Волво Клуб - България

Full Version: присветване на таблото
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3
Здравейте колеги ! Преди няколко дена както си карах ми светнаха всички крушки по таблото (стана като дискотека) за около 4-5 сек.,като колата си работеше съвсем нормално и нямаше никакви признаци за някакъв проблем.Оттогава нищо , но мира не ми дава да не би да е знак за някакъв бъдещ проблем ?! Мина ми през акъла да не би контактния ключ нещо да се е върнал и все едно е на контакт, но пък колата нали си работи иначе щеше да изгасне.... На някой да му се е случвало подобно нещо и някакви идей ? :roll:
Здравей отново колега,
Виждам че и твоето показва характер. Аз имам същия проблем. Причините са следните, ако трябва да започна от най-лошото:
- алтернатора си заминава - просветванията зачестяват докато най-накрая алтернатора спира
- лош контакт на алтернатора
- лош контакт с акумулатора
Интересно е че когато смених акумулатора проблема се появява много по-рядко.
Принципно това което четох из другите форуми е или алтернатора или лоша връзка с него. Както казах, при мен нещата чувствително се оправиха когато сложих по-голям акумулатор.
Друго което съм забелязал, е че този проблем се появява при горещо време или загрята кола след много градско и задръствания, или и двете. Знам че трябва на първо време да си почистя контактите с алтернатора, но като ме мързи не се получава или да го сменя, но пак се връщам към мързела.
Ако трябва да обобщя ще напиша само едно - алтернатор. Това не значи че не може да караш. Аз си карам така вече година и за сега не е станало по-зле.
Пиши какво става.
Поздрави. 8-)
Същото нещо ми се случи вчера на път за сервиза са смяна на алтернатора.

Известно време след като взех колата (около две години и половина) ми направи впечатление, че акумулатора не се зарежда както трябва, съответно се налагаше да го зареждам от време на време със зарядно. Първоначално бях набедил самия акумулатор и почти го бях сменил, докато не реших да замеря напрежението на зареждане при работещ двигател. Напрежението варираше от около 12 до максимум 13.2 - 13.3 волта, което е ниско за нормално зареждане на акумулатора. Открих проблем с плюсовата клема на акумулатора - при раздвижване напрежението се покачваше с около половин волт. Смених клемата и си взех волтметър, който се слага в запалката за да следя постоянно напрежението на зареждане. За известен период карах така, въпреки, че напрежението все още беше ниско и падаше още при включване на фаровете и климатроника или само вентилатора. Преди месец и нещо алтернатора окончателно сдаде багажа отведнъж и едвам се прибрах само на акумулатор. Тогава за първи път видях таблото да свети като коледна елха. Последва смяна на ротора, четките и регулатора, но и след това напрежението стигаше до около 13,8 волта като падаше още при пускане на фаровете и климатроника. Благодарности на колегата BFal, от когото си взех друг алтернатор, който вчера закарах за тест при майстор, а на връщане коледната елха се появи отново. Отправих се директно към сервиза за смяна. Сега напрежението е 14 - 14,2 волта със или без фарове и климатроник.

Стария алтернатор се оказа някакъв ментак, вероятно китайски. Етикета на капачката му изглеждаше твърде различно от оригиналния BOSCH, въпреки, че имаше същия номенклатурен номер. След смяната разглобих алтернатора за да го разгледам. На диодната плочка липсваха поне половината диоди.

Моят съвет - разгледай раздела с продажбите. Има няколко колеги, които имат алтернатори на много прилични цени. Вземи си един и го провери при човек, който се занимава с това, за да се направи обслужване ако е необходимо (отдавано напрежение, четки, състояние на колектора на ротора, лагери). Ако всичко е редовно, най-добре сменяй алтернатора при първа възможност защото може да те изненада по време на път, а само на акумулатор едва ли ще минеш повече от 20 - 30 километра (при мен се случи така с добре зареден 74Ah акумулатор).
Преди повече от година свалих алтернатора, защото имаше шум от него и тогава го замерих и напрежението беше 12.6-12.8 . Заедно с лагерите сменихме и релето с чисто ново,беше прегледан и почистен основно и майстора каза ,че е перфектен.След сглабянето му и замерване установихме ,че си зарежда почти по старо му 12.8-13.2 волта на което много се озадачихме и нямахме обяснение.Тези дни,само да спре да вали пак ще замеря,че да видя какво се случва.
Хлабав ремък, също е възможна причина.
Quote:Хлабав ремък, също е възможна причина.
Да, възможно е. Хубаво е да се огледа и обтегача.

Споделяйки опита си, поне тука ми излиза по-евтино да взема нов или рециклиран алтернатор. В повечето случаи, до колкото успях да се ограмотя, проблема е от диодната плочка или най-често от регулатора на напрежение. Последния се сменя заедно с четките. Представляват едно цяло. Относно цени тука: voltage regulator - $150 Boch, Alternator $200 +$100 core charge - Boch. Това е. От тогава вече не се интересувам за ремонт върху самия алтернатор. Макар че има информация какви са диодите и транзистора или тиристора ( знам ли...) на регулатора. Така че, има възможност и за ремонтирай сам.
Поздрави.
И ремъка и обтегачът са "чук". При минимално по хлабав ремък ще почне да свири от хидравликата на волана. Днес замерих - без консуматори 13.8 волта, с включени фарове и парното на макс между 13.4- 13.5 волта. Може би според мен съм малко под нормалните показатели. Както казах въпросният регулатор с четките е чисто нов, нещо не разбирам, егати и мистерията.....
Колега, провери ли си връзките на масата, защото ако някъде връзката е окислила няма добър контакт и се получава точно това което описваш.
armagedon Wrote:И ремъка и обтегачът са "чук". При минимално по хлабав ремък ще почне да свири от хидравликата на волана. Днес замерих - без консуматори 13.8 волта, с включени фарове и парното на макс между 13.4- 13.5 волта. Може би според мен съм малко под нормалните показатели. Както казах въпросният регулатор с четките е чисто нов, нещо не разбирам, егати и мистерията.....

Къде ги мериш тези напрежения ?
Ако ги мериш на клемите на акумулатора , се опитай да премериш директно на алтернатора . Провери кабела от алтернатора до акумулатора , а също и кабела за масата . Натегни болта който е на масата към купето , а може и да го развиеш и да зачистиш мястото .
Като мериш на клемата на акумулатора - премести сондата на няколко см. от клемата и я забий в кабела през изолацията . Така се проверява за лоша връзка кабел-клема , там може да се загубят дори 1-2 волта . Измери съпротивлението на връзката кабел-клема , едната сонда на клемата а другата я забиваш през изолацията в кабела.
Като мериш накарай някой да подаде газ например до 2 000 оборота и виж какво се случва .

Успех и пиши !
Премери и напрежението между + на алтернатора и + на акумулатора - трябва да е максимум 0,2 волта. Ако е повече - имаш лоша връзка. По същия начин провери и минуса и масата.
Pages: 1 2 3