Волво Клуб - България

Full Version: сваляне на колянов вал шаиба с80 2.5тди
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
някои да ми помогне с една идея как се сваля на коляновия вал шаибата свалих четирите болта но има един посредата питам се и него ли трябва да се развие и на коя посока се развива
здравей , развиваш централния болт в нормалната за развиване посока и сваляш шайбата, само че този болт е стегнат доста добре иначе лесно пада тази шайба , успех
Благодаря за бързия отговор!!!!!
Случаино да знаеш на разпределителния вал свалят ли се шаибите или иматли чоп или шлици и как по точно да му намеря белезите има ли ги на шаибата или са на вала със оня плоския ключ?
Ти се опитваш да си смениш сам ремъците ли?
Ако не се налага нито едната , нито другата шайба недей да сваляш. Предната е с конусна сглобка , няма шпонка ,шлици и ли белег. От задната страна на шайбата има белег , който трябва да съвпадне с един отвор , но ако някой преди тебе не е спазил технологията , значи не можеш да му се довериш . Задната шайба е с челно стягане , тя просто се развива по-лесно , но също няма шлици или шпонка.
Ако има мегдан повярвай ми струва си да отидеш при опитен майстор, дори и да е взима скъпо на час. Пак ще е по-евтино от недай си боже ремонт на мотора !
Мерси за препоръките но идеята ми е да я правя сам няма да ми е първата конусна шайба проблема е че не съм сигорен в това кои е зацепил ремаците преди мене защото когато е купих беше със свалени капаци на ремъците и двигателя дава грешка на моторния датчик и работи в авариен режим проблема ми е че до сега не сам се занимавал с волво и затова питам а аз сам и готов и за ремонт на мотора иначе гледам сме градски аз сам роден във Варна от вл-вово
Сега се прибирам от гаража проблема за сега е открит според мене, на едната ролка и е превартяла шпилката и неможе да се стегне и затова според мене и се губи центровката хубавото е че е ролката от страната на помпата и неможе да се стигне до по голям проблем за сега утре смятам да си направя нова шпилка нова резба на главата и продалжавам напреде
Здр драги читатели днеска сложих ролки и ремъци но проблем не пали след това я драпнах и запали но със голям зор мотора работеше перфектно по точно тихо но загасна и после не исках да го мъча повече някои с идея от какво може да е това.
И да споделя преди да сваля ремъците ремъка на помпата имаше скочил зъб или два но тогава палеше от четвърт а сега съм в шах акумулатора се изтощи от въртене
Здравей градски !
На помпата има белег, на шайбата също - намести ги един срещу друг.
Отпред на помпата има едно болтче с глава за ключе 10. То стяга една планка Г-образна , която трябва да свалиш и въпросното болтче да стегнеш леко без планката за да стопираш ГНП. След това си свали шайбата на разпр.вал /задната/ и намести така вала че среза му да се падне успореден , но от горната страна на делителната повърхнина глава-капак. После слагаш шайбата, ремъка там долният обтегач стрелката му трябва да е успоредна на корпуса където се монтира, опъваш си ремъка с горния обтегач , така че стрелките на двете тела да дойдат една срещу друга затягаш на 2,5-3 кг/кв.см и внимавай много, чак като си стегнал всичко /шайба на р.вал , обтегачи разни/ се сещаш за онова болтче с глава 10 развиваш го леко впъхваш г-образната планка обратно на мястото и и стягаш болтчето. Това последното е доста важна операция, иначе ГНП е блокирана.!!! След което завърташ , палиш и като си дойдеш следващия път във Варна ми се обаждаш да пием по биричка на Пойнт-а или на Магнолията.... Wink
Почерпката е най-лесна мислех да идвам за коледа с тази кола а това което казваш съм го направил без да стегна това болтче на помпата след това го видях но когато я въртях на ръка белезите си идваха на място имам и ключ които се слага на разпределителния вал но не мисля че проблема е в центровката на ремъците единствено не разбрах каква е ролята на ролкъта която не е с прожина а има някаква стрелка и не разбрах как е неиното положение но е поставих в наи опънато положениеи после опънах с другата. утре ще пробвам да стегна помпата както ти ми каза благодарен съм за инфото, а сега малко извън темата ти казваш заведения се владиславовски и ти ли си от там да не излезем познати или приятели
Не знам , бъдещето ще покаже.... Wink
А за това дето ти написах , чети внимателно и прави така както съм го написал , после ако прецениш за обща осигуровка преди да завъртиш със стартера , развърти мотора на ръка , през болта на шайбата на коляновия вал - минимум 3-4 оборота и ако всичко е ок, стартирай. За да не стават бели ! Wink
Pages: 1 2