Волво Клуб - България

Full Version: Въпроси на лаик относно XC70
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги !
Фен съм на марката от много години и дето се вика живот и здраве, но друго освен Волво няма да карам. През 2008 г. си купих първото - V50 2.0 D, модел 2005 г. Колата ми служи вярно 6 години и много си я обичах, но преди 2 седмици брат ми я потроши.Има оправяне, но не ми се кара вече. Бях си наумил да я сменям с XC70, погледнах в мобилето, една обява ми грабна окото, отидох на оглед и усетих, че това е моята кола. Взех я веднага.Сега не ми се слиза от нея. Big Grin Карана е година в БГ, напълно обслужена, с газов инжекцион.Скоростната кутия е ръчна Веднага я вкарах в боя по едни горски пътища на яз.Ивайловград, държи се отлично и на асфалт и черен път, няма трополене по ходовата част, с надуваема лодка на покрива разход около 12 и кусур газ. Дотук всичко е супер и съм много доволен Big Grin Аз обаче от коли не разбирам, от ремонти пък въобще /карам Волво Big Grin / и макар да съм опитен шофьор нямам усет да усещам проблеми. Затова имам някои въпроси и ще съм благодарен ако някой ми отговори или пусне линк къде да го прочета. :
Колата е с първи купувач 2001г.,явно е произведена 2000г., защото отзад надписа е V70XC. Доколкото разбрах по това време 4х4 е с вискозен съединител, а не онова с Д, дето все му забравям името. На един баир по горския път май го усетих как действа. Взеха да превъртат предните колела и след малко забавяне нещо ме бутна отзад и издрапах. Това ли е ? Мога ли да разбера сам с някакъв тест дали работи нормално без кърски изпълнения, че още ми се свиди и съм си я измил. Обслужва ли се този вискозен съединител и диференциалите ?
Обслужва ли се ръчната скоростна кутия ?
На долния ред бутони на таблото няма DSTC, но при чека светва сигнализацията..? Това означава ли,че има все пак има някаква електронна стабилизация ?
Оня бутон с количката и вълните дето слизат от тавана го натисках, не светва. Ако не се лъжа е аларма ?
Може и да съм ви развеселил с тия въпроси Big Grin , ама ако се сетя нещо пак ще питам. Може и други колеги "разбирачи" като мен да използват темата ако искат.
Поздрави и безаварийно !
Май ще си отговарям сам. Wink За вискозния съединител намерих полезно инфо тук :
<!-- m --><a class="postlink" href="http://viscous-coupling.blogspot.com/">http://viscous-coupling.blogspot.com/</a><!-- m -->
По другите въпроси не съм се ровил, очаквах тук някой нещо да подскаже. Знам, че не се гледа с добро око дето за 6 години и кусур съм с три поста, но както вече споделих не разбирам от коли. Ударете едно рамо бре ! Нали сме от една партия ! Wink
Ами к'во да ти кажа-и аз съм като теб,макар и професионален водач :lol: Карам я веднъж годишно в МП и аз само карам :mrgreen: Само за DSTC мога да ти кажа,че при мен се изключва от бутона на лоста за мигачите.Другото-дифове,съединители...в МП знаят каквото трябва :mrgreen:А и моята е автомат! :lol:
pliva Wrote:Само за DSTC мога да ти кажа,че при мен се изключва от бутона на лоста за мигачите.Другото-дифове,съединители...в МП знаят каквото трябва
Благодаря за отговора !
Явно твоето е доста по-ново, защото при моето трябва да е бутон на долния ред. На V50то от 2005 г. е пак бутон долу до скоростния лост и после го прехвърлиха на лоста за мигачите. Очевидно нямам DSTC , майната му, ще въртим сачове. Wink
V50то ми го докараха от Германия на 164 000 км., на по-малко от 3г. и не е чувало за МП, защото аз пък съм чувал смразяващи истории за тях.Не мога да кажа нищо от личен опит, може и да са читави хората. За 6г. ми се наложи само смяна на лагер-главина на предно ляво и то щото влязох в брутална дупка и почистване на едно нещо, което ако не се лъжа се казва RG клапан, взе да ми придърпва. Другото е консумативи, нафта и ръчка. Big GrinНавремето като го взимах приятелите ми ревяха как ще ям хурката с туй Волво откъм поддръжка и части, сега като взех XCто мълчат и стоят мирно :mrgreen: Такива ми ти работи Big Grin
Поздрави !
Ами 2007 година е.До сега за 4 години съм минал около 80 000 км и не съм имал никакви проблеми.Освен консумативите ми е сменен единствено потенциометъра на ЕГРа,като се оказа впоследствие,че причината да не отчита вярно,е скъсано гуменото съединение на турбо резонатора.Това ми е служебно!А личното ми е бензиново V40 -2003 година- аз си го докарах от Германия,взех го от немска автокъща с пълна история,на 172 000км/сменено всичко на 154 000 - ремъци,водна помпа,ролки,спирачни дискове и накладки/с почти нови летни гуми + почти нови зимни гуми на стоманени джанти.Аз му смених само свещите с оригинални,че бяха NGH.Супер доволен съм и откъм разход,и откъм вървеж,само дето нямам време да го карам - за една година съм минал 8000км :oops:
А за твоето щом като ти излиза на таблото DSTC-то - по-скоро мисля,че си я има стабилизиращата програма,просто не може да се изключва!
А,и за бутона за алармата - опита ли да го натиснеш при изваден контактен ключ?От него се изключват обемните датчици,с цел ако оставиш домашен любимец или човек в купето и излезеш и заключиш,да не се активира алармата. Wink
Това ще го пробвам. Закарал съм я на тапицер да пооправи шофьорската седалка. Благодаря още веднъж !