Волво Клуб - България

Full Version: Странно свирене на студено
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
При външна температура между -1 и 4 градуса, се появява едно свирене което някъде при около 30 градуса изчезва, идеи някакви - ролка/ремък?
Е то трябва да поотвориш капака на тихо място и да се превърнеш целия в слух за малко Smile Ма по принцип няма как да не е от въртяща се джаджа (ролка)
matanasov Wrote:При външна температура между -1 и 4 градуса, се появява едно свирене което някъде при около 30 градуса изчезва, идеи някакви - ролка/ремък?
Най-често е лагер на генератора,но може и да е някоя ролка.Пробвай да пръснеш с някакъв спрей/може и WD40/когато свири между шайбата и корпуса на генератора.Ремък?!Възможно е,но нямам представа как е при теб!Един ли е за всичко или....?
Здравей,

За да елиминираш ремъка като потенциален източник на шума (ако е стар), когато чуеш шума, при работещ двигател сипи малко вода върху ремъка.
Ако шума изчезне - смяна на ремък.
Ако не - откачане на ремъка и палене на двигателя (вероятно ще запише грешки за липса на зареждане) за кратко:
- ако шума го има - майстор и търсене на проблем в двигателя/скоростите;
- ако изчезне - пробване на агрегатите, които ремъкът задвижва; проверка на оптяжни ролки.

Поздрави
Някакви идеи що го прави на студен двигател, тая кола кат види студ и почва да и става нещо
matanasov Wrote:Някакви идеи що го прави на студен двигател, тая кола кат види студ и почва да и става нещо
,,Студен двигател "означава,че и акумулатора/особено ако е тръгнал/има нужда от повече ток за зареждане от генератора и съответно го товари повече.След като се позареди батерията и на генератора му става по-леко.Препоръчвам ти все пак да намериш по-скоро причината и да я отстраниш,за да не береш ядове!
matanasov Wrote:Някакви идеи що го прави на студен двигател, тая кола кат види студ и почва да и става нещо

Ако е ремък - каучукът (особено ако е остарял) става доста корав при ниска температура (и буксува леко) и омеква малко при повишаване на температурата.
Отново, ако ремъкът е стар, при ниска температура хидравличното масло за серво-усилването на волана е по-гъсто и товари повече ремъка (помпата се задвижва с повече "зор") и той пробоксува докато загрее, омекне и се получи по-добро сцепление с ремъчните шайби.
Ако е ремък (в начален стадий), звукът е като леко просвирване.
Пробвай дали звукът ще се усили при студен двигател (когато звукът го има), когато навиеш волана докрай и го задържиш.
Така ще натовариш помпата и респективно тя - ремъка.

Поздрави