Волво Клуб - България

Full Version: Впечатленията до сега от колата - XC90 3.2 R-design
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,
Изминаха май около две седмици и сега намирам време да споделя впечатления от колата. Първото което ми направи впечатление е че минава през неравностите като влак. Една от причините е и спортното окачване. Това не не е лошо, просто звука го оприличавам така. Пътя се усеща много добре и интерсното е че създава усещането за лека, но доста тежка кола. Не бих казал че 3,2л е слаб двигател. Никога не съм се качвал да карам с 8 цилиндъра, така че не знам. Ускорението е добро. По мои преценки на равен път от 0 до 100 е за по-малко от 10 секунди, но това беше само една проба. При автоматика се губи около секунда докато измисли предавката и напасне наляганията, така че ако човек е с ръчка може и по-бързо да ускори. Градско ми гори по компютър около 14,5л/100км. Карането е нормално, то няма как в този трафик не мога да се юркам особено. В понеделник ще взема DICE и VIDA и не знам колко врме ще ми отнеме изсталцията и всичко, но най-накрая ще мога да го видя колата по-подробно. Единственото което имам е съобщението за отворена капачка на резервоара и ми светна и лампата на двигателя и нова капачка ще купя другата седмица че ме дразни. Не вярвам да е заради някаква връзка или помпата за fuel leak check. Ще се разбера скоро. Когато докарах колата от дилъра бяха наляли едно масло, то все едно като олиото Калиакра. Смених го с 5w30 Castrol Edge и всичко си дойде на мястото. Двигателя работи по-меко и безшумно. Все вали тези дни и не мога да сменя въздушния филтър ама и това ще стане. Та като цяло за сега всичко е положително и няма нищо необикновено да чукна на дърво. Колата си е функционална, измислена е много добре и най-ме кефи като погледна колко са дебели вратите и стените. Волво, кво да го праиш.
Направих сравнения с други подобни автомобили и има неща които са интересни. Едно от тях е че колата тежи повече от пикапа на Ford F-150 която е най-продавания пикап в Канада между другото. Форда може да се оборудва и с 5,7 литров ако не се лъжа, но идеята на тези големи двигатели е да се тегли - лодка или каравана или там каквото има за теглене. Те сега почнаха да ги правят алуминиеви, което е едно голямо безумие според мен но това е друга тема.

Долу са съм извадил данни за пълната маса и масата купето само при различни марки. Не знам дали на Land Rover LR4 му е тука мястото, защото като знам колко струва надали има значение, ама ей го на.
Обърнете внимание на масата на купетата (curb weight). Във Волвото има материал както се казва.

Toyota Highlander
Gross Vehicle Weight Rating (kg), 2,720
Curb weight, 1,716 kg

Ford F-150 4x4
Gross Vehicle Weight Rating (kg), 2,744
Curb weight (kg), 1,955

Volvo XC90
Gross Vehicle Weight (kg): 2760
Curb Weight. 2,106 kg

2012 Land Rover LR4
Gross Vehicle Weight (kg): 3240
Curb Weight 2,607kg

Hyundai Grand Santa Fe
Gross Vehicle Weight (kg), 2,600
Curb Weight (kg), 1,857


Nissan PATHFINDER
Gross Vehicle Weight kg, 2775
Curb weight, 1,759 kg

2012 Honda pilot
Gross Vehicle Weight (kg): 2700
Curb weight (kg): 2064

Пак ще пиша. Ако имате какво да добавите ще бъде много хубаво. Почивката ми свършши така че Поздрави.
честито колега, да си я караш със здраве...
и за да добием още по-ясни впечатления....
дай някоя снимка :mrgreen:
http://www.volvoclub-bg.com/forum/viewto...10&t=37922

Здравей колега,
Забутал съм темата със снимките някъде из форума. Аз трудно я намерих, а ти затова въобще не си я видял. Виж дали ще се отворят иначе ще ги кача пак.
Колата е добре. Взех VIDA/DICE и сега ще се надлъгвам със EVAP системата че ми дава грешка често и ми светва лампата на двигателя от нея.
Честито колега,
много километри да навъртиш с джипката.

che4ef Wrote:Не бих казал че 3,2л е слаб двигател. Никога не съм се качвал да карам с 8 цилиндъра, така че не знам. .
твоя е редови атмосферен шестак нали?
Точно така, редови е. 3,2 е атмосферен, а 3,0 е турбо. Само 8 цилиндровия им е V-образен, то няма как иначе.