Волво Клуб - България

Full Version: Адаптер за диагностика OBD ||
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Честита коледа, колеги! Много здраве, щастие и успехи на всички. Някой знае ли това <!-- m --><a class="postlink" href="http://prodavalnik.com/novo-2013-elm327-v2-1-obd-ii-bluetooth-adapter-za-avto-diagnostika-obd2-interfeys-scan-board-i31826327">http://prodavalnik.com/novo-2013-elm327 ... -i31826327</a><!-- m --> да ли може да ми свърши работа за мойта колица ?
Честита Коледа и на теб, колега!

Преди около година от eBay взех десетина такива адаптера за познати. Удобни са защото работят с всякакви устройства и софтуери, но определено не са универсални. По мои наблюдения най-малко ядове с тях имаха колеги от VAG- и Opel-групите. Лично съм тествал ELM327 на Honda Accord '06 с таблет и телефон с Android и програмката Torque. Доста приятна програмка - дава достъп до данните от различните датчици в реално време, достъп до съхранената информация в компа, както и възможност за манипулиране на някои от данните (зануляване и промяна на сервизни интервали, регистрирани грешки и т.н.). Опциите са различни при различните марки и модели автомобили.
Моята кола е набор '95 и не поддържа OBDII. По-правилно е да кажа няма OBDII-конектор. Тези след 1996 са с такъв конектор, но протоколите за комуникация са различни от най-често използваните, така че повечето софтуери или въобще не работят, или работят само някои от функциите им. В YouTube има клипчета, в които колеги ползват Torque на техните 850-ци, но предполагам, че става въпрос за Щатите, където OBDII е задължителен от 1996 г.. В Европа OBDII e стандартизиран и задължителен за бензиновите двигатели от 2001 и за дизелите от 2004.

Според този сайт ELM327 работи с щатските турбо-модели 850 от 1996 и нагоре:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://jonesrh.info/volvo850/elm327_reads_volvo_850_mileage.html">http://jonesrh.info/volvo850/elm327_rea ... leage.html</a><!-- m --> За останалите модели не е ясно.

Ясно е, че информацията, която споделям не е от първа ръка, а е каквото съм прочел из нета. Скоро няма изгледи да се сдобия с друга кола, на която лично да тествам ELM327, но пък ако стане, това вероятно ще е първото нещо, което ще направя. Smile

В крайна сметка адаптера не е скъп и ако си ентусиаст и имаш известни компютърни познания, можеш да пробваш, колега. А и сравнително лесно ще се намери купувач, ако адаптера не оправдае очакванията ти.
От ляво на запалката, пред ск.лост има капаче което трябва да изкъртиш. Ако има букса отдолу значи става. Другия начин е да провериш дали имаш две кутийки колкото кибрити, хванати на кутията с компютрите, точно до капачката за течност за чистачките. Ако ги няма, значи става и къртиш капачето.
Твърди се, че към 96-97 Волво са приели стандартите и ги въвеждат в автомобилите си. Аз също мисля да си взема такава джаджа. Грешките ще ги чете, но не знам колко от другите(не нужни) функций ще работят.
Най-добре си вземи и ни кажи дали работят и останалите функций!
не си купуваите нищо не става с този адаптер само дето го взех
Страшен съвет Smile Кажи по точно какво си купил и на каква кола си го тествал ?
същото като на снимките. На волво 850 2.0 20 в. с какви ли не програми проbвах но така и не го подкарах
Коя година е колата ?
96г
Искам да използвам темата да питам 850 т5 94 година има букси от пред зад десния фар тоест не е с обд.Искам да питам как и с какво може да се пречете колата имам ауто ком има ли вариянт с преходници за обд?
Колега, не ти трябва нищо допълнително за да провериш компа за регистрирани грешки. Достатъчно е колата да е на контакт, да включиш куплунга в някое от гнездата А1-А6 или В1-В6, да натиснеш за кратко бутона и да наблюдаваш миганията на светодиода. Кодовете се изобразяват като три групи мигания с кратки интервали между тях. Ето списък с възможните грешки от всички гнезда на диагностичната конзола:

ftp://212.233.201.6/Volvo%20850/850_DTC.doc

Примерно: куплунга е в А6; натискаш за кратко бутона и го пускаш; следват две мигания - интервал - две мигания - интервал - четири мигания - това е грешка 2-2-4 (проблем със сигнала от температурния сензор на охлаждането).
Най-добре е ако навсякъде имаш 1-1-1 - липса на грешки. Big Grin
Кодовете се четат с поредни натискания, т.е. след като прочетеш първия код (освен ако не е 1-1-1), натискаш повторно за да прочетеш следващия и така докато започнат да се повтарят.

Процедурата по изчистването на грешките е следната: прочиташ всички грешки, докато започнат да се повтарят. Натискаш и задържаш бутона за минимум 5 секунди. Изключваш от контакт, включваш и отново проверяваш за грешки. Трябва да излезе код 1-1-1. Добре е след няколко километра пак да провериш за грешки и ако са се появили, да ползваш списъка за търсене на причината и отстраняване на проблема.

По описания начин се четат и чистят грешките на всяко гнездо от конзолата.
На някои от гнездата може да нямаш никакви кодове, ако колата няма съответния модул. Примерно аз нямам автоматична скоростна кутия, трип-компютър на таблото и круиз-контрол, съответно на А1, А7 и В2 нямам никакви кодове.

Успех!
Pages: 1 2