05-25-2007, 12:18 AM
Тъй като времето се стопли, ама напоследък - има нужда и от климатици - темата за изправността на Охлатителната система, както и следенето: да не се претопля двигателя стават актуални.
Бъбрих си на тая тема с познат, но извън форума и ставаше дума за Ауди. Мисля, че ще е полезно да кача тук една инструкция с процедурата за Volvo 850, защото принципа е еднакъв за всички.
Бай Mevdo :twisted: го помолих да прикачи, ако има нещо специално като цака за самото измиване на охладителната система от боклуци, да сподели нещо за "водните тапи" /на мен не ми се е случвало/ или нещо да сподели като Баш Майстор! Това може да направи и Бай Ефри :lol:, както и други Байчовци-капацитети ... мераклий да постнат по темата от форума.
Прикачвам схемата и страничката с процедурката на англ. като *.doc накрая.
/некой Админ да отвори схемата да е видима директно/
[img]Ohladitelna%20s-ma%20s%20Volvo850.doc[/img]
Смяна на антифриз
Нормално Антифризът не трябва да се сменя /освен ако не е станал на боза/. Та ако Охладителната система трябва да се дренира, трябва да използвате следната поредност или процедура:
ИЗТОЧВАНЕ: /подгответе си подходящ съд за течността, дори да я изхвърляте, екосъобразно е! Например: стар поне 10 л. леген/
1. Отворете капачката на резервоарчето на разширителния съд /В/;
2. Завъртете на таблото на колата врътките за температурния контрол на МАКСИМАЛНО ТОПЛО; Отворете дренажните болтове /А/, които се намират отзад горе в ляво на двигателя ... и вдясно долу в ъгъла на радиатора, като застанете отпред на колата с лице срещу нея;
3. Прекъснете като извадите долния десен радиаторен маркуч /Е/.
Изчакайте течноста да изтече, като вместимостта е:
за атмосферни двигатели - 7,2 л., а за Турбо - 7,0 л. охл. течност.
ПЪЛНЕНЕ: по обратния ред, като:
4. Затворете дренажните болтове и наденете маркуча, като затегнете притискателната скоба;
5. Напълнете със предварително подготвена смес на антифриз и вода до марката МАКСИМУМ или леко под нея.
/Вижте упътването за сместта на Антифриза върху тубата на съответния концентрат-Антифриз за двигател. За БГ принципното препоръчителното разреждане на концентрат е 1:1 или за случая: 3,5-4 л. концентрат с ок. 3,5 л. вода, което прави ок. 7-7,5 л. течност /. Обикновено така подготвена охладителна течност е с точка на замръзване ок. -20 -25 С°, /което е с презастраховка за БГ!/
6. Запалете двигателя докато се затопли /средно положение на стрелката/. Проверете системата за охлаждане да не тече или сълзи от някъде. Проверете накрая отново нивото на течността. Трябва да е на средно ниво /над МИНИМУМ маркера, задължително!, ако трябва долейте, но ОСТАВЕТЕ под МАКСИМУМ!/
ЗАБЕЛЕЖКИ:
1. Не пълнете охладителната система само с вода /задължително за Турбо двигатели!/ Антифризът има по-ниски точки на замръзване и подходяща ... точка на кипене.
2. Ако двигателят е горещ и ще отваряте да доливате с охладителна течност - принципно изчакайте да се охлади двигателя. Отворете капачката /зелената/ на резервоарчето бавно, за да се освободи налягането, като се предпазвайте от горещата течност!
3. Нивото на охл. течност трябва да е коректно, /между МИН. и МАКС./ В противен случай - рискувате да претоплите двигателя и да го разрушите. Не слагайте други видове течности в охладителната система освен коректна смес от Антифриз за двигател и вода.
Вижте прикачената схема:[img]...[/img]
Бъбрих си на тая тема с познат, но извън форума и ставаше дума за Ауди. Мисля, че ще е полезно да кача тук една инструкция с процедурата за Volvo 850, защото принципа е еднакъв за всички.
Бай Mevdo :twisted: го помолих да прикачи, ако има нещо специално като цака за самото измиване на охладителната система от боклуци, да сподели нещо за "водните тапи" /на мен не ми се е случвало/ или нещо да сподели като Баш Майстор! Това може да направи и Бай Ефри :lol:, както и други Байчовци-капацитети ... мераклий да постнат по темата от форума.
Прикачвам схемата и страничката с процедурката на англ. като *.doc накрая.
/некой Админ да отвори схемата да е видима директно/
[img]Ohladitelna%20s-ma%20s%20Volvo850.doc[/img]
Смяна на антифриз
Нормално Антифризът не трябва да се сменя /освен ако не е станал на боза/. Та ако Охладителната система трябва да се дренира, трябва да използвате следната поредност или процедура:
ИЗТОЧВАНЕ: /подгответе си подходящ съд за течността, дори да я изхвърляте, екосъобразно е! Например: стар поне 10 л. леген/
1. Отворете капачката на резервоарчето на разширителния съд /В/;
2. Завъртете на таблото на колата врътките за температурния контрол на МАКСИМАЛНО ТОПЛО; Отворете дренажните болтове /А/, които се намират отзад горе в ляво на двигателя ... и вдясно долу в ъгъла на радиатора, като застанете отпред на колата с лице срещу нея;
3. Прекъснете като извадите долния десен радиаторен маркуч /Е/.
Изчакайте течноста да изтече, като вместимостта е:
за атмосферни двигатели - 7,2 л., а за Турбо - 7,0 л. охл. течност.
ПЪЛНЕНЕ: по обратния ред, като:
4. Затворете дренажните болтове и наденете маркуча, като затегнете притискателната скоба;
5. Напълнете със предварително подготвена смес на антифриз и вода до марката МАКСИМУМ или леко под нея.
/Вижте упътването за сместта на Антифриза върху тубата на съответния концентрат-Антифриз за двигател. За БГ принципното препоръчителното разреждане на концентрат е 1:1 или за случая: 3,5-4 л. концентрат с ок. 3,5 л. вода, което прави ок. 7-7,5 л. течност /. Обикновено така подготвена охладителна течност е с точка на замръзване ок. -20 -25 С°, /което е с презастраховка за БГ!/
6. Запалете двигателя докато се затопли /средно положение на стрелката/. Проверете системата за охлаждане да не тече или сълзи от някъде. Проверете накрая отново нивото на течността. Трябва да е на средно ниво /над МИНИМУМ маркера, задължително!, ако трябва долейте, но ОСТАВЕТЕ под МАКСИМУМ!/
ЗАБЕЛЕЖКИ:
1. Не пълнете охладителната система само с вода /задължително за Турбо двигатели!/ Антифризът има по-ниски точки на замръзване и подходяща ... точка на кипене.
2. Ако двигателят е горещ и ще отваряте да доливате с охладителна течност - принципно изчакайте да се охлади двигателя. Отворете капачката /зелената/ на резервоарчето бавно, за да се освободи налягането, като се предпазвайте от горещата течност!
3. Нивото на охл. течност трябва да е коректно, /между МИН. и МАКС./ В противен случай - рискувате да претоплите двигателя и да го разрушите. Не слагайте други видове течности в охладителната система освен коректна смес от Антифриз за двигател и вода.
Вижте прикачената схема:[img]...[/img]