Волво Клуб - България

Full Version: Xc90 T6 проблем с 4-ти цилиндър
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги, става въпрос за хц90 Т6 2004, от известно време джипа като позагрее и започва да прекъсва и губи мощност усеща се че тресе работи неравномерно без някой цилиндър, проблема се появява на моменти не е постоянно но определено започва да го прави като загрее хубаво двигателя. Свети чека и показва грешка P0204 и по някой път излиза и P0304, според грешките е проблем с 4-ти цилиндър, стигнах до него извадих бубината и видях че около нея по мотора е хвърляло искра защото беше пожълтял метала на точки и викам това е проблема, купих друга бубина и пак същия проблем, викам няма какво да е свещ е, айде и нови свещи но проблема си остана. Дали може да е от окабеляването до бубината или ще се потвърдят съмненията ми за гарнитура която като загрее двигателя разширява и изпуска на моменти. Ще ви бъда благодарен за съдействие.
Не остават много варианти - кабели на бобини, инжектор, кабели на инжектор
То и инжектора ще трябва да изключим защото имам газов инжекцион и проблема го има и на газ и на бензин :?
Тогава в списъка със заподозрени задължително добавяме заводския кабел на инжектора; вземката от него до ЕКУ-то на АГУ, както и самото ЕКУ на АГУ.
При мен понеже умния газаджия беше оставил оригиналната букса на инжектора да се допира до колектора и се беше поразтопила и не даваше добър контакт.
Кабела, който взема сигнала от ориг. кабел на инжектора и го закарва до ЕКУ-то на АГУ също може /и много вероятно/ буксата му да се опекла и да е пред разпад. Калпави са мамка им.
Не на последно място е и самото ЕКУ на АГУ. Реално в него има едни реленца /за всеки цилиндър по едно/ и с времето пластините им поомекват. Ефекта се сещаш - оленивят се, пропускат инпулси/цъквания, залепват (това е грубо и ще го разбереш бързо Smile )

Отписваме кабелите от ЕКУ на АГУ до съответните бензинови и газови инжектори, защото щеше да дава разлика при бензин/газ.

Откъде АГУ взема общия сигнал от бобиноите - да позная - от 4-ти кабел .... Ако е така - прегледай връзката как е направена, може там да е ключа от бараката.

Понеже знам на колко шибано място са буксите на инжекторите, бих те посъветвал следващото действие да го оставиш за последен вариант:
Възстановяваш оригиналното окабеляване на бензин - вадиш оригиналната буксичка на инжектор от вземката за АГУ и си я боцкаш директно в бенз. инжектор. И така х6. Но като знам там как са ти наблъскани сноповете, вече станали на кокалче, трошливи и т.н. а на всичкото отгоре си турбиниран и трябва да махаш освен горната половина на всмукателния колектор ами и тръбата на въздуха... Аааааа внимавай да не изтървеш нещо в долната половина на всмукателния колектор че ... троши клапани Smile
Какво ще ти помогне това: ако колата заспи, значи нямаш проблем с колата като такава а само с допълнителните бля-бля заради АГУ и обратното - ако колата продължи да се държи по същия начин значи по АГУ всичко си е ОК и се връщаш в изходна позиция - като например новозакупената бобина да е менте, кабелите до нея, оригиналните кабели до бенз. инж. Разменяш бобините - на 2-и и на 4-ти. Ако проблема се прехвърли на 2-ри ясна рабоатата.

Знам кофти е и не става за един ден, но трябва да си подредиш последователностите и да отхвърляш едно по едно. Лошото е че проблема не проявява веднага и е още по трудно да го хванеш.

Продължавай да споделяш какво си направил и какво е станало, за да можем да помагаме.
Колега много си прав за тези възможни причини, даже най вероятно причината ще е там, прави ми впечатление че и започна да неиска да прехвърля на газ, като тръгва да прехвърля диода светва жълто и забива без да мине на зелено и така неиска да мине на газ, и откакто застудя започна да го прави това, имам чувството че реле или клапан залепва въпреки че това няма общо с цилиндъра, може и ЕКУ-то да има някакъв бъг, утре ми идва кабела за газовата та ще я закачам и нея, но сигурно ще се окажеш прав в проблем от взимането на сигнала от 4 цилиндър но защо пък ще се проявява само като загрее, бубините ги разменях и пак проблема си остава там, сега имам една резервна бубина
Или газовия ти компютър здава багажа и бърка бензиновия,понеже газовия копира бензиновия и стават проблемите....понеже не знам какво ти е газовото ако на газовия комп имаш две букси за експеримент откачи една от двете смисал една трябва да остане закачена иначе няма да запали и виж да ли ще прави чакмаци.
Такааа и двамата сте прави, днес закачих кабела на ГИ и понеже нямах много време и не съм разглобявал нищо да ви кажа набързо какво показа ECU-то на газовата. Започнах да ги прехвърлям един по един по отделно инжекторите от бензин на газ и обратното, докато работят на бензин всички и обърна на газ само 4-ти инжектор проблема започва, тресе свети чека с две думи не работи цилиндъра обръщам го пак като другите на бензин и се оправя, след това обратния вариянт интересно че като обърна всички на газ работят без проблем и като обърна само 4-ти на бензин пак не работи! Същото го прави и на 6-ти цилиндър, и там днес видата записа същата грешка като но 4-ти, за мен компа на газовата се е скапал и бъзика импулсите към двата инжектора, по принцип като тръгне да минава на газ започва последователно един след друг да включва газовите инжектори и като ги обърне всичките 6 светва зеления диод че е ок на газ, но няколко пъти като започне да ги изброява и стига до 3 и забива там, така остават 3 на газ и 3 на бензин и диода свети жълто. Какво да правя незнам, идва ми да изскуба цялото газово но ме спира само големия разход на джипа, а и честно казано до сега 60000 на газ бях доволен, сменил съм всички филтри изчистил съм и калибровал дюзите и се радвах, най вероятно компа е заминал
OK, разглоби компа на газовото и огледай за видими дефекти по платката. Ако не откриеш - първите заподозрени са релетата. Снимай си точния им модел ии си ги намери. Подменяш ги и стискаш палци. Дори и да не е бил в тях проблема, няма да загубиш от подмяната им, вярвай ми. Това им е най-честия дефект на газовите компове.
През Тамона-та ли се вържиш с газовото?
Според мен причина за неправилната работа на 4-ти - 6-ти цилиндър може да са и бобинките на газовата рейка за съответния цилиндър. Проблема се появява пи загрят двигател - рейката е топла и някоя бобинка може да пробива и от там да бъгва компа на газовото и основния комп. Споменал си че си калибровал дюзите, следователно не са от висшия клас и при тях след 60 000 км да са се скапали е много вероятно.
Честита Коледа колеги! На първо време свалих преди 2 дена ЕКУ-то и го отворих за оглед, видимо няма никакви проблеми по платката която е и много добре залята със силикон, монтирах го отново за да мога да го карам джипа по празниците и "о чудо" проблема вече два дена го няма! Възможно ли е според вас причината да е била от пиновете на буксата, 2 години и половина не е разкачана, видимо са чисти без прах и мърсотия но е факт че проблема засега изчезна при раздвижването и дано е от това, да взема с нещо да ги напръскам пинчетата за по добър контакт. Уиски eкуто го чета с програмата на Фобос такъв ми е компа, Ники прав си за инжекторите не са върха като марка но са доста бързи, италиянски са, и съм ги проверил изчистил и тн. не са мръднали като нови са, гумички всичко им е перфектно и много тихо цъкат, поздрави и весели празници
Pages: 1 2