Волво Клуб - България

Full Version: Центровка(зацепване на ангренажен ремък) V40 1.9TDI 90к.с.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги, първо да се извиня, че темата ще стане малко дългичка ама няма начин. Вчера ми се скъса пистовия ремък. Смених си го сам, но след смяната колата не искаше да запали. Позамислих се малко и стигнах до извода, че при скъсването на пистовия ремък по някакъв начин се е изгубила центровката. Свалих капака на ангренажа с идеята да презацепя ремъка и изненада. Оказа се, че няма белези като на Лада примерно. На колелото на разпределителния вал и на това на ГНП-то имаше точки правени с бяла боя със сигурност не заводски. Срещу тях на блока също имаше две места мацнати с боя. Обаче на маховика нямаше абсолютно никакъв белег. Реших да не пипам да не направя по- голяма беля. Забутах колата до гаражчето на кварталния майстор и прекъснах бирата на човека. Разгледа я, тегли една юнашка на шведите, че няма белези и отвори капака на клапаните. Гледайки клапаните завъртя разпределителния вал в някаква позиция и според него нагласи колелото на помпата и маховика. Колата си запали без проблем и сега всичко си е O.K. Та въпроса ми е следния- как аджеба тоя човек без белези направи центровката? Сигурен съм, че е по позицията на клапаните ама как? Питам защото ако ми се случи по средата на нищото бих искал да се оправя сам. Няколко пъти съм смял ангренажен ремък на по- стари коли и не съм имал проблем, но тук липсата на белези направо ме хвърли в джаза.
SPAM :

Ами вероятно СИЛАТА го е водела Big Grin .
Ееее аиде сегаSmile
Белези има, но трябва да се чете!!! Аман от "майстори" тип "абе така трябва да е". Да дойде да ми зацепи моя ремък по мъртва точка и ще го умъртвя собственоръчно.
Ето колега въпросното четиво. Съветвам те да си го разпечаташ и да отидеш при ДРУГ майстор да ти го зацепи като хората.
[attachment=30015]
УСПЕХ
Определено на чертежа се виждат белези, но както казах в действителност няма нищо. Благодаря за скицата. Сега ще разгледам ангренажа по- подробно вече подготвен с литература. Все пак ако можеш да обясниш как става зацепването по мъртва точка? Много ми е любопитно.
Така изглеждат маркерите:
[Image: rj7ofylzokbwd4xhpmzi.jpg]
На показаната снимка някой си ги е мацнал с боя за да ги вижда по-добре.
[Image: cwd6gp1eyu28hylhqppa.jpg]

[Image: zamczl4prlm2nhtcan.jpg]

Понякога маркерите се забелязват МНОГО трудно (особено ако не знаеш как точно изглеждат). На свален двигател със силно осветление съм се почесвал умно докато открия това:
[Image: 030655227.jpg?r=0]

[Image: 030655225.jpg?r=0]
По диаграма ги дават да бъдат прорезчета по цялата дължина на зъбчето, а се оказва че всъщност са едни много малки цепчици в края на зъба. Ако не знае човек че са там и че изглеждат така с оглед на труднодостъпното място за инструмент и фенер, какво остава да си навреш главата и да гледаш. Последната снимка е от бензинов 5 цилиндров, да не се подведеш. Само първите 3 снимки снимки са като на твоя мотор.
Ето пък на 6 цилиндров, който има само една такава цепка (противно на Аутодата-та, която казва че са 2 по аналог на 5 цилиндровия - явно са "преписали"):
[Image: 030655229.jpg?r=0]

За зацепването по мъртва точка - еми хората учат с години и пак понякога нещо им убягва ... Като например не винаги важат правила отпреди 10-15 години ... Smile А какво става с Ауди мотора (дизел) слаган 99-а година на S80, който е с два ремъка и белезите не са открити ?
Източника на снимките на 1.9D на S/V40 е този: цък
А на бензиновите снимките са си мои.
Благодаря за полезната информация и снимките. Може би все пак майстора е видял белезите ама е решил да се бъзика с мене.