Волво Клуб - България

Full Version: С Какъв двигател е сегашното ви VOLVO и доволен ли сте?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Здравейте колеги,

пускам тази анкета, която надявам се ще е интересна за всички. Може би по-старите членове, които вече сте се събирали си знаете колите, а също и мнението си за тях. Но вероятно има и мнозина, които не пишат редовно, но биха се дали гласът си в тази анкета.
Целта не е да се предизвикват спорове за предимствата на едно или друго гориво. Тези неща вероятно са обсъждани вече многократно, а и всеки е свободен да има своето мнение.
Идеята ми е да видим тенденцията на развитие и дали даден вид двигател се налага като по-масов, по-удобен или евтин за поддръжка. Ще се опитам да поясня думите си с мои наблюдения и това, което съм чел. Аз поне помня 1970-те години, когато Мерцедес пусна първите си масови дизелови модели дизел с и без турбо с най-различни предкамери и механични помпи - 200, 220, 240, 300. Те станаха символ на икономичното каране(изключително с инвалидни номера), но заедно с това и на пушещи и тракащи коли, без ускорение и мощност. През 1980те години, VW-концерна съсипа конкуренцията с TDi, залагащо на директно впръскване и обща шина. Най-после дизелите станаха бързи и икономични. Всички фирми се засилиха да разработват дизелови двигаели, като в еуфорията мнозина предричаха скорошното изчезване на бензиновите двигатели изобщо. Това обаче не се състоя. Някъде в средата на 1990-те години вече стана ясно, че новото поколение дизелови двигатели освен, че са по-скъпи и сложни, на стари години започват да страдат от скъпи болести. Това доведе до увеличаването на броя на газовите автомобили, които си ги имаше откакто е имало и дизелови, но бяха засенчени от тях.
Та имам чувството, че сега е настъпло някакво равновесие. Но може и да греша. Така че моля дайте своя глас в анкетата.
2.5 турбо бензинка Smile

...Ултра съм доволен!
Това би имало някаква достоверност за България като анкета!!! Не е много ясно, обаче дали ни говориш за нашата страна или в Еропа, а пък може да става въпрос за света!

Ако си пуснал анкетата с идея България, както си мисля, може да излезе, че газта и бензина преобладават, но поради ред субективни фактори. В Еропа картината стои доста по различно. Газ почни няма, дизела преобладава от доста време и всеки разумен човек си купува дизел, за останалите някой ден ще раберат, но явно още е рано!

Сега карам Д5 двигател и съм адски доволен, преди това карах V50 2.0 дизел и останах с отлични впечатления от него. първото ми Волво беше S40 от новите 1.8 бензин, не беше зле, но не бих го предпочел нито за миг пред 2-та дизелови двигателя! Много харчеше в сравнение с дизела, обслужването му не беше никак по-евтино от дизелите, а цената му на пазара падаше, много по-бързо от същите коли с дизелови двигатели. Вървенето му беше много по-слабо от 2.0 вия дизел, затова не бих си купил бензинова кола въобще, не само Волво!

Поздрави
Бензин и на двете 2.5литра атмосферен 1993 като ХС70 2006 е турбо. Много добра динамика и на двата двигателя. Белия блок на Волво е може би един от най-хубавите двигатели в съвременнната автоиндустрията. За D5 не мога да напиша нищо. Говорят се хубави неща по-принцип за дизела на Волво.
Механически, работата по двигателя е много лесна, както за разглобяване така и за сглобяване. Няма нищо излишно. Въобще много добра кола за механика според мен. Единственото е че всичко трябва да бъде по спецификации и частите наистина да са хубави, което прави подръжката скъпа за доста стандарти, но българина умее да импровизира.
Аз не бих си взел дизел, въпреки че много ги харесвам. Бензинката дава много по-добра гъвкавост и бюджетност когато стане въпрос за алтернативни горива (пропан или метан). За съвременния дизел не знам дали има варианти и колко струват.
Друго не се сещам така накратко, но аз бих препоръчал бензиновите двигатели.
Благодаря за темата и увода Smile
Ами аз освен от разхода няма от какво друго да се оплача от бензиновите двигатели, който съм карал.Дизелаците са доста по-икономични и това сякаш им е едно от много малкото предимства.Като чета тук за какви цени на дюзи става въпрос - ами то цялата икономия от гориво там ще потъне.В Европа не знам как е, но тук в С. Америка дизелаците са по-скъпи, ако ги купиш нови, което си е също един от минусите.Ако не е турбиниран дизелака е мъка на вървеж.Карах Опел навремето - въх, това си беше бетер като руски барутарник на вървеж.Когато има турбина дизелака вече е друга бира, но и грам не може да стъпи на пръста на биндзина Big Grin Дизелаците са и не на последно място по-шумни.Пък и да не забряваме, че преди известно време имаше едно проучване, според което се оказа че дизела е карцерогенен, което също не му е предимство.
Отделно като съм се зачитал из подфорум дизел какви допълнителни главоболия създават тези двигатели - имате ли парно; не мога да запаля, ако съм на наклон; зимата сипвам еди си какви добавки и т.н. и т.н.!Мне, мерси!Ще си се придържам към бензина докато един ден не навлезнат масово ел. автомобилите и си подобрят пробега + времето за пълно зареждане.Тогава на драго сърце ще мина на някоя безшумна "електричка".
gustav Wrote:През 1980те години, VW-концерна съсипа конкуренцията с TDi, залагащо на директно впръскване и обща шина. Най-после дизелите станаха бързи и икономични.

Тва изречение все едно го чувам от някой от джамбазите на Горубляне. Точно VW винаги са изоставали и са били в догонваща позиция, и то точно при дизелите. Както по отношение на директното впръскване, а за Common Rail хич да не говорим, че VW изостанаха с над 12 години от италианците и станаха за смях с тяхната помпа-дюза.

Ето един образователен линк:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharged_Direct_Injection#History">http://en.wikipedia.org/wiki/Turbocharg ... on#History</a><!-- m -->
Април месец бях коментирал новото Волво V60 бензин.Единственият му недостатък е, че в двигателния отсек, инженерите не са оставили място за изпарител.За дизел не бих коментирал изобще.
ico_kosara007 Wrote:Април месец бях коментирал новото Волво V60 бензин.Единственият му недостатък е, че в двигателния отсек, инженерите не са оставили място за изпарител.За дизел не бих коментирал изобще.


Ами не са оставили място за изпарител, защото е с директно впръскване на бензина и (доколкото знам), не е подходящо за газова уредба. Освен с впръскване на течна фаза, а там изпарител не трябва.
Имам забележка към четвърти отговор - "С дизел съм, но бензни с газ щеше да е по-добре" - мисля, че газта няма място в него. А иначе бих предпочел същия автомобил но с бензинов двигател /без газово/. Сън не спя от теми по форумите за счупено турбо, запушени дюзи, маховици и прочее. А и колегата е прав - дори и комън рейла е значително по- шумен от бензиновия мотор, а за зимата , нафтата и студения старт въобще няма какво да говорим.
Carburettor Wrote:Точно VW винаги са изоставали и са били в догонваща позиция, и то точно при дизелите. Както по отношение на директното впръскване, а за Common Rail хич да не говорим, че VW изостанаха с над 12 години от италианците и станаха за смях с тяхната помпа-дюза.
Ванка, изоставането е с 14 години :lol:
JTD (unijet) се слага през 1997 год., а VAG групата го почват от 2011 год. :mrgreen:

Към темата - D5244T4 (дизел) Многоооо доволен Smile
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37