Волво Клуб - България

Пълна версия: Смяна на гарнитура на ДВГ
В момента виждате орязана версия на нашия форум. Вижте пълната версия с подходящо форматиране.
Страници: 1 2
Здравейте колеги,

Забелязах, че около болтовете на капака на клапаните изтича масло. Разбрах, че там няма гарнитура, ами е със силикон, който се нанася. В Мотофое ми обявиха цена от 90 лв. за него. Можете ли да ми кажете алтернативен вариант или е по-добре да си взема оригинален силикон ?

Поздрави
murjdo написа:Здравейте колеги,

Забелязах, че около болтовете на капака на клапаните изтича масло. Разбрах, че там няма гарнитура, ами е със силикон, който се нанася. В Мотофое ми обявиха цена от 90 лв. за него. Можете ли да ми кажете алтернативен вариант или е по-добре да си взема оригинален силикон ?

Поздрави
А пробва ли само да притегнеш болтовете?Ако не си свалял капака,разбира се! Wink
Здравей колега,

Не съм свалял капака. Аз също си помислих дали ще може да се оправи само със затягане на болтовете, но дали това ще е решение на проблема ? Smile
Мисълта ми е, че гарнитурата не е сменяна въобще, а с оглед на навъртяните километри, дали не й е време Smile

Поздрави
murjdo написа:Здравей колега,

Не съм свалял капака. Аз също си помислих дали ще може да се оправи само със затягане на болтовете, но дали това ще е решение на проблема ? Smile
Мисълта ми е, че гарнитурата не е сменяна въобще, а с оглед на навъртяните километри, дали не й е време Smile

Поздрави
Пробвай все пак - това е най лесния начин!То гарнитура дефакто няма,както са ти казалиНа моята един от болтовете се развиваше на ръка,претегнах всичките и нямам проблем Wink
Aми на този мотор се използва анаеробен уплътнител, който в МП нищо чудно да струва толкова , защото преди няколко години съм питал за него и беше на цена от 72 лв. Тубичка по спомен 150 или 175 грама.
А варианта с притягането на болтовете го има, само да знаеш, че се стягат на 10 Nm или 1/един/Кг/см3. И на всичкото отгоре са много - около 42 ... :o :mrgreen: :mrgreen:
Благодаря, днес цял ден рових за това число Smile

Поздрави.
В МП цената е 90 лева за 50 мл. Дават ти тубичка тип "паста за зъби" в която съм силно скептичен да има дори и толкова.
По темата за аналог: На всички ни е ясно, че VOLVO не произвеждат нито масла, нито силикони, нито пък болтове или свещи и т.н. Всичко това се прави от външни подизпълнители, които слагат логото VOLVO на продукта. Е има си стриктни изисквания за качество и контрол, но този анаеробичен уплътнител определено не е в списъка "лично производство". Съдържанието на тубичките от МП /не заместител, а съдържание/ е LOCTIDE 518. Виждал съм клипче от завода където сглабят тези двигатели и познайте синьото гащеризонче какво държеше в ръцете си - 500мл туба тип силикон, със някаква шантава приставка отпред тип хем стискаш, хем е валяк и мажеш. Та тубата съвсем случайно беше червена и изпод железата на пистолета ясно си личеше надписа LOCTIDE 51*. Не се виждаше последната цифра, но с това инфо под ръка лесно я намерих че трябва да е била "8".
Най-малката разфасовка на 518 е 50мл. Ето я:
[Изображение: 030655257.jpg?r=0]
В Русе в магазин, представител на продуктите на Loctide си го купувам за 60 лева. Опаковката както казах е 50 мл. и е направена така, че да можеш да оползотвориш поне 45-48 от тях.

За натягането на болтовете mevdo ти каза. Принципно и аз съм чувал за 10 нютона от неофициален източник. Чувал също и за 22 нютона пак от неофициален. В "сервизната книга" /VADIS/DIVA/ точно за него елемент не е зададена изрична стойност и по начина по който е написана документацията следва да се гледа една таблица за обща употреба, където според това дали завиваш с 8, 10, 12 и т.н. номер ключ, е дадно с какво усилие да се прави. Оттам по спомен излизаше 18. Моя динамометричен ключ започва точно от 18, а всички знаем, че най-долната и най-горната стойност дава най-голямо отклонение и с оглед да съм ги затегнал равномерно си го настройвам на 20 Nm. 5 пъти съм затварял такъв капак - за сега нямам превъртял в алуминия болт.


Сега обаче се чувствам длъжен да те предупредя, че ако си решил сам да се заемеш със тази задача е хубаво първо да се запознаеш с особенностите на VOLVO MODULAR ENGINE серията. Такъв би следвало да е и твоя, въпреки че не си споделил точния код на мотора.

ОБРЪЩАМ ВНИМАНИЕ!!! /не крещя, просто мъъъничко по-навсок глас, за да ти привлека вниманието Smile/
Ще имаш нужда от поне едно от следните неща: помощник или спешъл инструменти. Съветвам те второто.
Не се шашкай можеш да си ги направиш и сам, но сега ще обесня защо са ти необходими:

За разлика от повечето двигатели на другите марки при твоя мотор капака на главата на двигателя се явява "пета" на разпределителните валове. Сиреч, махайки капака валове ще тръгнат да изкачат с него под напрежението на пружините на клапаните отдолу. За целта ти е нужен ултра-мега-гига спешъл тул-а с който да ги заключиш от далечната на ремъка страна, а пък откъм страната не ремъка да ги привържеш. Ако не го направиш рискуваш: да укrивиш/счупиш капака, да надереш контактните повърхности на капака и/или на главата. Историята познава не един и два случая на изпълнение на горната процедура успешно без допълнителни инструменти, но от хора които са знаели с какво са се захванали и за какво да внимават.
Самоделен спешъл туул от горния абзац:
[Изображение: 030655285.jpg?r=0]
Ах само колко спешъл е, а! Е, макар да изглежда грубоват понеже е направен от заготвка от прост винкел, е прецизно изпълнен.
Ето това трябва да прави:
[Изображение: 030655216.jpg?r=0]
Чисто и просто заключва валовете и ги държи закрепени за капака.

Другия ултра-мега-гига спешъл туул е за затварянето. Идеята е нещо да ти помогне да преодолееш съпротивлението на пружините на клапаните, както и цялото това упражнение да се случи равномерно.
[Изображение: 030655253.jpg?r=0]
На двата предпоследни цилиндъра се навиват. На снимката на 2-и и 5-ти, понеже е 6-так, но при теб ще бъде на 2-и и на 4-ти.
Изглежда така
[Изображение: 030655284.jpg?r=0]
Счупена свещ със заварена шппилка 12. Огромна крилчата гайка и една планка.


Това е много съкратен преразказ на процедурата, която те очаква. Има още тънки моменти, които не съм споделил. Не от егоизъм, а защото не откривам топлата вода, нито аз, нито ти. Искам само да ти изостря вниманието и да те накарам да седнеш и да прочетеш малко преди да запретнеш ръкавите.

Понеже всички ни мързи да четем:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=WlIjBledtS0[/youtube]
Това е само първо клипе от серията. Изгледай ги всичките. Там пича говори за много неща, показва и инструментите от горното ми обяснение. Взаимствал съм за вротия от него. Не се предоверявай, и той е пропуснал това онова да каже, въпреки че го е направил. Няма как хора сме, но неговото обяснение е най-подробното, което някога съм виждал и за да си спестя голямото писане, просто пращам хората да гледат Smile

Абе ти сигурен ли си че ти тече от капака а не от тръбичката на картерната вентилация?!?
Здравей колега,

Първо си сигурен че тече от капака на клапаните? Ако е така трябва да се отвори.

Обърни особено голямо внимание Idea Idea Idea какво ти е написал YuckuJackD. Без инструмент който да държи разпределителните валове и притискачи за капака няма как да стане.
Колега ако си сръчен, вминаваш и четеш много ще се оправиш. Работата е колкото проста, то толкова и сложна. Може да се извърши от аматьор съвсем спокойно и много качествено, просто много трябва да четеш и да си отработиш стъпките - 1, 2, 3 и т.н. Да знаеш че същинската работа е почистването :lol: :lol: :lol: Не забравяй че има гумени (силиконови) пръстени около гнездата на свещите които трябва да се сменят с оригинални от МП. Не слагай други.

Много е важно за анаеробния уплътнител да знаеш че има срок на годност. Хубаво е преди поставяне да се "поразмеси" ако може. Не се слага обилно. Да речем че слой от 0,5 мм дори е много. Веднъж нанесен не се бърза. Няма нужда т.к. анаеробния силикон се втърдява само при липса на кислород, т.е. като затегнеш капака ще започне да действа.
С удоволствие бих ти го направил, но много съм далече.


Успех
yuckuJackD написа:В МП цената е 90 лева за 50 мл. Дават ти тубичка тип "паста за зъби" в която съм силно скептичен да има дори и толкова........................................................................................................................................................................................................

Абе ти сигурен ли си че ти тече от капака а не от тръбичката на картерната вентилация?!?


Ти да видиш ако тече точно от там, като на повечето мотори от този тип....хахахаххахахахаххаа!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Обикновенно откъм купето в средата започва ххихихихихи
Ама ако само мазни да не се занимава. Ако след дългия ми пост не се е отказал, значи е ентустиаст, достоен за клубар Smile
Страници: 1 2