Волво Клуб - България

Full Version: Фарове XС90 - къси (регулиране)
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Да ви питам че нещо късите са ми много къси светят ниско не осветяват повече от 20-30 метра напред, аз ли имам някакъв проблем с фаровете или е нормално?
Като ги включиш мърдат ли леко, нагоре-надолу?
При мен беше така, с фабричен ксенон съм който уж се саморегулирал и не подлежал на прищевки от страна на шофьора. Въпреки това чудо на инженерната мисъл, от двете страни на фара има две шестограмо-допотопни врътки, съответно за хоризонтална и вертикална настройка. В МП ми ги вдигнаха БЕЗПЛАТНО колкото и да е странно Confusedhock: а не беше коледа или велик ден Smile
matanasov Wrote:Да ви питам че нещо късите са ми много къси светят ниско не осветяват повече от 20-30 метра напред, аз ли имам някакъв проблем с фаровете или е нормално?
Фаровете тип "Bi-Xenon" се регулират сами, спрямо натоварването на колата. Страничният ъгъл при движение се контролира тип On/Off - бутонът е на конзолата под климатика. Датчиците улавят когато има натоварване или положението на автомобила и нагласят лупите.
Има два варианта да ти светят ниско фаровете:
1. Проблем с някой датчик - забива фаровете ниско, за да не заблестяваш. Забелязва се следното - палиш, мърда ги нагоре и после ги забива долу.
2. Ръчно свалени, както описа колегата по-горе. Може да ги мръдне при запалване, а може и не. Тези фарове не са като на Алди или др. да ги движи 10 сек. при запалване - напред, назад, нагоре, надолу :mrgreen: Ако нещата опират до това - вертикалният реглаж е на самите моторчета, бели шестограмчета. Има обаче един момент, защото модулът е по-умен Wink - при реглаж се изключват моторчетата, защото компа се опитва да ги компенсира, т.е. вади се буксата на моторчетата, даваш на контакт колата, палиш фаровете и регулираш. После гасиш от контакт, включваш буксите и си ОК Wink
Прикачам една формула, по която от доста години си регулирам фаровете успешно без да заслепяват насрещните.
Колата трябва да е наравно и пред стена, по възможност, за да се измерят точно реперите и разстоянието.
Ако имаш затруднения, звънни и ще ги оправим - работа за 10 мин. Wink
Поздрави!

[attachment=38583]
Dodo 155 Wrote:
matanasov Wrote:Да ви питам че нещо късите са ми много къси светят ниско не осветяват повече от 20-30 метра напред, аз ли имам някакъв проблем с фаровете или е нормално?
Фаровете тип "Bi-Xenon" се регулират сами, спрямо натоварването на колата. Страничният ъгъл при движение се контролира тип On/Off - бутонът е на конзолата под климатика. Датчиците улавят когато има натоварване или положението на автомобила и нагласят лупите.
Има два варианта да ти светят ниско фаровете:
1. Проблем с някой датчик - забива фаровете ниско, за да не заблестяваш. Забелязва се следното - палиш, мърда ги нагоре и после ги забива долу.
2. Ръчно свалени, както описа колегата по-горе. Може да ги мръдне при запалване, а може и не. Тези фарове не са като на Алди или др. да ги движи 10 сек. при запалване - напред, назад, нагоре, надолу :mrgreen: Ако нещата опират до това - вертикалният реглаж е на самите моторчета, бели шестограмчета. Има обаче един момент, защото модулът е по-умен Wink - при реглаж се изключват моторчетата, защото компа се опитва да ги компенсира, т.е. вади се буксата на моторчетата, даваш на контакт колата, палиш фаровете и регулираш. После гасиш от контакт, включваш буксите и си ОК Wink
Прикачам една формула, по която от доста години си регулирам фаровете успешно без да заслепяват насрещните.
Колата трябва да е наравно и пред стена, по възможност, за да се измерят точно реперите и разстоянието.
Ако имаш затруднения, звънни и ще ги оправим - работа за 10 мин. Wink
Поздрави!

[ATTACHMENT NOT FOUND]

Кеф ми е да те чета Smile
stifunkata Wrote:Кеф ми е да те чета Smile
Е, понякога говоря и простотии ... ама :mrgreen:
btw ... запазете си тази схема, много е трудно да се обясни как да се регулират, а иначе е супер лесно да се разбере и изпълни - рулетка, равна повърхност, лист хартия с химикал/молив (да не смятате наум) и отверка/торкс за реглажа Wink
Наскоро на една RAV4-ка на съседката ми правих реглаж и жената каза, че е прогледнала ... без задни мисли, само с колата й се занимавам :lol:
Фокусирайки реперите, се концентрира снопът светлина и се получава необходимото "петно" пред колата Wink
Уредите по ГТП-та са гола-вода, защото не ги тарират и обикновено като пипнат фаровете, после става кривогледа колата! Така бяха омазали на тъща ми Пунто-то, че жената ме помоли да й сменя крушките, т.к. не виждала вече и сигурно били за смяна :roll: Левият беше горе вляво, а десният долу вляво - страхотна комбинаци за лупи с ксенон = все едно жигулови фарове. После отворих старата формула, регулирах й ги както трябва и всичко е ОК сега Wink
Поздрави!
а на ксенон с лупи получават ли се репери? моите лупи в момента правят права черта от край до край.
Аз може и да бъркам, ама ми се струва, че на XC90 фаровете сами по себе си не се регулират, а се регулира окачването. На всяка друга кола с ксенон като запалиш мърдат нагоре и надолу, при XC-то не мърдат на никъде, а и всички с ксенон имат нивомат.
:roll: Big Grin
reticence Wrote:Аз може и да бъркам, ама ми се струва, че на XC90 фаровете сами по себе си не се регулират, а се регулира окачването. На всяка друга кола с ксенон като запалиш мърдат нагоре и надолу, при XC-то не мърдат на никъде, а и всички с ксенон имат нивомат.
Не знам колега какви са твоите фарове, но определено си мърдат.
Pages: 1 2 3 4