Волво Клуб - България

Full Version: AWD Системите във Волво.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Колеги, не намерих тук във форума да са обсъждани различните поколения на Haldex и на GKN Viscous Coupler, слагана в по ранните модели v70xc.
Та някои има ли преки впечатления има ли някоя много по добра от другите или разликите не са големи? При хелдекс 1 и 2 въртящият момент се предавал лъм задните колела при 90° превъртане на предните, докато при 3та при 15°.
Как стоят нещата с GKN Viscous Coupler.
За нея прочетох, че била здрава и рядко давала дефекти...
<!-- m --><a class="postlink" href="https://www.youtube.com/watch?v=RxpbI0ABpoI">https://www.youtube.com/watch?v=RxpbI0ABpoI</a><!-- m -->
WINERGY Wrote:https://www.youtube.com/watch?v=RxpbI0ABpoI
Клипчетата в тубата са едно на ръка. Друго си е: "на мойта е добре щото..." или пък, ако някой е карал различните варианти да сподели, вижда ли някаква разлика. Такива работи.
Моето/служебното де/ХС70 би трябвало да е с Халдекс 3 (януари 2007) и се държи супер при всякакви условия.В сравнение с Toyota RAV4 2010г. с перфектни нови гуми е в ПЪТИ по- добро!
Haldex Generation I and II based all wheel drive system is reactive. The coupling activates after a wheelspin is detected. However, the reaction is very quick and just 1/4 of a wheel turn is needed to engage all wheel drive.

Haldex Generation III, IV, and V based all wheel drive systems are proactive. The electronics can pre-tension the clutch and activate all wheel drive before a wheel slip occurs.

И на мен ми стана интересно... Новото поколение уж трябва да е по-добро. Smile