Волво Клуб - България

Full Version: Спукана тръбичка над резервоара
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги,

от няколко дни ми тече нафта в задната част на колата и вчера като отидох при майстора се оказа, че се е спукала едната тръбичка, където се свързват маркучите над резервоара (под задната седалка като се махне кръглия капак). Прилагам снимка.

Майстора сложи някакъв мн здрав силикон да закърпим положението, но трябва да намеря тази част. Звънях в няколко морги, но без успех. Дайте някакъв съвет как да постъпя, от къде мога да намеря само тази пластмаса и на каква цена и много скъпо ли ще е да питам в Мото Пфое.

Благодаря предварително!
За каква кола? Wink
Колега, това е помпата ... под надписа VOLVO има номер, напиши го тук, за да разберем за коя кола и година е Wink
Отделно може да провериш в МП, понякога са на разумни цени.
Имах същия проблем на дизелово Волво D5.
Въпросната пластмаса се продава в Мото Пфое в комплект с помпата по спомен беше над 700 лв.
За 2ра употреба е трудна работа, защото трябва да намериш някой, който да иска да си разкомплектова въпросната помпа.
И другия проблем е, че е много трудно за разглобяване ( въпросната пластмаса от помпата ) , шансът да се счупи нещо е голям.
Аз проблема го реших по следният начин :
- стругар ми направи от месинг идентичен накрайник с резба в края
- срязах пластмасата до здраво и нарязах резба
- намазах с двукомпонентно лепило ( тип течен метал ) и навих
Две години никакви проблеми.
[attachment=32089]
И аз , това щях да предложа - на мястото на спуканата пластмасова тръбичка да се навие , подобен щуцер + двукомпонентно лепило тип "течен метал" . Щуцери съм купувал от магазините за "рез.части за газови уредби" по около 1 лев . с различен диаметър и резба . Првил съм го така , макар и не точно на помпата и определено става , но трябва да се направи внимателно . Понеже мястото на връзка метал и пластмаса е рисково бих го залял колкото се може повече с лепило за да има какво да държи .
ЛИЧЕН ОПИТ ! Имах същия проблем с пукната тръбичка за излишната нафта. Изпочудихме се с Роби как да закрепим положението докато се прибера към Добрич.Временно обвихме пукнатото място с бишоп лента, тая която вакуумира мястото използвана от техниците в енергодружествата. Та...прибрах се без проблеми и....почна едно голямо мислене. Почистих мястото добре и обезмаслих. Забърках епоксидна смола и си приготвих един стар женски чорапогащник . Процедурата е следната. Мажеш със смола и овиваш 2-3 пъти с лентата от чорапогащника и така докато се получи около 3мм плътна съставка. Смола + чорапогащник = супер здрава субстанция , която след втвърдяване става подобна на текстолит .После си обработваш допълнително мястото за да постигнеш желания от тебе резултат. Аз вече 3-та година от както поправях тази част и нямам никакви проблеми.

имах и такава тема точно със снимков материал .......ама къде остана ???? .Потърсете
caby Wrote:ЛИЧЕН ОПИТ ! Имах същия проблем с пукната тръбичка за излишната нафта. Изпочудихме се с Роби как да закрепим положението докато се прибера към Добрич.Временно обвихме пукнатото място с бишоп лента, тая която вакуумира мястото използвана от техниците в енергодружествата. Та...прибрах се без проблеми и....почна едно голямо мислене. Почистих мястото добре и обезмаслих. Забърках епоксидна смола и си приготвих един стар женски чорапогащник . Процедурата е следната. Мажеш със смола и овиваш 2-3 пъти с лентата от чорапогащника и така докато се получи около 3мм плътна съставка. Смола + чорапогащник = супер здрава субстанция , която след втвърдяване става подобна на текстолит .После си обработваш допълнително мястото за да постигнеш желания от тебе резултат. Аз вече 3-та година от както поправях тази част и нямам никакви проблеми.

имах и такава тема точно със снимков материал .......ама къде остана ???? .Потърсете
Тази пластмаса не подлежи ли на запояване, т.е. да се занесе при майстори на брони и да пробват да я запоят?
Иначе това, което си направил, е много добро решение ... и вечно Wink По-подобен начин лепят лодки, но не се сещам как се наричаха влакната, май текстолитови и заедно с корабна смола (като епоксидна, но много здрава и устойчива на влага и мазнотии) става камък!
Ами в общи линии се изброиха трите основни начина за поправка:
1. Изработка на щуцер с резба/1:1 със счупеният/, разпробиване и направа на резба на фланецът на резервоара. След това намираш херметик за резби с подходящи ТТ данни/температура, налягане-макар че това е за обратната нофта, и евентуално да е маслоустойчив/ нанасяш върху резбата, завиваш/внимавай да не спукаш пластмасата/ и чакаш да изсъхне херметикът. Вместо херметик някой ползват и осигурител за резби.
2. Запояване. Обаче тук ти трябва вида на материалът. Виж всички надписи по фланецът, би трябвало да е нещо от рода на Р... и цифри/евнтуално/. После трябва да си намериш такъв материал, който да разтопиш и с него, да залееш пукнатото място.
3. Това което са предложили Додо155 и Каби е почти идентично но с малки разлики/заради материалите/.
По методът на Каби съм си залепил малкият щуцер на радиатора. Но с малка вариация- забърках поксипол/сив/, и след това му добавих малко памук/за армировка/. Правил съм и поправка на рибарски директен телескоп и с лента/със стъклени влакна/, която се ползва при гипсовите шпакловки по ъглите между стените. Но тя има два вида класическа мрежа и една такава полупрозрачна/тя е по- тънка и гъвкава от първата /. Аз ползвах вторият вид-полупрозрачната, защото такава имах. Ползвах я в комбинация с епоксидна смола/много прясна като производство/. Ако ползваш този метод не бъркай много смола и втвърдител на един път. Защото след разбъркването смолата се втечнява но после, в зависимост от температурата започва да се втвърдява и да не ти стане една буца. А за да стане идеално смолата трябва да е течна за да попие максимално в лентата.
Тези неща които ти предлага Додо155 мисля че са: стъкломат/по- здравият му подвид мисля, че се водеше тъкан/ и полиестерна смола. Тези двата материала ги ползват както за поправка на лодки така и в моделистиката.
Вариантите със смолите изискват време, което зависи от температурата/при около 20-25градуса около ден за епоксидната смола и около 2 дена /май/ за полиестерната/. Ако вдигнеш температурата си съкращаваш и времето. Обаче епоксидната смола при вдигане на температурата става още по- течна. Затова ако я загряваш допълнително/след полагането и върху лентата/ за да съкратиш времето за изсъхване, овии цялото място например с тиксо или бояджииско тиксо/онова хартиеното/. Защото при загряването на детайла смолата ще изтече и ще ти останат само лентата със стъкловлакната и балончета а тази комбинация изобщо не е здрава и херметична.
Така, че ти си прецени как ще е най-добре за теб и действай!
Успех!
del, аз се сетих за полиестерната смола и влакната, но не знаех, че са стъклени, от ремонти, които правих преди години на въдичарски пръчки Wink
Според мен този вариант, който е със смола и някаква армировка, ще бъде най-здрав и вечен ... щутцер - ОК, но до кога, а запояването зависи от типа на пластмасата, някои не стават, затова му предложих на колегата да потърси майстори на брони.
Мястото на спукване е много близко до корпуса и варианта на "лепило + армировка" ми се струва по-малко удачен от "щуцер+лепило" .
Важното е , че има варианти Smile
Едно време беше известно мотото " Българската нация - нация техническа ! " :lol:
Pages: 1 2