Волво Клуб - България

Full Version: Омаслени маркучи
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте Колеги ! От няколко месеца наблюдавам омасляване на маркучите за охлаждане на маслото, тези които отиват от двигателя към радиатора, но досега освен да събират прах друго не се случваше . Завършват с метални щуцери и мисля ,че точно където е запресовката между гумата и метала изпуска. Днес за първи път след като спрях видях капка масло под колата :o . Ужас !!! След като цял ден е седяла без да се кара капката даже беше изсъхнала, което значи ,че сълзи само по време на движение. Звъннах в МП единият е 180лв. другият 192лв., безумие Confusedhock: . Та да си дойда на въпроса, някой сблъсквал ли се е с такъв проблем и неговото разрешаване. На караулката за Панчерево ( околовръстното и разклона за Горубляне ) видях фирма за запресоване на всякакви хидравлични маркучи, ако някой има лични наблюдения от такива ремонти, дали качествено ги правят. Другото ,което ми е интересно какво ли е налягането в тази система ,че да избие така масло ? Поздрави !
Здравей колега,
Маркучите за турбото ли имаш впредвид или за сервото? Другите маркучи са за скоростната кутия. От кои по-точно изпуска? Успя ли да видиш точно. Опиши по-точно. Сцепен ли е маркуча или съединението изпуска?
Здравей che4ef ,като си срещу колата с отворен преден капак вдясно са ти изходящия и входящия маркуч за скоростите, а вляво са ти входящия и изходящия маркуч за охлаждането на маслото (понеже съм с турбо). Те излизат от двигателя и влизат в радиатора ( моя е трикомпонентен : за антифриза, за автоматичните скорости и за охлаждането на двигателното масло). По точно от долния маркуч сълзи, като се стича от запресовката ( маркуча завършва с метална тръба и щуцер) между гумата и металът. Видимо не се вижда да е наранен или скъсан самият маркуч. Бих ти пуснал една снимка, но пусто му време, по тъмно излизам, по тъмно се прибирам.... Поздрави !!!
Armagedon,
Най-вероятно са ти уплътненията. Маркуча да се напука е възможно, но по вероятно е да бъде уплътнението. Само да уточня: долния маркуч от ляво като си застанал срещу колата? Маркуча, който излиза от радиатора и отива или по-точно идва от турбото? Нали така?
Погледни има една метална скоба която го заключва, дали тя не е хлабава. Скобата е скъпа $22, така че МП може би ще иска към 30 лева за една, ако ги имат. Увиваш и затягаш със тел да не се отваря (не със zip ties (свински опашки) като калпавите хамириканци). Както и да е. Обзалагам се че е уплътнението. Те са две (едното е вътре а другото се вижда отвън). Купи ги от МП оригинални, не са чак толкова съпи и не се занимавай повече.
Мисля си че ако ти беше сцепен маркуча теча ще бъде маааалко по-интензивен, отразяващ се на нивото на маслото ти, което е хубаво да проверяваш, между другото, в този случай доста често.
Направи и една снимка за всеки случай, най-малкото за спомен Smile
Поздрави
armagedon Wrote:Здравейте Колеги ! От няколко месеца наблюдавам омасляване на маркучите за охлаждане на маслото, тези които отиват от двигателя към радиатора, но досега освен да събират прах друго не се случваше . Завършват с метални щуцери и мисля ,че точно където е запресовката между гумата и метала изпуска. Днес за първи път след като спрях видях капка масло под колата :o . Ужас !!! След като цял ден е седяла без да се кара капката даже беше изсъхнала, което значи ,че сълзи само по време на движение. Звъннах в МП единият е 180лв. другият 192лв., безумие Confusedhock: . Та да си дойда на въпроса, някой сблъсквал ли се е с такъв проблем и неговото разрешаване. На караулката за Панчерево ( околовръстното и разклона за Горубляне ) видях фирма за запресоване на всякакви хидравлични маркучи, ако някой има лични наблюдения от такива ремонти, дали качествено ги правят. Другото ,което ми е интересно какво ли е налягането в тази система ,че да избие така масло ? Поздрави !
Колега на мен са ми правили такива маркучи но за фадрома никакви ядове. Сваляш маркучите и с тях отиваш на място за 15 минути имаш нови максимум на четвърт цена!
Здравейте колеги! Днес си реших проблема. Свалих си маркуча и се оказа,че тече откъдето си и мислех, точно от запресовката между гумата и тръбата.За двайсетина минути ми го смениха с нов по усилен (за по високо налягане),като ми дадоха и гаранция,че щял да надживее колата,но нямало да протече. Само дето майстора забрави ,че е Волво ........по въпроса за надежността. Едва го свалих: от радиатора лесно има само една скобка, която го държи разширяваш я и излиза тръбата; двата маркуча,където им е металната част имат ушета и са захванати с един болт 10-ка за двигателя и не можеш да бръкнеш с никакъв инструмент да го развиеш; същата работа и с тръбата,която влиза в двигателя (точно до масления филтър).Има една планка по средата с болт (торкс),която държи и двете тръби и пак не можеш да завреш инструмент от тръбите,които правят завой точно там.Наложи се да свалям дясното колело и да подгъвам подкалник(все едно ще сменям ангренаж). Понеже не исках да разглобявам други чарколяци, като климатик или джаджата, която е на двигателя и най вероятно е с някаква гарнитурка (в нея влизат и двете тръби, които ги държи въпросната планка) приспособих си аматъорски инструменти с които завърших мисията успешно. Всичко така е сбито и умишлено направено,че да се ремонтира само в сервиз.А имаше и доста борба след като го освободих отвсякъде да го извадя измежду радиатор,климатик,двигател и т. н.
Браво колега, голяма играчка е било. Нямаш ли удължители и карданчета:

http://jbtoolshop.co.uk/socket-and-ratch...on-bar-set
http://www.amazon.com/Universal-joint-ou...B00872A0UI

Важното е че проблема е решен. Аз онзи ден смених лагера на едното предно колело. Лесно беше, майтапа е че взех преобразовател на ръжда. Мислех си че ще има нужда, но се оказа че съм си дал парите на вятъра. Ама така е като се вглеждам по фордовете и тойотите. Абе знам че има ръжда по колата ама трябва да я намеря първо :lol: Гледам да пипна туй онуй преди да е дошла зимата Wink
Поздрави
Здравей отново, che4ef. Като сложиш камъка (от гедорето) не можеш да му сложиш ни удължение, ни карданче, ни нищо.Явно за да се развият въпросните болтове трябва да се свали в единият случай компресора на климатика а в другия джаджата до масления филтър, която прилича на някакъв вид клапан, представлява около 7см. на 5см. правоъгълна метална кутия или нещо такова....... не знам как да го опиша. Та приспособил съм си едно тънко, дълго около 10см. желязо (четиристенно, квадрат), което играе ролята на удължение и едно същото, само че Г-е образно. Абе въобще за да не махам разни помощни възли се вързах на флъонга Big Grin И аз съм така преди зимата, и не само, гледам всичко да е О.К. Сега е наред алтернатора, че моя го ремонтирах преди година и нещо,след цялостен преглед и смяна на лагери и реле-регулатор и пак не зарежда като хората - пълна мистерия, направо ще си купувам друг.А и филтър купе е хубаво да се смени...
Едно от нещата които най-много мразя е да се занимавам с електрически проблеми по колата. Обаче без ток не може маа му стара. Много зависи какви части са ти сложили и какво са правили. Моя алтернатор само при висока външна температура премигва и не смятам да го пипам тази зима Wink Дилемата в момента дали да сменям помпата на сервото че нещо като завъртя волана бавно пулсира в която и да е посока. Върти се, но май отива на нова помпа - от гробището или от магазина това е въпроса - $50 или $200. Да работи 1,2,3 години или да работи над 10 години. Чудя се Smile
Поздрави
Сменял ли си маслото в хидравликата ? Ако не направи първо това....
Pages: 1 2