Волво Клуб - България

Full Version: PCV-system за VOLVO 850-T5
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте на всички ценители на истинската машина VOLVO-850.
Искам да попитам за какво служи PCV-системата.
Гледах клипове и статии в Youtube и мисля,че е за връщане на недоизгорените газове в турбото.
Та мисълта ми е скъпа ли е за смяна и какви са евентуалните симптоми.
Благодаря ви предварително и ВЕСЕЛИ ПРАЗНИЦИ на всички...
Това е картерна вентилация колега. Изпаренията от маслото се втечняват и връщат в двигателя, като боклуците остават в пластмасовия цилиндър (сепаратор). Симптомите са че започва да духа от щеката и сега зимата може да ти се появи бяла гняс по щеката за маслото. По принцип от Волво препоръчват на всеки 50 000 км да се прави профилактика. Потърси в моите тема малко по надолу съм писал за тази система та мисля, че и снимки бях слагал. Wink
Благодаря много колега"raceteam". Мисля че при мене е заминала, щеката на маслото е с бяло като грес.
Мисълта ми е дали е скъпа като част и като гледам май трудоемка е смяната и...
Сваля се всмукателния колектор, бензиновата рейка се разкача....като цяло си е работа. Частите ги има само в МП. Разрови се (използвай търсачката и напиши "сепаратор" или "картерна вентилация" и ще ти изнезнат моите теми къде съм обяснил нещата. Само трябва да провериш частите за твоя двигател дали са същите. Прочети и ако имаш въпроси питай Wink
<!-- m --><a class="postlink" href="http://lakesidedp.com/uploadpics/pcv/">http://lakesidedp.com/uploadpics/pcv/</a><!-- m --> При тези двигатели и след смяна на масления сепаратор пак може да имаш бял "мармалад", конденз по пръчката на маслото. Това се дължи от шофиране на къси разстояния и маслото не може да загрее и на факта,че пръчката се намира най отпред и я обдухва студения въздух и оп конденз. Моята зимата най горе даже ръждясва. Важното е да не ти "духа" много от пръчката, това значи, че имаш повишено картерно налягане (запушен PCV ) и може и да ти избият семеринги, при сериозно затлачване де.....
Точно там е проблема "armagedon'',че ми духа от пръчката.
Като цяло мерси за подробната информация ще ми бъде полезна.Дано намеря и нова с-ма на прилична цена.
По принцип сменя ли се или се почиства старата...
Аз лятото си смених масления сепаратор.С прочистване все едно да си изпереш въздушния филтър. Купи си го от МП. Сепаратора + гарнитура всмукателен колектор + втулка между сепаратора и двигателя, дадох около 100лв. Купи си също и тръбите (две пластмасови в шлаух, едната е с по голям диаметър), които от сепаратора, покрай двигателя отиват във въздухоотвода точно преди турбото- около 80лв. бяха.Аз сглупих, разглобих всичко и се оказа, че тръбите ги няма в наличност и трябва да чакам две седмици, та без тях. При разглабянето по голямата пластмасова тръба ми се счупи на две места, явно изгоряла от температурата на двигателя,, та я лепих и омотавах с самовулканизираща се лепенка, абе въобще съжалих, че прибързах, такива побългарявания не обичам, макар ,че стана много добре.