Волво Клуб - България

Full Version: "майонеза" в тръбата на щеката
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
причината за този проблем и как се справяте с него, двигателят е В5204FT, само не ми казвайте, че има нужда от оборка на PCV системата Sad , колата е на газ(пропан-бутан), преди като беше за кратно на метан имша доста по-налко от тая сволач, лятото естествено го няма
И 3-те ми S40-ки бяха така...особено зимата.Тази "майонеза" я имаше само в тръбата на щеката..Може би се получава нещо като конденз.При дълъг път "майонезата" изчезваше.Мисля,че няма проблем защото това е само в тръбата на щеката!? 8-) За сега на 850-ката не съм го забелязал.Като паднат температурите ще видим...
И аз я имах тази пяна на старото ми волво S40 бензин/газ, само зимата. Сега при дизела я няма. Появяваше се само, когато застудее. След смяна на маслото пак се появява. И според мен не е притеснително, защото я карах така 5 години.
тва е пръсъщо само за колите на газ и през студените месеци, дизелите такова нещо нямат, но принципно го имат всичко коли с кофти вентилация на картерните газове, получава се конденз в тръбата на щеката, предишната ми кола(вектра а) нямаше такива проблеми, но тя беше с префектно почистена вентилация на картера, изглежда трябва да се позанимая и с тази колица Sad
С газ, без газ всички го имаме този проблем зимата <!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=23704">viewtopic.php?f=6&t=23704</a><!-- l -->
кои са тия всички Big GrinBig GrinBig Grin, на мен ми е за сефте
Точно така!
С годините картерната вентилация се задръства,оттам конденза се отвежда в тръбата на щеката и при каране на къси разстояния ето я майонезата.
При по-дълъг пробег изчезва и после пак така до почистването на вентилацията или смяна на елементите!
За първи път,като видях тая гнас един философ ми каза че от "Дианабад" няма да стигна до "Семинарията" а карах колата още 3 год.!
Има и друго лечение - смяна на марката на маслото.При предишната ми кола -Seat ,пробвах с ESSO и Мотул .Зимата и с двете правеше майонеза по вътрешната страна на капачката,
Volvo-то го карах преди със Statoil -положението беше трагично. Сега съм с Total 10W/40.Почти няма отложение по пръчката.Предполагам ,че самото масло се справя по-добре с влагата.Карам колата всеки ден.

Всъщност преминах на Total поради друга причина -това е единственото бюджетно масло с пламна температура 230 градуса.Повечето масла са 210 градуса такава.А работната температура в цилиндрите на бензинов двигател е именно толкова - около 210 градуса.Т.е. маслото се изпарява при тази температура и съответно намалява нивото. С Total-ла се налага да доливам значително по-рядко.
Преди карах с I.G.A.T. а сега и аз съм с Total.
Pitstop,не съм се замислял но май наистина има разлика или няма такива студове,като преди 2-3 зими!?
Ами ,последно смених маслото през януари или февруари миналата година.До тогава всяка сутрин преди да загрее ,пръчката за маслото беше "обрасла" с майонеза.След това такава имаше само по малко на края и. И сега е така.Пак има множество капчици влага ,но я няма тази суспензия на масло във вода ,както беше преди .
Предполагам самото масло е по-високо качествено и не позволява свързането на маслените пари и водата или пък има добавени някакви адитиви за целта.Допълнителен ефект от цялата работа е ,че не се задръства системата за картерните газове и няма "духане" на газове от тръбата на щеката.
Pages: 1 2