Волво Клуб - България

Full Version: Какво мислите за тези свещи?
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2
Здравейте колеги,
Днес смених свещите на колата и понеже не беше отбелязано че свещите са сменяни пиша тази тема.

На колко километра според вас са тези свещи? 120 000? 20 000? Ако може да се каже по картинката естествено.
Какво мислите?

Цилиндър 1
[Image: Plug_cyl_1.jpg]

2
[Image: Plug_cyl_2.jpg]

3
[Image: Plug_cyl_3.jpg]

4
[Image: Plug_cyl_4.jpg]

5
[Image: Plug_cyl_5.jpg]

6
[Image: Plug_cyl_6.jpg]

Общ изглед
[Image: Volvo_XC90_Sp_Plugs.jpg]

На мен ми изглеждат нови на не повече от 20к 30к км. От друга страна нямаше никакви следи да са сменяни.
Благодаря и поздрави.
Видимо по керамиката изглеждат доста нови, но по електрода има следи от времето - корозия на метала.
Отдавна не съм имал бензинова кола, за да дам конкретно мнение, но определено не са на няколко месеца.
За км - премери луфта и виж референтните стойност, които дава ВОЛВО Idea
Като съдя по снимките в нета( в сайта на НЖК <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.ngk.de/nc/en/product-finder/produktfinder/PKW/ZK_BENZINER/VOLVO/XC%252090/ILFR6B/20154/">http://www.ngk.de/nc/en/product-finder/ ... R6B/20154/</a><!-- m --> ) свещите ти са добре. От твоите снимки не се вижда добре дали са изгорели електродите равномерно. Доколкото си спомням се сменят на 60 000 км.
П.П. Сега прегледах снимките ти по обстойно, най вероятно на първи цилиндър имаш някакъв проблем, може и да греша, покарай с новите 500-1000 км и ги провери как изглеждат.
Мерси за отговорите.
Надявам се и другите колеги да изразят мнение.

Първи цилиндър вероятно има проблем или свеща не е работила както трябва. Беше по хлабава от другите и другото което мисля, е че цилиндъра е работил по-хладен от другите. Лошо изгаряне? Не знам точно защо. Мощността и и вибрациите на мотора са в нормата. Малко по-добре - с две три идеи е втори цилиндър. Между другото когато поставих новите свещи се усети промяна - някак си по-леко работи. Нормално е с нови свещи мисля. Най-вероятно свещите не са пипани 120 000км. Волво дава да се сменят на 100 000км. Отделно бензина нормално има 5-10% етанол, който от своя страна спомага образуването на повече отлагания. Zorba, не видях съществена разлика в износването на електродите. Междината им беше над милиметър, видимо повече от новите.
Поздрави.
Аз пък смятам, че тези свещи не са подходящи, макар и да са сравнително нови - според мен на около 20000 км. При голям пробег тънкия електрод прегаря. Тези са горещи и не са работили оптимално. Хубавият цвят е като тухла, като керемида - червен, розов или оранжев в близост до електрода. А тези са с еднакъв цвят навсякъде. Освен това първи цилиндър има и някакъв друг проблем, вероятно с бобината. Вижда се, че свещта е почерняла.
Aз мисля че старите свещи са ОК, едва ли някой от колеги тук може да искара по-читави свещи от своята кола. Като знам аз какви съм свалял, направо тези са чисто нови :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Sorry, не съм се изразил точно относно износването. Имах предвид нарушаването целостта на електрода като форма.
За сега всичко е наред. Ще почистя малко по-добре бобината на първи цилиндър и това е. Двигателя работи тихо и равномерно.

Густав, това са оригинални свещи на Волво, точно за този двигател са, с иридиев електрод - това тънкото което е на снимката всъщност трябва да завършва с конусче и да е малко по-дълго.

[Image: E46NGKIridium5.jpg]

Тези на моите снимки са добре износени.
gustav Wrote:Аз пък смятам, че тези свещи не са подходящи, макар и да са сравнително нови - според мен на около 20000 км. При голям пробег тънкия електрод прегаря. Тези са горещи и не са работили оптимално. Хубавият цвят е като тухла, като керемида - червен, розов или оранжев в близост до електрода. А тези са с еднакъв цвят навсякъде. Освен това първи цилиндър има и някакъв друг проблем, вероятно с бобината. Вижда се, че свещта е почерняла.
Това са оригинални свещи на ВОЛВО Wink
За турбо моторите пак са с иридиеви полюси.
Единственият проблем, който аз виждам е, че конусът (пънчето) е износен и по това съдя, че не са нови ... но дали на 1-ви цилиндър или 4-ти дюзата пикае или бобината е започнала да пробива, не мога да преценя. Като цяло моторът е работил много добре, видно от свещи и кола на толкова км.
Както Ицо написа - свали свещи на една "българка", с "хубавото" мега-турбо-плюс гориво и ще започнат дебати дали компресорният или полукомпресорният сегмент е пропускал, а дали не е случайно износено легло на клапаните :lol: :lol: :mrgreen:
Здравей Колега,
Писал си, че на първи цилиндър свещта е била хлабава.
При мен картинката беше същата при смяна на свещите. Имам предвид цвета на първата свещ - хлабавата.
Поздрави
Pages: 1 2