Волво Клуб - България

Full Version: VOLVO 850 2.0 20V Не пали като е студена!!
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Привет на всички колеги! Имам нужда от помощта ви Cry
Проблемът е следния , Волвото 2.0 20в на бензин няма газ. Когато е студено не пали (Колата пали ,но веднага след запалването оборотите падат и гасне) като изпече слънцето и стане жега пали без никакви проблеми върви чудесно всичко е наред Smile . Изчетох много мнения ,форуми, питам майстори на волва отговор няма ВЕЧЕ НЕЗНАМ Колата ме побърква Confusedhock: . Вече месеци се занимавам с нея когато имам време.
Сменил съм ; датчик на маховика ,датчик на коляновия вал,нови свещи,регулатор за налягането на бензина, дроселовата клапа я чистих -като нова е и работи супер ,стъпковия мотор е чистен ,MAF-датчикът е чистен. За друго не се сещам в момента какво още съм правил. Първата грешка беше 1-3-1 на А7, После след триене на всички канали остана само на А7 2-3-1 . Изчистени са всички грешки -грешки по компа няма ,но не е карана и сутринта на студено не пали-след 15 въртения двигатела дига малко температура и слънцето като напече пали от четвърт Sad Ще проверявам често за развитие по темата . В събота или неделя ще пътувам към морето искаше ми се да патувам с нея, но засега е под кантар. Благодаря предварително за отговорите ви Wink
kaleksa Wrote:..след 15 въртения двигатела дига малко температура...

Двигателя пали и гасне или въобще не пали?
След като са изчистени всички грешки, появяват ли се пак нови?

Разкачи куплунга на температурния датчик и виж дали ще има някаква разлика.
Ако имаш под ръка мултицет, измери съпротивлението на въпросния датчик. Сутрин при студен, неработил двигател по това време на годината съпротивлението трябва да е около 2,5-3 килоома. При загрят до нормална работна температура двигател съпротивлението трябва да е около или под 250 ома. Тези стойности са ориентировъчни и са по спомени от август миналата или по-миналата година.
Благодаря ти колега за отзивчивостта . ОТКРИХ ПРОБЛЕМА Smile оказа се реле на бензиновата помпа. След дълги нощи работа и мислене Успях!!! и открих че е то. Сега откачам релето вечер и сутрин го нагрявам малко и го слагам на колата (студена пали от раз). Сега търся такова реле втора употреба. В релето има едни кондензатори и те здават багажа тарябва да се разпоят и да се сложат други ,но не ми се занимава.Дано да помогне темата и на други колеги, защото се видях в чудо с тая кола. А за въпросите ти колега аз горе съм описал в скобите ,че пали и след това гасне (работи 1-2 сек.) Грешки няма. После разбрах, че не ми изкарва грешки защото компютъра няма връзка с релето. Успех на всички
Не ми се вярва да е кондензатор. Ако е кондензатор, проблема ще е постоянен при всякаква температура. По-вероятно е да има проблемна спойка. Обнови всички спойки с добър тинол и вероятността да изчезне проблема е голяма. Все пак може да смениш кондензаторите профилактично, а не е лошо да зачистиш и контактите на релето.
Благодаря ти колега за съветите!!! Така и ще направя.
Колега, какво стана с ремонта? Имам подобен проблем.
И при мен е така.Като е студено ,или припалва и угасва,или не припалва и пали от третото завъртане на стартер.Аз вадих релето за помпата,щото на бензин понякога не палеше,колкото и да въртя на топъл двигател.Като го отворих имаше една хартийка на контактите на релето Big Grin .Махнах хартийката и изобщо не палеше.Смених двата електролитни кондензатора,и презапоих спойките.Сложих го обратно и си пали вече без хартийката.Така че,едва ли е в релето проблема със студения старт.Нещо друго ще да е ,поне при мен е така.Когато правих тази процедура мина някакъв човек,пита какво правя?Каза че на неговото волво сменил релето и почнало да пали.А аз паднах от смях.
Колеги, във връзка с трудното палене при студен двигател, някой от вас има ли възможност да пробва дали колата ще запали веднага без стартер при спускане по наклон или с бутане?
Там, където паркирам аз вечер е равно, а сутрин няма кой да удари едно рамо да пробвам с бутане.
Случва ли се да не запали?? Някакви грешки?? Нали моята беше така....като стане студено трудно пали или не иска изобщо да запали (само с бутане). След 4 години търсене смяна на дебитомер, свещи (няколко пъти), датчик на колянов вал, датчик на разпределителен вал и какво ли още не се оказа прекъснато кабелче на датчика на колянов вал (този импулсния дето мери зъбите на маховика). Смених кабела от компютъра до датчика и се оправи. Да ама само за 2 месеца.....тогава пък ми се развали релето на бензиновата помпа и се ядосах и продадох колата (макар, че много си я обичах..).
Имаше и грешки на компютъра и който се интересува може да разгледа темите с мъките ми малко по надолу във форума) Wink
Вероятна причина за проблема може да е стартера, който вкарва смущения в ел.-системата, и по-специално влияе негативно на сигнала от датчика на коляновия вал. Кабелите на стартера и на датчика са много близо, а някъде дори бях чел, че по някое време от Volvo официално са преместили кабелите на стартера да минават от друго място.
При руснаците има информация за конкретната причина за проблема - лош контакт между скоростната кутия и блока на двигателя (недобра маса). Препоръчват разглобяване, почистване и сглобяване. Като алтернатива на това предлагат или преместване на кабелите на стартера, или добавяне на кондензатор паралелно към датчика на коляновия вал, който да филтрира смущенията от стартера. Кондензатора се включва през реле, управлявано от стартера, за да е в паралел на датчика само в момента на палене.

http://www.volvo850.ru/sdelay/nezavod.htm - последната статия най-долу

Дали наистина това е причината за затрудненото палене може лесно да се разбере като колата, след като е престояла достатъчно дълго време в студа, примерно една нощ, се запали по инерция или с бутане - ако палне веднага, работата е ясна.