тази седмица ще пробвам и на магистрала. Предполагам, че е от това че съм свикнал с ръчката.
при мен на S60 D5 - автомата от първа на втора се усеща превключването, но немога да го нареча че е с тласък или удар, просто се усеща превключването, на останалите скорости ако негледаш оборотомера, неможе да разбереш че превклюва. аз съм без типтроник, и го карам само на D, на магистралата D+ cruise Smile. иначе цялата философия за превключването на скоростите е в работата с педала на газта, колко плавно го натискаш, дали го натискаш до долу и т.н. примерно ако караш на 5 та, и го натиснеш до долу и го задържиш 2-3 секунди , с сигурност ще върне може би и на 3 та, че компа и казва че явно искаш мощност, ако го натискаш по плавно ще свали само 1 предавка, но това всичко с течение на времето ще му свикнеш.
относно разхода, при мен извънградско на магистралата с 130-140 - е около 6,5-7л /100км. градско София - сега около 9-9,5-10л/100км там някъде, зимата около 12л.
за поддръжката на кожата - аз съм с бежова кожа, и като го взех беше доста мръсен, с какво ли непробвах, имаше ефект но нищо впечатляващо, докато не си взех на Wurth препарат за кожа е цифра си е 500мл беше около 40лв, но след третирането с него все едно не е моята кола.
а относно ксенона, аз съм с китайски ксенон и лупи които си ги слагах аз и копчето ми е на 1 и не ги пипам изобщо, паля и гася на включени фарове.
преди и аз имах голф, и бях свикнал с вдигането на стъклата, но при волво го няма тази екстра, при по новите( в случая говоря за S80 2007г) при продължително задържане на бутона за заключване, вдига прозорците и затваря люка, пробвай може пък да я имаш тази екстра Smile
pokworld Wrote:Здравейте, колеги,

От седмица съм собственик на XC70 D5 163 hp 2003 г. автоматик с типтроник. Тъй като съм нов както с автоматиците, така и с коли различни от немски ще се радвам да ми отговорите на няколко въпроса.

Превключването на скоростите ми се струва странно. Бях в МП преди да го купя и уж няма проблеми с кутията, затова изключвам вариант със счупена кутия. От първа на втора се усеща като придърпване на целия автомобил. Досега съм карал автомобил само с ръчна скоростна кутия, не знам дали е нормално. Може би подсъзнателно смяната на предавката без да ръчкам нещо с ръка ми дава тази представа.

Каране в град и извън град - Някога трябва ли да превключвам на N? На светофари е по-добре да се стои на спирачка и D или мога да дръпна на N? Аз не обичам много да ускорявам и карам на възможно най-ниски обороти. В случая може ли да си пускам ръчно на 5-та скорост в града? В завои като намалявам скорост колата намалява предавка и не се чувствам стабилен. По-добре ли е да съм на типтроника или то и при него ще си намали предавката? Съвет как карате вие.

Обороти - на 2000 оборота на 5-та скорост карам с 100 км/ч Още на дълъг път не съм се спускал, но някой знае ли коя е оптималната скорост за този автомобил, както и горната граница. В голфа си карах с 160 км/ч обаче шума и нестабилността на колата не ми позволяваше да поддържам такава скорост. Някой с препоръка за максимална скорост и максимални обороти на каране на този автомобил.

Бордови компютър - Заредих с 20 л гориво и ми изписа 350 км. Разбира се засега съм карал само градско и далеч няма да измина толкова. Засича ми 8,5 л/км, но ми се струва много нисък този разход. Доста бих искал да е вярно, но като гледам как намаляват оставащите км, едва ли. Този разход по борд как ви се струва? Някой може ли да каже какво отклонение има по принцип. Гумите са R16 215 65. Предполагам, че има значение за бордовия компютър, т.е. с оригиналните си гуми е.

Full Guard бутон - имам такъв бутон. Някой ползва ли тази опция? За какво служи?

Ел. стъкла - голфчето ми си вдигаше само прозорците като заключа автомобила. Волвото не го прави или има някъд енещо, което аз не правя правилно?

Налягане на гумите - по принцип лятото са ми 2.5 атм, а зимата 2,2. Това ОК ли е за този автомобил.

Зенон (или по-известно като ксенон) - има ли нещо специално при тези светлини. Оставил съм на включени светлини и не въртя на нула изобщо. Така ОК ли е или първо да спирам от прекъсвача и после да гася двигателя.

Ускорение - като се опитам да ускоря рязко на много по-високи обороти превключва предавката. В това е идеята предполагам. Превключването се случва на около 2000 -2300 оборота. ОК ли е това или може още да натискам.

Бял кожен салон - препоръка за поддръжка или поне да го давам за мивка на определено място, което вече е изпитано. Говоря за нормално почистване.

Возене - колата вози нетолкова меко. В дупките се усеща. Като карам на родителите ми опел джипа (забравих как се казваше, ама те нямат много, ще се сетите) при минаване от дупки (под дупки имам предвид нашите кръпки по дупките) не се усеща почти нищо. МП казаха, че няма проблем по окачването, а не усещам никакво дрънкане, тропане, просто като се мине през педя дупка, очаквах по-малко усещане в сравнение с голфа. Може би очаквам много Smile

Оff-road - взех тази кола пред V70 основно поради това, че мога да я карам и по кофти пътища и ще я карам. Струва ми се много дълга, за да е проходима, но някой има ли опит по какви пътища може да се кара. Мисля да ходя по терен с наклон 20-40 градуса.

Температура на двигателя - след първото ми каране отворих капака и докоснах с длан пластмасовия капак. Стори ми се доста горещо. Дизелите знам, че работят на 90градуса по Целзий. На таблото няма цифри но ми стои леко наклонено наляво почти вертикално. Така ли е при вас? Просто ми се стори, че двигателят доста бързо достига работна температура, което е хубаво предполагам. Голфара го карах 15 мин зимата на студен двигател и стигах до работа. Сега карам около 5 мин до работа. Трябва ли да си помисля за качване на трамвай за тези малки разстояния или да си я паля всеки пък. Всъщност може би точно затова ми показва висок разход, тъй като я карам на 3км до вкъщи и се връщам.

Как се пускам пръскалките на фаровете? Smile

Май се изчерпах. Много неща попитах, ще се радвам на кратки отговори, за да не ви занимавам. Може би отговорите ще са интересни и за други хора. Ако съм забравил нещо, ще се радвам да споделите вашия опит. Благодаря ви предварително.
Здравей колега, добре дошъл и честито!

Първо ще ти кажа да се абстрахираш от предишната ти кола. Волво не е в класа на VW, а от друга страна е семейна кола - сигурна, комфортна и надеждна. Тези 3 дефиниции на марката са за сметка на други :mrgreen:
Предполагам, че не си я купил заради изгодната цена или външния вид, а защото си улегнал вече за подобен автомобил.
Лично аз преминах от италянска кола на Волво, имал съм и БМВ, но друга марка не бих карал вече, защото удовлетворява моите изисквания на 100% - сигурност, комфорт, надеждност и сравнително приемлива поддръжка.
За наше съжаление, частите за тази марка не са бюджетни, но за щастие се налага рядко да се купуват Wink

Така, по твоите въпроси ... ще карам в хронологичен ред:

1. При мен превключването от 1-ва на 2-ра се усеща леко, не е придърпване или подскок, но само на студен двигател. Тогава съм забелязал, че кутията се държи щадящо към двигателя. Другите предавки се разбират по оборотите само. Не знам как е при теб, но ако дойдеш на някоя среща, може да се пробваш моята и да видиш как е, за да се успокоиш. Това, че е купувана от МП и поддържана там е голям +!!! В МП има много читави майстори, без да им правя открита реклама, и съм сигурен, че не са правили компромис. За твоя модел е препоръчително да се монтира охладител (радиатор) на скоростната кутия. При ХС90 е заводски, но при ХС70 не. Проблемите на тези кутии са само от прегряване. Първо се затлачва, охлажда се по-трудно, после прегрява и отиваш в сервиз. Всичко идва от това, че тази кутия била "Maintenance free", с което не съм съгласен, но това е маркетингова политика на Волво Wink Поставянето на охладител излиза около 200 лв. - напълно оправдан разход за този ремонт!
2. Спорен е въпросът за изключване по светофари, но няма ясно дефиниран отговор - ДА или НЕ. По принцип в N режим не върти маслото и не е препоръчително, ако колата е карана дълго време и е загряла кутията. Мой съвет е да я държиш на D.
3. Типтроникът или ръчното управление на кутията го използвам само зимата и при дълго спускане по наклон, т.к. в даден режим освобождава от скорост и колата тръгва леко по инерция. Лично жена ми не го прави, така че е въпрос на управление и лично предпочитание. Автоматикът е създаден за удобство и затова не се налага ръчно превключване, а отделно ЕКУ-то му избира най-подходящия въртящ момент и обороти на двигателя, при които щади двата агрегата и държи предаването в оптимален режим. Това е много особено за дизелите, т.к. да караш на 4-та с 20 и да започнеш ускорение, означава да натъпчеш много нафта в цилиндрите, да мъчиш съединителя и т.н., нещо, което при артоматика няма как да се получи избирайки оптималния режим. Маскималната скорост на ХС90 е 195 км/ч, но аз го карам с 140-150, макар и рядко. Обикновено 130 на круз контрол.
4. Размерът е препоръчаният от производителя, така че не се притеснявай. Колкото до бордовия и разходът - аз се доверявам само на колонката - празно/пълно. Не знам на какъв принцип го изчислява, но съм забелязъл, че е в зависимост от стила на каране - нормално, все пак показва разход/оставащи км и т.н. Много ми се качва разходът в задръстване поради 2 причини - дълго време работи на място и постоянно се налага да мърда това туловище на ХС90 (над 2200 кг празен) от покой към движение. Тъй като автомаците има загуба при движение и предаване на въртящия момент, нормално е да харчи повече от ръчна кутия, но пък е по-мек за управление. При тях няма загуба само на постоянна скорост, когато ЛОК-ът е заключил и всичко от мотора отива на колелата (не знам дали успях да се изразя правилно). Разходът ми в София е 16-17/100 лятото и горе-долу толкова зимата, но с включване на печката предварително. Ако не я включа, стига и до 20/100 :lol: На магистралата с 130-150 е около 10/100, а извънградско 8,5-9/100. Това са стойности на идеално работещ автомобил - сензори, дюзи, филтри и т.н., но явно нашата нафта е по-нискокалорична от западната, т.к. навън ми дава с 1-2/100 по-малко. За съжаление живеем тук :mrgreen: Иначе градското в София е ужасно, особено на къси разстояния и не може да се даде обективна оценка. Има колега във форума, който пътува по главни пътища, без много светофари и задръстване. При него градското на ХС90 е около 10/100, но е трудно да се каже, че е градско Smile
5. Full quard - предполагам, че говориш за бутона на алармата. Изключва се само ако в колата остават домашни любимци, деца или ще се репатрира. Тогава не се задействат обемните датчици и датчикът за наклон.
6. Налягането на гумите е изключително важно за много неща - живот на гумата, поведение на автомобила, спирачен път, возия, разход и т.н. Много хора го пренебрегват, но аз винаги съм спазвал предписанията. Провери си налягането на гумите с проверен уред!!! Не се доверявай на тези по бензиностанциите!
7. Возията на колата е поне 10 пъти по-добра от тази на Голф-а, освен ако там не си карал с меки гуми или си имал въздушно окачване. Една педя дупка е много сериозно препядствие, по принцип не е нормално да има такива неща на пътя и затова те съветвам да ги избягваш. Отделно ще си провериш налягането на гумите, както и тяхната възраст. Колкото са по-надути или по-стари, толкова по-твърдно возят. Не знам дали твоята кола е с регулируемо окачване (трябва да имаш бутони), но ако не е, нормално е да е по-твърда от онази с регулируемото. Отделно - при ХС90 има модел Sport, който е без възглавници отзад и отделно има по-твърди амортисьори. Един Sport с 19-ки вози като каруца, докато моето с 19-ки няма разлика от 18-ките Wink
8. Волво ХС70 не е off-road автомобил, както и ХС90 Wink За подобен спорт се използват Нисан Патрол, Мицубиши Паджеро и т.н. Това са по-скоро по-проходими коли или така наречени - SUV. Може да излезеш с него на селски път, на някоя поляна, доста е проходим заради Халдекса, но не очаквай, че ще пресичаш рекички и т.н. Wink С Паджеро съм минавал през река, но с това Волво гледам и през локва да не минавам. Отделно гумите за off-road са доста различни, не само като шарка. Нашите са шосейни и определно с моите 19-ки, които са само с канали за вода и големи ламели за магистралата, мога да изпитам трудност на някой зелена полянка :mrgreen: Иначе определно зимата си като залепен на пътя, както и лятото, качвал съм се през неотъпкания път през Боянския манастир в снега, но са далеч от off-road. Не мога да си представя пътя с 40 градуса, но ми се струва доста голям наклон. Зависи как е разпределен, т.е. как ще го атакува колата - плавно или рязко, дали ще бъде мокро или сухо, с какви гуми ще си ... абе не разчитай на 100% на това, мой съвет Wink
9. Ксенон - да, остави ги на 1, за да не спонсорираш Милицията :mrgreen: Аз лично сложих оригинален DLR и го държа на автоматичен режим - пали само на тъмно фаровете. Пръскалките на фаровете се пускат като задържи тези на стъклото. Прави 2 цикъла (поне при мен) и в следващите 10 мин. не ги пуска, за да не хаби течността. При теб трябва да е на подобен принцип, няма отделен бутон. Ако не работят, виж бушона. Много хора го махат, за да не им хаби течността през зимата, когато се налага да чистиш предното стъкло през 15 мин. Wink
10. Температура - да, при работещ термостат е нормално да загрее бързо. Големите двигатели, особено дизелите, загравят по-бързо, т.к. дизелът е чувствителен на температура - не обича двете крайности Wink Малък бензинов мотор ще загравя 3-4 пъти по-бавно, а особено ако термостатът е развален (в отворено положение), може да му отнеме доста време. Стрелката ти трябва да е точно по средата и да не мърда - нито надолу, нито нагоре ... ако всичко е наред. При мен достига работна температура (средата) за около 9-10 мин. лятото, каране до 2000 оборота, плавно и без резки натискания. Зимата дори по-малко, заради печката Smile
11. Ускорение - при плавно ускоряване, колата превключва на около 2000-2100 оборота и гледа да държи около 1800, поне при мен. Паднат ли по-ниско, сваля предавка и я държи там, за да е в оптимален режим на тягата и да започне ускорение при необходимост. Ако искаш по-рязко да тръгне, тогава натискаш педала докрай (kick down), сваля по-ниска предавка, започва по-агресивно ускорение и задържа оборотите почти до 5000 в някои случаи. Това е агресивен режим при рязко ускорение, изпреварване и т.н. Имай предвид, че има минимално забавяне м/у натискане на педала и ускорението, т.к. трябва малко време на хидротрансформаторът да вдигне налягане. При ръчната кутия има твърда връзка и реагира моментално. На пазара има коли с "модерни" автоматици, при които този момент на замисляне го няма, но нашите не са такива.
12. Комфорт функции - затваряне на стъклата, сваляне на стъклата, палене на печка от дистанционно, затваряне/отваряне на люк, прибиране/отваряне на огледала, сваляне надолу на огледалата при заден ход, автоматично включване на отопление седалки/стъкла при определена температура и т.н. са функции при по-нови модели. За нашите има решение, монтира се един универсален модул, който управлява СЕМ-а и тя изпълнява всичките тези глезотии Smile За целта се обърни към Роби, той ще ти каже какво трябва да се направи, колко струва и т.н. Аз имам подобен модул и мога да ти кажа, че е голяма глезотийка, но зависи дали си склонен да инвестираш пари в подобно нещо.

Не знам дали имаше време, търпение и дъх да прочетеш всичко това, но се надявам да съм бил полезен Wink
п.с. ... забравих т.13 - Кожата

Най-добрият вариант, до който съм стигнал от личен опит е много елементарен. Предипната ми кола беше с бежава кожа и направо ме влудяваше всеки път, когато носих дънки и после седеше като оцапана. Пробвал съм всякакви препарати, много от тях са хубави, но най-бързото, ефективно и евтино е да забърсваш салона с леко влажен парцал, намокрен в топла вода и след това обилно да го намазваш с бебешки крем Нивеа, има доста подходящи съставки. Оставяш да преспи колата с крема и на сутринта забърсваш седалките с мека и суха кърпа (микрофибър), ако не са попили на 100%. Така се опъва кожата и става мека, че усещането е да седиш в 20 год. мацка :mrgreen:
По автомивките практикуват по този начин, но мажат с разни съмнителни и евтини препарати, взимат ти 30-40 лв. и толкова.
pokworld Wrote:Здравейте, колеги,

От седмица съм собственик на XC70 D5 163 hp 2003 г. автоматик с типтроник. Тъй като съм нов както с автоматиците, така и с коли различни от немски ще се радвам да ми отговорите на няколко въпроса.

Превключването на скоростите ми се струва странно. Бях в МП преди да го купя и уж няма проблеми с кутията, затова изключвам вариант със счупена кутия. От първа на втора се усеща като придърпване на целия автомобил. Досега съм карал автомобил само с ръчна скоростна кутия, не знам дали е нормално. Може би подсъзнателно смяната на предавката без да ръчкам нещо с ръка ми дава тази представа.

Каране в град и извън град - Някога трябва ли да превключвам на N? На светофари е по-добре да се стои на спирачка и D или мога да дръпна на N? Аз не обичам много да ускорявам и карам на възможно най-ниски обороти. В случая може ли да си пускам ръчно на 5-та скорост в града? В завои като намалявам скорост колата намалява предавка и не се чувствам стабилен. По-добре ли е да съм на типтроника или то и при него ще си намали предавката? Съвет как карате вие.

Обороти - на 2000 оборота на 5-та скорост карам с 100 км/ч Още на дълъг път не съм се спускал, но някой знае ли коя е оптималната скорост за този автомобил, както и горната граница. В голфа си карах с 160 км/ч обаче шума и нестабилността на колата не ми позволяваше да поддържам такава скорост. Някой с препоръка за максимална скорост и максимални обороти на каране на този автомобил.

Бордови компютър - Заредих с 20 л гориво и ми изписа 350 км. Разбира се засега съм карал само градско и далеч няма да измина толкова. Засича ми 8,5 л/км, но ми се струва много нисък този разход. Доста бих искал да е вярно, но като гледам как намаляват оставащите км, едва ли. Този разход по борд как ви се струва? Някой може ли да каже какво отклонение има по принцип. Гумите са R16 215 65. Предполагам, че има значение за бордовия компютър, т.е. с оригиналните си гуми е.

Full Guard бутон - имам такъв бутон. Някой ползва ли тази опция? За какво служи?

Ел. стъкла - голфчето ми си вдигаше само прозорците като заключа автомобила. Волвото не го прави или има някъд енещо, което аз не правя правилно?

Налягане на гумите - по принцип лятото са ми 2.5 атм, а зимата 2,2. Това ОК ли е за този автомобил.

Зенон (или по-известно като ксенон) - има ли нещо специално при тези светлини. Оставил съм на включени светлини и не въртя на нула изобщо. Така ОК ли е или първо да спирам от прекъсвача и после да гася двигателя.

Ускорение - като се опитам да ускоря рязко на много по-високи обороти превключва предавката. В това е идеята предполагам. Превключването се случва на около 2000 -2300 оборота. ОК ли е това или може още да натискам.

Бял кожен салон - препоръка за поддръжка или поне да го давам за мивка на определено място, което вече е изпитано. Говоря за нормално почистване.

Возене - колата вози нетолкова меко. В дупките се усеща. Като карам на родителите ми опел джипа (забравих как се казваше, ама те нямат много, ще се сетите) при минаване от дупки (под дупки имам предвид нашите кръпки по дупките) не се усеща почти нищо. МП казаха, че няма проблем по окачването, а не усещам никакво дрънкане, тропане, просто като се мине през педя дупка, очаквах по-малко усещане в сравнение с голфа. Може би очаквам много Smile

Оff-road - взех тази кола пред V70 основно поради това, че мога да я карам и по кофти пътища и ще я карам. Струва ми се много дълга, за да е проходима, но някой има ли опит по какви пътища може да се кара. Мисля да ходя по терен с наклон 20-40 градуса.

Температура на двигателя - след първото ми каране отворих капака и докоснах с длан пластмасовия капак. Стори ми се доста горещо. Дизелите знам, че работят на 90градуса по Целзий. На таблото няма цифри но ми стои леко наклонено наляво почти вертикално. Така ли е при вас? Просто ми се стори, че двигателят доста бързо достига работна температура, което е хубаво предполагам. Голфара го карах 15 мин зимата на студен двигател и стигах до работа. Сега карам около 5 мин до работа. Трябва ли да си помисля за качване на трамвай за тези малки разстояния или да си я паля всеки пък. Всъщност може би точно затова ми показва висок разход, тъй като я карам на 3км до вкъщи и се връщам.

Как се пускам пръскалките на фаровете? Smile

Май се изчерпах. Много неща попитах, ще се радвам на кратки отговори, за да не ви занимавам. Може би отговорите ще са интересни и за други хора. Ако съм забравил нещо, ще се радвам да споделите вашия опит. Благодаря ви предварително.

Първо честито за новатати предобивка.След като Влади беше толкова изчерпателен аз мога да ти помогна само с возията на този уникален автомобил.Отначало помпих гумите на 2.5 бара и доста ми друсаше по нарязани участъци и дупки.Оказа се,4е толкова се помпят гумите само при пълно натоварване,а при нормално на капачката за гориво ми дават 2.2 всичките.Сега вози Уникално Wink
Dodo 155 Wrote:....
3. Типтроникът или ръчното управление на кутията го използвам само зимата и при дълго спускане по наклон, т.к. в даден режим освобождава от скорост и колата тръгва леко по инерция...
Значи и при теб го има това.Оф, олекна ми Wink
Мислех, че е някакъв дефект само на моята АСК, а то се оказва недостатък(поредният) на АСК като цяло :roll:
Благодарности за супер изчерпателните отговори и за споделения опит.
Днес карах доста по-дълго в трафик. Стори ми се, че колата загуби мощност, т.е. натискам газта, оборотите се увеличават, но имам чувството, че колата не набира. Също така имам чуството, че скоростната кутия придърпва повече след час каране. Като ми се наложи да спря по-рязко на пешеходна пътена отново усещам как кутията сваля предавки - не искам да кажа, че пречуква, защото не се чува никакво чукане, но усещам, че предавката намалява. Нямам идея дали е нормално, но щом при студен двигател не го усещам, може би не е нормално. Може би от четене на симптоми на счупени скоростно кутии, вече почвам да си внушавам Smile. От МП ми казаха, че маслото е сменяно на кутията преди 1-2 месеца, но не ги питах дали са сменяли 4 литра или 7.5 литра. Май те си сменят само половината. Трябва ли да помисля за радиатор на скоростната кутия? МП видяха кутията, но при студен двигател. Може би трябва да отида при загрял двигател. Ааа и след като изключих двигателя след час каране в трафик, перката за охлаждане си продължи да работи. МОже би 2-3 минути. Отворих капака, издърпах металната пластина за мерене на нивото на маслото на двигателя и излизаха изпарения от маслото. Туй не знам защо реших да го пробвам при включен двигател. Май никога не съм пробвал, тъй като нивото на маслото се мери само при студен двигател. Някой пробвал ли подобно нещо изобщо? Smile

Някой да ми каже дали има отзиви от Волво сервиза в Студентски град - GT май беше. Като минавам през там, постоянно виждам шведски коли, а и се правят на алтернативен волво сервиз. Освен Джемини къде мога да отида за съвет за скоростната кутия. Да кажат мнението си, да измерят нивото на маслото, дори могат да ми монторат радиатор, ако това е наложително. Чух кофти неща за някакъв сервиз на черни връх. Приемчикът в МП ми сподели, че преди време ремонтът на тези кутии бил проблем. НИкой не се е занимавал. Вече каза, че за 3 бона можеш да смениш всичко. И каза, че тия на черни връх са правили големи поразии, но тъй като на мен нямало да ми трябва не ми каза кой сервиз би ми препоръчал. Дано не се налага да му звъня Smile Някой говореше за сервиз в Пловдив, а в София да има читави? Някой може ли да опише какво се има предвид почукване в кутията? Май наистина станах хипохондрик Smile) Уикенда ще карам 300 км извън София. Ще видя как ще се държи на магистрала.
Pages: 1 2 3 4 5 6