Здравейте, днес паркирах в един мол в София джипа си (хс 90 ) на ниво -2 и пет минути по-късно не можах да завъртя ключа, за да запаля. Когато го вкарам в ключалката стига само до позиция 1.
Обадих се на мото-пфое и те и казаха,че е често срещан проблем, според тях ключалката е счупена, може да се поръча (650 лв.) и няма как да ми помогнат. Сега се чудя как да изкарам колата от ниво -2 и как да си спестя 650 лв.
Дайте някакви идеи?
Много благодаря за информацията. Чудя се, ако го направят ключари дали няма да ми дава ядове после. Дето се вика може да се заключи по време на движение ако не са много кадърни.
Преди месец имаше подобна тема - за съжаление колегата май не можа да се справи с "бабешките" методи и я е завел в МП.
При мен рязко се появи и рязко после изчезна. Оправих го с обиране луфтовете на ключа към втора позиция плюс същото упражнение и с волана едновременно, но явно не винаги се получава ...
Colin Wrote:Много благодаря за информацията. Чудя се, ако го направят ключари дали няма да ми дава ядове после. Дето се вика може да се заключи по време на движение ако не са много кадърни.
Това как и дали въобще могат да я поправят няма как да знаем .
При платформа P2 в това число и XC90 заключването на волана е механично, предполагам не е проблем да се премахне изцяло.
Но като цяло нова ключалка си е най-чиста работа.
И това на коя година XC90 ?, че да знам кога да очаквам и при моето
Колата е 2007. Те щом от МФ веднага ми казаха, къде е проблема става ясно, че не е за първи път.
Нямам представа дали ще ти се получи но може да пробваш, пръскаш обилно с ВД в леглото на ключа.
Преди доста време на една друга кола ми помогна, но само първият път при вторият се оказа отчупена парче метал.
аз имам една идея която може да се изпробва при такъв проблем и има някакъв шанс да сработи...
нали ако изгасиш кола с автоматик и лоста на скоростите не е на позиция D или N не може да извадиш ключа...
да се опита точно обратното - вкарваш ключа и ако отива до позиция едно, опитваш да преместиш лоста на скоростта - ако е бил на P, на някоя друга позиция, може нещо блокиращия механизъм да е заял и току виж да освободи.
Успех!
Това не е само при Волвата а и при много други коли. Последно при едно BMW 5 се случи същия проблем и след, като го смазахме и ключът си се завърташе почти нормално и палеше, при въртене на волана се заключваше. Рисковано и можеш, не дай си боже, да се утрепеш. Последва сваляне и разглабяне на ключалката и се оказа, че пластината за заключването на волана се е отчупила и като застане в определено положение и го блокира. Махнах ме я и сега волана няма как да се заключи дори и при махнат ключ.