Волво Клуб - България

Full Version: Engine System Service Required - 2,4 - D5
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Здравейте колеги,

Най-накрая и аз се здобих с "новата" им кола - Volvo S60 - 2008 - D5 - механична 6 степенна скоростна кутия.

От 2 дена я карам небрежно и и се радвам и изведнъж се пусна "прахосмукачката" (свистящ шум под капака) и оп светна триъгълника.
Странното е , че този проблем се появи малко след като стигнах половината резервоар... (най-вероятно това е случайно и няма връзка)

Колата загуби мощност и влезе в сервизен режим. (на мен лично ми звучи на прецакан гумен маркуч или някой компонент на интеркулера.
Звучи като вакум / запувен въздухопоток или въздух който излиза от там където не трябва- следователно не стига до там където трябва да стигне Big Grin

След доста четене тук и по други форуми на волво стигнах до следните възможни причинители:

1. A Dirty MAF Sensor
2. A dirty Fuel Filter
3. Тръгнало турбо
4. Свещи и кабели (освен горепосочените неща , на моменти колата придърпва - сякаш губи ток) - това ми се е случвало и преди и проблема бяха кабелите и свещите.

Ще бъда благодарен за помощ и повече информация.

Колата я чака следното обслужване:

-смяна масло , филтри , итн.
-по-натам смяна ремък и обтегачи.
-нови гуми + изправяне на джанта.

Сериозно се замислям и къде да обслужа машината... мото пфое , BOCK GT авто сервис - в Студентски град... За момента не ми се ходи до Турското волво... Smile
Разбрах че там работят по европейски и хората са доволни- НА ПОЛОВИНА НА ЦЕНИТЕ ТУК!
Горе-долу имам представа колко ще ме одрусат в мото пфое за горепосочените ремонти , но бих благодарен ако дадете актуалнни/ориентировъчни цифри.

Като изклюяим този неприятен за момента проблем , колата е много добра. Няма нужда да влизам в детайли Smile

Благодаря предварително
А колата след яко натискане ли влезна в авариен .. или при нормално каране?
Пусни на търсачка "D5 забива" и чети ... има много за четене Smile
п.п. свещите и кабелите при дизела не ги отразявай за този проблем Smile

Успех!
Мирише ми на връзка към турбото (демек маркуч) , следователно турбото не достига до определено налягане и върти напразно при високи обороти.
Ще я карам бавно , докато не влезе в бокса и проблема не бъде решен.
Моля за препоръки за сервиз
Не съм я натискал много . Още не съм я обслужил.
Най-вероятно е спукан маркуч (свистенето на въздух) , поради което до турбото не стига достъчно налягане.

В сряда сутринта съм запазил час в мото пфое. Ще се лекуваме Big Grin
Здравейте,

Оказа се точно това , което предположих.

На колата смениха следните неща:

1.регенерация на ДПФ
2.турбопът (въздуховод V) + гарнитура
3.Тръби катализатор
4.температурен сензор на ДПФ
5.датчик налягане

Колата в момента е пушка Big Grin

Човекът от МП ме посъветва да я "поизпъна" и последната седмица бая я изпъвам :lol:

Следващата стъпка ще е най-вероятно премахване на дпф-а физически и ремап на софт-а.
След доста прочетени мнения по ДПФ темата ми се струва, че това е по -добрия вариант.

Вие какво ще кажете?
Колеги как се ресетва съобщението за сервиз? (Regular service required)
Confusedhock:

1.Press and hold trip odometer reset button
2.Turn ignition key to run position KPII (not the start position)
3.Wait 30 seconds or until service light begins blinking
4.Release Trip Odometer button
5.Turn ignition to off position

На стъпка 3 изчаках и светлината започна да примигва , след което довърших процедурата до край.
Компютъра избибитка един път и се показа код 045 за малко.
След което запалих и съобщението е пак там Regular service required...


След това пробвах процедурата по-долу - същия резултат.

2008-2009 Volvos with starter push button on dashboard


The trip odometer must have at least 0.1 mile on it or the light will not reset.

1.Get in vehicle and do not push down on the brake pedal
2.Put the key in the slot and push the starter button once
3.Press and hold down the odometer reset button
4.While doing this, push the starter button again and hold for 2 seconds
5.Keep the odometer reset button held in and watch the instrument cluster for the general warning indicator (I) to illuminate. When this happens, release the button.
6.Turn the vehicle off then back on and verify the message is now out.

Колата е 2008

Благодаря предварително
Ivo Petrov Wrote:Колеги как се ресетва съобщението за сервиз? (Regular service required)
Confusedhock:

1.Press and hold trip odometer reset button
2.Turn ignition key to run position KPII (not the start position)
3.Wait 30 seconds or until service light begins blinking
4.Release Trip Odometer button
5.Turn ignition to off position

На стъпка 3 изчаках и светлината започна да примигва , след което довърших процедурата до край.
Компютъра избибитка един път и се показа код 045 за малко.
След което запалих и съобщението е пак там Regular service required...


След това пробвах процедурата по-долу - същия резултат.

2008-2009 Volvos with starter push button on dashboard


The trip odometer must have at least 0.1 mile on it or the light will not reset.

1.Get in vehicle and do not push down on the brake pedal
2.Put the key in the slot and push the starter button once
3.Press and hold down the odometer reset button
4.While doing this, push the starter button again and hold for 2 seconds
5.Keep the odometer reset button held in and watch the instrument cluster for the general warning indicator (I) to illuminate. When this happens, release the button.
6.Turn the vehicle off then back on and verify the message is now out.

Колата е 2008

Благодаря предварително
Не знам защо понякога не се получава, но този код 045 сифурно реферира към някакво обслужване различно от масло - спирачна течност, накладки, масло в скорости ... излиза на изминати км или определени календарни дни.

Ще трябва да се закачи на VIDA, да се види за какво излиза и после да се зачисти от DIM-a Wink
Някъде прочетох , че за да се ресетне това съобщение процедурата трябва да се направи в режим Т2 , не Т1....

Като пробвам ще пиша... Big Grin