Волво Клуб - България

Full Version: Смяна антифриз 850-процедура /Changing Coolant/ и Термостат.
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Тъй като времето се стопли, ама напоследък - има нужда и от климатици - темата за изправността на Охлатителната система, както и следенето: да не се претопля двигателя стават актуални.

Бъбрих си на тая тема с познат, но извън форума и ставаше дума за Ауди. Мисля, че ще е полезно да кача тук една инструкция с процедурата за Volvo 850, защото принципа е еднакъв за всички.
Бай Mevdo :twisted: го помолих да прикачи, ако има нещо специално като цака за самото измиване на охладителната система от боклуци, да сподели нещо за "водните тапи" /на мен не ми се е случвало/ или нещо да сподели като Баш Майстор! Това може да направи и Бай Ефри :lol:, както и други Байчовци-капацитети ... Big Grin мераклий да постнат по темата от форума.

Прикачвам схемата и страничката с процедурката на англ. като *.doc накрая.

/некой Админ да отвори схемата да е видима директно/
[img]Ohladitelna%20s-ma%20s%20Volvo850.doc[/img]

Смяна на антифриз
Нормално Антифризът не трябва да се сменя /освен ако не е станал на боза/. Та ако Охладителната система трябва да се дренира, трябва да използвате следната поредност или процедура:

ИЗТОЧВАНЕ: /подгответе си подходящ съд за течността, дори да я изхвърляте, екосъобразно е! Например: стар поне 10 л. леген/
1. Отворете капачката на резервоарчето на разширителния съд /В/;
2. Завъртете на таблото на колата врътките за температурния контрол на МАКСИМАЛНО ТОПЛО; Отворете дренажните болтове /А/, които се намират отзад горе в ляво на двигателя ... и вдясно долу в ъгъла на радиатора, като застанете отпред на колата с лице срещу нея;
3. Прекъснете като извадите долния десен радиаторен маркуч /Е/.

Изчакайте течноста да изтече, като вместимостта е:
за атмосферни двигатели - 7,2 л., а за Турбо - 7,0 л. охл. течност.

ПЪЛНЕНЕ: по обратния ред, като:
4. Затворете дренажните болтове и наденете маркуча, като затегнете притискателната скоба;
5. Напълнете със предварително подготвена смес на антифриз и вода до марката МАКСИМУМ или леко под нея.
/Вижте упътването за сместта на Антифриза върху тубата на съответния концентрат-Антифриз за двигател. За БГ принципното препоръчителното разреждане на концентрат е 1:1 или за случая: 3,5-4 л. концентрат с ок. 3,5 л. вода, което прави ок. 7-7,5 л. течност /. Обикновено така подготвена охладителна течност е с точка на замръзване ок. -20 -25 С°, /което е с презастраховка за БГ!/
6. Запалете двигателя докато се затопли /средно положение на стрелката/. Проверете системата за охлаждане да не тече или сълзи от някъде. Проверете накрая отново нивото на течността. Трябва да е на средно ниво /над МИНИМУМ маркера, задължително!, ако трябва долейте, но ОСТАВЕТЕ под МАКСИМУМ!/

ЗАБЕЛЕЖКИ:
1. Не пълнете охладителната система само с вода /задължително за Турбо двигатели!/ Антифризът има по-ниски точки на замръзване и подходяща ... точка на кипене.
2. Ако двигателят е горещ и ще отваряте да доливате с охладителна течност - принципно изчакайте да се охлади двигателя. Отворете капачката /зелената/ на резервоарчето бавно, за да се освободи налягането, като се предпазвайте от горещата течност!
3. Нивото на охл. течност трябва да е коректно, /между МИН. и МАКС./ В противен случай - рискувате да претоплите двигателя и да го разрушите. Не слагайте други видове течности в охладителната система освен коректна смес от Антифриз за двигател и вода.

Вижте прикачената схема:[img]...[/img] Arrow
Тъй като времето се стопли, ама напоследък - има нужда и от климатици - темата за изправността на Охлатителната система, както и следенето: да не се претопля двигателя стават актуални.

Бъбрих си на тая тема с познат, но извън форума и ставаше дума за Ауди. Мисля, че ще е полезно да кача тук една инструкция с процедурата за Volvo 850, защото принципа е еднакъв за всички.
Бай Mevdo :twisted: го помолих да прикачи, ако има нещо специално като цака за самото измиване на охладителната система от боклуци, да сподели нещо за "водните тапи" /на мен не ми се е случвало/ или нещо да сподели като Баш Майстор! Това може да направи и Бай Ефри :lol:, както и други Байчовци-капацитети ... Big Grin мераклий да постнат по темата от форума.

Прикачвам схемата и страничката с процедурката на англ. като *.doc накрая.

/некой Админ да отвори схемата да е видима директно/
[img]Ohladitelna%20s-ma%20s%20Volvo850.doc[/img]

Смяна на антифриз
Нормално Антифризът не трябва да се сменя /освен ако не е станал на боза/. Та ако Охладителната система трябва да се дренира, трябва да използвате следната поредност или процедура:

ИЗТОЧВАНЕ: /подгответе си подходящ съд за течността, дори да я изхвърляте, екосъобразно е! Например: стар поне 10 л. леген/
1. Отворете капачката на резервоарчето на разширителния съд /В/;
2. Завъртете на таблото на колата врътките за температурния контрол на МАКСИМАЛНО ТОПЛО; Отворете дренажните болтове /А/, които се намират отзад горе в ляво на двигателя ... и вдясно долу в ъгъла на радиатора, като застанете отпред на колата с лице срещу нея;
3. Прекъснете като извадите долния десен радиаторен маркуч /Е/.

Изчакайте течноста да изтече, като вместимостта е:
за атмосферни двигатели - 7,2 л., а за Турбо - 7,0 л. охл. течност.

ПЪЛНЕНЕ: по обратния ред, като:
4. Затворете дренажните болтове и наденете маркуча, като затегнете притискателната скоба;
5. Напълнете със предварително подготвена смес на антифриз и вода до марката МАКСИМУМ или леко под нея.
/Вижте упътването за сместта на Антифриза върху тубата на съответния концентрат-Антифриз за двигател. За БГ принципното препоръчителното разреждане на концентрат е 1:1 или за случая: 3,5-4 л. концентрат с ок. 3,5 л. вода, което прави ок. 7-7,5 л. течност /. Обикновено така подготвена охладителна течност е с точка на замръзване ок. -20 -25 С°, /което е с презастраховка за БГ!/
6. Запалете двигателя докато се затопли /средно положение на стрелката/. Проверете системата за охлаждане да не тече или сълзи от някъде. Проверете накрая отново нивото на течността. Трябва да е на средно ниво /над МИНИМУМ маркера, задължително!, ако трябва долейте, но ОСТАВЕТЕ под МАКСИМУМ!/

ЗАБЕЛЕЖКИ:
1. Не пълнете охладителната система само с вода /задължително за Турбо двигатели!/ Антифризът има по-ниски точки на замръзване и подходяща ... точка на кипене.
2. Ако двигателят е горещ и ще отваряте да доливате с охладителна течност - принципно изчакайте да се охлади двигателя. Отворете капачката /зелената/ на резервоарчето бавно, за да се освободи налягането, като се предпазвайте от горещата течност!
3. Нивото на охл. течност трябва да е коректно, /между МИН. и МАКС./ В противен случай - рискувате да претоплите двигателя и да го разрушите. Не слагайте други видове течности в охладителната система освен коректна смес от Антифриз за двигател и вода.

Вижте прикачената схема:[img]...[/img] Arrow
При мръсен като боза антифриз (след 3 промивки миналата пролет се чудя откъде изскача тая мизерия при мен) според мен е по практично да се сложи добавка за почисване, като изрично подчертавам добавката да не е с киселина вътре. Аз съм ползвал на Престон или нещо подобно за около 5лв и съм много доволен - нищо не е протекло вече към 10 месеца и бая мизерии изкара.
Та на въпроса - източва се стария антифриз, маха се термостата, ползва се добавката според указанията на опаковката и след това идва същественната част с промивката. Най лесно е да сте на село - откачате маркуча между радиатора и водната помпа и към него включвате маркуча от чешмата на двора, палите и поддържате около 1000 и малко отгоре оборота за 10 мин. Източвате обикновенната вода и пълните с разреден антифриз. Може и да се пропусне моментът с добавката според предпочитанията, но маркуча с чешмянката съм решил да го пробвам тази пролет. Рисковете са 2 - първо моторът ще бачка 10мин с температурата на водата от чешмата, което не е кой знае какъв проблем и второ - рискът в чешмянката да има някакви боклуци, той пък лесно се премахва с някакъв импровизиран филтър.
Униката като привилегирован в топлофикация може просто да източи всичко, да напълни дейонизирана вода и да върже между маркуча към разширителния съм и самия съд дейонизатор, взет назаем от лаборантките Smile
При мръсен като боза антифриз (след 3 промивки миналата пролет се чудя откъде изскача тая мизерия при мен) според мен е по практично да се сложи добавка за почисване, като изрично подчертавам добавката да не е с киселина вътре. Аз съм ползвал на Престон или нещо подобно за около 5лв и съм много доволен - нищо не е протекло вече към 10 месеца и бая мизерии изкара.
Та на въпроса - източва се стария антифриз, маха се термостата, ползва се добавката според указанията на опаковката и след това идва същественната част с промивката. Най лесно е да сте на село - откачате маркуча между радиатора и водната помпа и към него включвате маркуча от чешмата на двора, палите и поддържате около 1000 и малко отгоре оборота за 10 мин. Източвате обикновенната вода и пълните с разреден антифриз. Може и да се пропусне моментът с добавката според предпочитанията, но маркуча с чешмянката съм решил да го пробвам тази пролет. Рисковете са 2 - първо моторът ще бачка 10мин с температурата на водата от чешмата, което не е кой знае какъв проблем и второ - рискът в чешмянката да има някакви боклуци, той пък лесно се премахва с някакъв импровизиран филтър.
Униката като привилегирован в топлофикация може просто да източи всичко, да напълни дейонизирана вода и да върже между маркуча към разширителния съм и самия съд дейонизатор, взет назаем от лаборантките Smile
:-)
ми ти с каква вода мислиш че доливам в антифриза :-)
а иначе не мога да включа уреда.
:-)
ми ти с каква вода мислиш че доливам в антифриза :-)
а иначе не мога да включа уреда.
Проблеми в охладителната с-ма на "Вол 850" ... :?
Във връзка със смяната на антифриз - следва да споделя и опит, който добих напоследък, свързан и със смяната на термостат.
/за първи път ми се наложи да сменям такъв!/
Симптоми:
1. От обичайно средната температура, датчикът на таблото ...започва рязко и постоянно да отчита висока температура!, която при мен след около 10-тина км. преход от студен двигател - стрелката странно и лесно се забиваше в основата на т.нар. "червен сектор" на температурата...?!
2. При опипване на маркучите към радиатора, който охлажда антифризната течност на двигателя се забелязва следната особеност:
а. Горният маркуч е горещ, едвам се пипа с гола ръка...
б. Долният маркуч е необичайно студен на фона на общата температура на двигателя и течностите за охлаждане.

Та обобщено - в тея случаи -
Възможните сакатлъци:
1. Термостат - повреден;
2. Запушване ... в рамките на целия охладинтелен кръг, вкл. и радиатора;
3. Датчик за вкл. на вентилатора на радиатора - повреден;
4. При по сложните охладители и климатични инсталации - някакво разстройване на електро контрола /термо-троника/.

Така.
В моя случай ... използвайки принципа на икономията и тръгвайки от стъпка 1. нататък ... се оказа че, е само ...ТЕРМОСТАТ!

Направо ще кажа: /отървах се тънканайка, като знам какво можеше да стане ако бях по невнимателен!/ На мой приятел се случи ... прееба двигателя, като го прегря и си ... Е..МА.... /Стоичков често обрисува ... какво става в такива моменти!/ :twisted:

При това, значи термостата беше елитен, германски, оригинална част влагана първично от Волво за Америка ... но странното, че на 140 хил. км. - рязко сдаде багажа !

Сменихме го, /термостата/ прочистихме охладителната система със спец. добавка и вода ... с работа на двигателя 10-тина минути при 4-5 х. оборота та да бегат боклуците ... Дренирахме системата отново и наляхме окончателния охладитиелен флуид:
концентрат антифриз в съотношение 4 л. към 3 л. вода /или поне 50 % концентрат съм: 50 % вода/ и остана да наблюдавям с-мата.

В резултат - всичко си заспа както по-рано.

Трябва да кажа, че дори като го свалихме термостата едвам се видя къде е дефектирал!!! :!:
Дефекта беше в основата на щанцоване на ампулата, която се разширява и свива и изпълнява ефекта на отваряне-затваряне на термостата.
Микроскопичната деструкция в термостата, можеше да доведе ... при разсеяно отношение или невнимание към "повишаването на температурата" в охл. с-ма /показва се от датчика на таблото/ ... до сериозно прегряване на двигателния блок, а от там - деструкция на двигателя със скъпо струващи, дори по някога неотстраними последици ...

Прилагам и няколко снимки, с което се надявам да съм заострил вниманието на приятелите и колеги във форума!

Тук е мястото да благодаря на форумджийте и специалисти:
Мевдо и Жоро Терзиев , които създадоха условия да отстраня проблема кротко, сръчно и евтино!

Пожеланието ми към тях /на яве вече/ е да им е вечно студена бирата - дето си цуцуркат, защото аз веднъж-дваж ... докато ги черпя мога и да наблюдавам дали ожлаждането е както трябва, :wink: но ... за цял живот - някяк си трябва да се опазват в тая посока и сами!

Наздраве момчета, следват ... снимки!
:partyman:
Проблеми в охладителната с-ма на "Вол 850" ... :?
Във връзка със смяната на антифриз - следва да споделя и опит, който добих напоследък, свързан и със смяната на термостат.
/за първи път ми се наложи да сменям такъв!/
Симптоми:
1. От обичайно средната температура, датчикът на таблото ...започва рязко и постоянно да отчита висока температура!, която при мен след около 10-тина км. преход от студен двигател - стрелката странно и лесно се забиваше в основата на т.нар. "червен сектор" на температурата...?!
2. При опипване на маркучите към радиатора, който охлажда антифризната течност на двигателя се забелязва следната особеност:
а. Горният маркуч е горещ, едвам се пипа с гола ръка...
б. Долният маркуч е необичайно студен на фона на общата температура на двигателя и течностите за охлаждане.

Та обобщено - в тея случаи -
Възможните сакатлъци:
1. Термостат - повреден;
2. Запушване ... в рамките на целия охладинтелен кръг, вкл. и радиатора;
3. Датчик за вкл. на вентилатора на радиатора - повреден;
4. При по сложните охладители и климатични инсталации - някакво разстройване на електро контрола /термо-троника/.

Така.
В моя случай ... използвайки принципа на икономията и тръгвайки от стъпка 1. нататък ... се оказа че, е само ...ТЕРМОСТАТ!

Направо ще кажа: /отървах се тънканайка, като знам какво можеше да стане ако бях по невнимателен!/ На мой приятел се случи ... прееба двигателя, като го прегря и си ... Е..МА.... /Стоичков често обрисува ... какво става в такива моменти!/ :twisted:

При това, значи термостата беше елитен, германски, оригинална част влагана първично от Волво за Америка ... но странното, че на 140 хил. км. - рязко сдаде багажа !

Сменихме го, /термостата/ прочистихме охладителната система със спец. добавка и вода ... с работа на двигателя 10-тина минути при 4-5 х. оборота та да бегат боклуците ... Дренирахме системата отново и наляхме окончателния охладитиелен флуид:
концентрат антифриз в съотношение 4 л. към 3 л. вода /или поне 50 % концентрат съм: 50 % вода/ и остана да наблюдавям с-мата.

В резултат - всичко си заспа както по-рано.

Трябва да кажа, че дори като го свалихме термостата едвам се видя къде е дефектирал!!! :!:
Дефекта беше в основата на щанцоване на ампулата, която се разширява и свива и изпълнява ефекта на отваряне-затваряне на термостата.
Микроскопичната деструкция в термостата, можеше да доведе ... при разсеяно отношение или невнимание към "повишаването на температурата" в охл. с-ма /показва се от датчика на таблото/ ... до сериозно прегряване на двигателния блок, а от там - деструкция на двигателя със скъпо струващи, дори по някога неотстраними последици ...

Прилагам и няколко снимки, с което се надявам да съм заострил вниманието на приятелите и колеги във форума!

Тук е мястото да благодаря на форумджийте и специалисти:
Мевдо и Жоро Терзиев , които създадоха условия да отстраня проблема кротко, сръчно и евтино!

Пожеланието ми към тях /на яве вече/ е да им е вечно студена бирата - дето си цуцуркат, защото аз веднъж-дваж ... докато ги черпя мога и да наблюдавам дали ожлаждането е както трябва, :wink: но ... за цял живот - някяк си трябва да се опазват в тая посока и сами!

Наздраве момчета, следват ... снимки!
:partyman: