Волво Клуб - България

Full Version: XC60 - Избор и по-важни екстри
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4
Здравейте,
като мое първо мнение в този форум бих искал да Ви поздравя за хубавия и полезен форум. Личния ми допир до Волво е XC90 Summun D5/163кс, което и до днес си го кара баща ми, от първите в БГ (помня тогава се наложи да чака 6 месеца доставката Smile ) . Вече над 210к км по българските пътища, без особени проблеми и чак вчера го накарах да отиде да си смени маслото на автоматика :roll: ...
Та след претърпян инцидент наскоро, за щастие без последици за здравето, ще се разделям с досегашната ми кола и правейки в последната седмица разни фундаментални философски съждения, стигнах до извода, че трябва да се кара нещо по-съвременно - времето тече в една посока и вече с възрастта човек май гледа все повече удобството, сигурността и т.н.
Та се спрях на XC60 и тук идват вече купища въпроси, гледайки по обяви и ровейки се по сайтове (но явно недостатъчно- щом има въпроси).

Първо по двигателите - D3, D5, 2.4D.
Тук особено ме интересуват впечатленията за D3 175кс - дали някой има впечатления при експлоататцията му в бг условия..
За D5 май по-малко ще питам - основното е разликите спрямо т.нар базов 185кс. мотор - нагоре се забелязва намаляне на разхода на гориво, но само по каталожни данни, някой ще сподели ли реални такива.

Другото което ме интересува е за нивата на оборудване, защото виждам големи разлики по обявите - има и summun без навигации,дори без система за спускане по наклон,а kinetic например с навигация, въртящи фарове , блис и панорамен покрив...
и като споменах навигация - струва ли си да се залага на нея като екстра - доколко е използваема в бг , актуалност на картата и т.н. , или е по-добре да се монтира на мястото някоя хубава навигация, според това каква ще влезе като размер Smile...

Естесвено личния ми таргет е модел от 2009 до средата на 2010 г. , но всичко зависи от екстрите , които все още не мога да отметна - кои задължителни, кои препоръчителни, и кои с най-малък приоритет ...
Здравей, преди година време и аз бях на същото положение,но бях твърдо за по мощния Д5 мотор 205к.с. и такъв си закупих. Разхода на гориво върви в порядъка от 8 до 11л. извън градско и 10-12 градско като много зависи от карането и съм сигурен,че при голямо старание тези цифри могат да паднат.
Относно екстрите моето изискване беше: Ксенон,навигация,кожа,а другото каквото ми се падне все пак не я купувам от магазина.
Активния Би-ксенон за него мисля,че е ясно,че е нещо страхотно.Кожения салон и за него се знае,особено ако имаш малки деца колко лесно се почиства отделно,че като цяло е по-чисто.
Навигацията също е супер и няма никакво сравнение с купешките изпълнения от магазините,първо е много по-бърза после е много по-мощна и много рядко губи сателитите,ако пътуваш в Европа има онлайн трафик информация и ти казва къде има задръствания,предлага ти алтернативни маршрути за обикаляне,казва ти къде има радари за скорост,както и стандартните работи молове, летища и др.Недостатък е,че не е тъч скрин,а се управлява от джойстик на волана,но е удобен и се свиква лесно.Моята е с карта за Европа от 2011г. и е много точна и пълна и за България,все пак от тогава не са направени много пътища.
Здравей, колега Smile

Не мога да споделя лични впечатления, но от известно време и аз ги заглеждам. Имай предвид, че 2.0 двигателите (136 и 163 к.с.), както и 2.4 DRIVe (175 к.с.) са само с предно предаване. D5 мисля, че всичките са AWD, май и 2.4D (163), но за тях не съм сигурен.
Здравейтe,
Интересуваме каква е разликата м/у XC60 D5 И D3
И трите двигатели са 5ци на Волво, но D5 e избора за това купе в комбинация с ръчна скоростна кутия. Колата не е лека и всеки друг генератор би страдал от гледна точка на динамика. Също така не мога да не спомена, че е някак излишно да си купуваш кола като XC60 и то да е само с предно предаване.
Доколкото гледам оферти засега виждам че има 4х4 за всички споменати двигатели , по скоро ме интересуваше каква е разликата, защото каталожните данни за разход са доста различни.
Да , колега JMI и аз съм на мнение че такъв автомобил е задължителен с AWD, още повече че на мен евентуално ще ми се налага да дърпам и лодка към 750 кг..и малко отгоре, защото ми е налична и сега я дърпам с XC90-то назаем Smile ...
Но пък обратно на теб , за мен поне, е задължителен автоматик - много приятно се кара, както градско , така и на дълъг път - да , на Volvo автоматика не е върха на сладоледа, но поне доколкото чета , а и имам наблюдения върхиу 5степенния, са надеждни, което не е за подценяване. Двоумя се , защото съм карал XC90-to със 5 степенен автоматик и 163кс - да леко тромаво е докато му свикнеш, но това е само ако гониш прекалено много, иначе и с него съм карал със 190, което за такъв танк си е добре - в крайна сметка искам съвет за да преценя къде е разумния баланс между динамика и икономичност, както и както споменах по-горе - дали новите двигатели (D3, DRIVe - кой кой е?) имат някакви издънки така да се каже ...
georgebg Wrote:Доколкото гледам оферти засега виждам че има 4х4 за всички споменати двигатели , по скоро ме интересуваше каква е разликата, защото каталожните данни за разход са доста различни.
Да , колега JMI и аз съм на мнение че такъв автомобил е задължителен с AWD, още повече че на мен евентуално ще ми се налага да дърпам и лодка към 750 кг..и малко отгоре, защото ми е налична и сега я дърпам с XC90-то назаем Smile ...
Но пък обратно на теб , за мен поне, е задължителен автоматик - много приятно се кара, както градско , така и на дълъг път - да , на Volvo автоматика не е върха на сладоледа, но поне доколкото чета , а и имам наблюдения върхиу 5степенния, са надеждни, което не е за подценяване. Двоумя се , защото съм карал XC90-to със 5 степенен автоматик и 163кс - да леко тромаво е докато му свикнеш, но това е само ако гониш прекалено много, иначе и с него съм карал със 190, което за такъв танк си е добре - в крайна сметка искам съвет за да преценя къде е разумния баланс между динамика и икономичност, както и както споменах по-горе - дали новите двигатели (D3, DRIVe - кой кой е?) имат някакви издънки така да се каже ...

Автоматика е лично предпочитание. Аз харесвам колата да е под мой контрол така да се каже, затова карам само коли с механична или ръчна скорстна кутия. За автоматиците на Волво има доста изписано във форума. Просто трябва да се обслужва на определени интервали и не би трябвало да създава проблеми. Двигателите, всичките са на Волво и както споменах са 5 цилиндрови, с различен хардуеър като турбини и кулери. D3 e 2.0 литра редуциран D5 разликата в кубатурата е намаления ход на буталото и единична турбина закачена към него. DRIVe е "еко" вариянт със старт/стоп технология, който предполага, че колата ще прави добра икономия на гориво и специялно тук на запад плаща по-малко данъци, но теб това не те касае в България.
До колкото ми е известно 2.4D DRIVe няма вариянт AWD, а само предно (поне аз тук в Англия не съм срещал). Икономията е пренебрежително малка в сравнение разхода на D5 205к.с. в реялния свят и дори я няма, в сравнение с последния вариянт на D5 215кс от края на 2011.
На моето V60, D3 много му приляга, защото тези 163 кончета със невероятния вътящ момент от 400nm направо го карат да лети Smile , но при XC60 особенно с AWD ще му са малко силиците.
Съвета ми е да покараш и единия и другия вариянт ако имаш възможност, но моят личен избор би бил D5 dual stage turbo, особенно, след като се точиш и лодка да дърпаш. Smile

Поздрави
D3 има вариант както 2.4, така и 2.0 като и двата са 163 коня. В последствие (май около 2012) пускат и 2.0 136 коня, който също е маркиран като D3. Означенията D3 и D4 са доста плаващи през годините. За 2.4 (163) съм виждал само AWD (може и да има и само с предно), докато за 2.0 съм почти сигурен, че няма вариант AWD, а е само FWD. Също така DRIVe 2.4 175 не съм виждал нито обяви, нито по каталози да се предлага вариант AWD. Разликата в разхода според мен идва основно от наличието на халдекс, поне за по-ранните екземпляри Smile Ясно, че последният D5 с 215 к.с. поне на хартия звучи доста по-икономичен.
Според мен изборът ти се свежда до 2.4 163 или D5 185/205. След ремап 163 и 185 могат драстично да променят показателите си, докато при 205 май разликата не е чак толкова голяма. Относно вървенето - тестване му е майката.
Успех с намирането на подходящото за теб XC Wink
Благодаря, явно избора ще е между 185 и 205 , само не мога да разбера разлика има ли в желязото или е само софтуер , защото 185 от всички останали май е най-голямата ламя, а ако се гледа 205 - там пък обявите са доста редки.
И някой знае ли някой белгийски/холандски сайтове, че имам човек около границата германия/белгия/холандия. а в белгия разбрах че има завод за xc60.
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.marktplaats.nl/z.html?categoryId=158&attributes=S%2C1301&searchOnTitleAndDescription=true&startDateFrom=ALWAYS&lastPage=l1Cars">http://www.marktplaats.nl/z.html?catego ... age=l1Cars</a><!-- m -->

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.autoscout24.bg/Search.aspx">http://www.autoscout24.bg/Search.aspx</a><!-- m -->
Pages: 1 2 3 4